MuscleMeat

Afvallen en voeding! Wie kan me helpen??

Wassila26

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden woog ik 121 kg en nu weeg ik 84 kg. Helaas heb ik mijn streefgewicht nog niet bereikt en zou ik graag nog 16 kg willen afvallen. De afgelopen halfjaar ben ik niets meer afgevallen, vandaar dat ik destijds allerlei dieeten heb geprobeerd. Helaas hebben deze rare mode-dieeten erin geresulteerd dat ik weer 4 kg ben aangekomen (ik was 80 kg voordat ik aan die mode-dieeten begon).

Op dit moment sport ik niet meer en heb ik ook geen dieet. Ik ben nu wel van plan om weer flink te gaan sporten! Ben nu zo desperate geworden dat ik er alles aan wil doen om mijn einddoel te halen. Eten is bijna een obsessie voor me geworden (ik denk de hele dag aan afvallen, eten) en mijn stoelgang is slecht (heb veel krampen/buikpijn en slechte ontlasting).
Wie o wie kan me goede tips geven mbt voeding en sport? Moet ik voornamelijk cardio gaan doen of ook krachttraining?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

:p

Wassila

je moet ophouden met denken in termen als dieet en meer in termen als levensstijl, begrijp je?

verhoog je cardio, eet minder koolhydraten(cals) en je behaalt je resultaat

Yes, pfff.. afvallen blijft en is moeilijk!

Dat klopt, discipline is alles... Ik vind dat JvR90 in je topic Afvallen!!! heel goed heeft geholpen, een nieuw eetpatroon en de tip krachttraining.
Ik sluit me dan ook volledig aan over zijn mening naar je eetgedrag (ondervoeding), en hier moet echt snel verandering inkomen want zoals je zelf al zegt je voelt je slap en moe.

Goed eten, en sporten!!
Het komt nu erop aan dat je zelf discipline toont en je leven WIL veranderen, het is een hele ommezwaai in t leven.. maar je bent de enige die daar wat aan kan doen. (met de juiste tips natuurlijk)

Suc6

Stop met die irritante kleur tekst.

Ga sporten.

Lees over het south beach dieet.

• Topic Starter Topic Starter
Stop met die irritante kleur tekst.

Ga sporten.

Lees over het south beach dieet.

Ik vind die kleur juist wel cute.. :p

Ik heb hier toevallig een paar South Beach boeken liggen en wil er next week mee gaan beginnen icm 2x per week intensief sporten!

Ik vind die kleur juist wel cute.. :p

Mijn probleem is "ik niet" :)

En helaas de enige oplossing die ik ken is alle posts van je blokkeren (waardoor het dus jouw probleem zou worden)

Ik heb hier toevallig een paar South Beach boeken liggen en wil er next week mee gaan beginnen icm 2x per week intensief sporten!

Hier op het forum is nog veel meer informatie over voeding te vinden, maar aangezien south beach van nature al een koolhydraat-beperkt dieet is (en ze bij mij bekend staan om goede, smaakvolle recepten) is er een grote overlap. Zodoende kun je toch van je eten blijven genieten en toch heel gemakkelijk (een hoop) minder eten.

En wel krachttraining hoop ik. (en niet alleen spinning of BOMmen)

Voor je stoelgang zou je elke ochtend een eetlepel lijnzaadolie kunnen proberen. Dan glijdt het wat beter.

of gewoon meer vezels....

in de ochtend havermouthpap eten
zit vol met vezels en langzame koolhydraten.
Hierdoor een beter stoelgang en minder snel honger in de ochtend

en verder zoals ik al bij je andere topic aangegeven heb.
krachttraining, cardio en op je voeding letten
Zeker niet te weinig eten want dat is ook niet goed.

Minder eten dan dat je lichaam verbruikt. (cal)

Bekijk eens wat je precies eet, kijk naar de voedingswaardes. Probeer de koolhydraten te beperken en wat hoger in eiwitten, icm iedere dag cardio moet het toch wel lukken..

Schaf anders een crosstrainer/fiets aan en begin iedere dag met een uur cardio, cardio in de ochtend op nuchtere maag wil ook nog wel eens helpen.

suc6

Hoe zit het met je dieet geschiedenis, het klinkt alsof je op spaarstand staat? te streng gedieët mss?

Dat ze op de spaarstand staat is wel duidelijk niet?

spaarstand is voor mensen zonder spiermassa.

dus veel zal er niet veranderen zolang ze niet ff wat massa (terug) opbouwt.

Hallo ben zelf afgevallen van 133 naar 80 kilo, dit allen door 5x per week fllinke krachttraining en min voeding aangepast, veel eiwitten. Heb nooit veel cardio gedaan,
Met flink wat doorzettingsvermogen komt het goed.
succes

veel trainen maar bouw het op ga niet meteen 5 keer per week eet net zoveel als je eerst deed maar eet na het avond eten niks meer! mocht je het niet volhouden tot het slapen gaan pak dan droge thee koekjes ze zijn niet lekker droog je krijgt er dorst van maar:P ze vullen wel

Terug
Naar boven