Ik had vorig jaar hetzelfde gevoel... Bovenlichaam prima, maar die bovenbenen en beetje buik regio pff...
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt. Gezond afvallen gaat niet snel, je moet je lifestyle zo verandere dat je lichaam zich aanpast naar de nieuwe benodigdheden, als je gaat crashen voor een wedstrijd heb je sowieso een stuk minder energie/kracht.
HIIT wordt door iedereen aangeprezen, maar daar kan ik je niet verder mee helpen, ik ben er erg slecht in. Aangezien je kickboxed lijkt het mij handig om de duur (en pauze) van je rondetijd aan te houden...
Als er nou dagen zijn dat je je niet goed voelt en geen HIIT red probeer dan onderstaand, maar een combinatie lijkt me voor jou het beste omdat ik niet denk dat je zoveel tijd hebt.
Wat ik heb gedaan is 3 day split aangehouden die ik vrij snel uitvoerde zo'n 30-40 minuten voor 2 spiergroepen dus. en daarna 40-45 minuten cardio met 2 verschillende oefeningen. Geen HIIT, gewoon simpelweg rennen/cross/steps en fietsen. Dat is prima vol te houden, gewoon op een niveau waarbij je niet helemaal kapot bent aan het eind, maar wel goed moe en je hartslag voorduurend op het "vet verbrand" niveau zit.
Zo behoud je je spieren en bouw je een klein beetje conditie op (in verhouding met HIIT) en verbrand je vet.
Het gaat niet snel, maar is wel blijvend... Ik ben op die manier in 4 maanden zo'n 8kg kwijt geraakt.
Ik kan je wel nu al vertellen dat als je 7-8kg kwijt wil raken in 1-2 maanden je sowieo gaat inleveren op je kickbox prestaties en je k*t gaat voelen.