XXL Nutrition

afvallen

afvallen

Cool Novice
Waardering
0
hallo allemaal ik ben bart,
ik ben 16 jaar, ik weeg 80 kilo ben 1.70 lang
ik heb al sinds mijn 12de gewichts problemen en daar wil ik nu vanaf
verder ben ik begin ik met dit soort van dieet
smorgens 2 botherhammen met worst of kaas
smiddags ook 2 botherhammen met worst of kaas
verder alleen savonds normaal
geen snoep en alleen water
en ik ben vanaf vandaag begonnen met 3km hardlopen
heeft iemand mischien tips ik wil heel graag de komende 2 maanden 10 kilo kwijt raken alvast bedankt:D

Laatst bewerkt:
ik eet verder gewoon normaal
wat ik eet op 1 dag is
heeft iemand mischien tips ik wil heel graag de komende 2 maanden 10 kilo kwijt raken alvast bedankt:D

Ik ben zelf nogal van oudsher niet-sportief en heb sinds jaren last van overgewicht.
Ik ben 2 keer flink afgevallen. De eerste keer met uitsluitend minder calorieen (geen dieet of populair systeem: gewoon gezond verstand). Wat mij hielp is om totaal geen tussendoortjes meer te nemen en brood te vervangen door crackers. Verder uitsluitend light dranken en frruit.
Ik ben nu voor de tweede keer bezig (jaja: jojo effect :-( ). en ben nu ook begonnen met meer beweging, waaronder ook hardlopen.
Ik denk dat de combinatie van goed doordacht eten en meer en beter bewegen het beste is.
Het moeilijke is om het gewicht daarna te behouden, en daarvoor zijn imho twee zaken van belang:
* je voedingspatroon blijvend veranderen.
* Blijven sporten/bewegen.
Welk soort sport is voor je gewicht niet zo belangrijk, maar als je een wasbordje en spieren wilt, dan zijn er ongetwijfeld ervaringsdeskundige op dat gebied die je (en mij!) hierbij kunnen adviseren op dit forum.

Succes!

Hey Bart,

In 2 maanden 10kg kwijtraken is niet zo moeilijk hoor!:rolleyes: Als je zo een half crash dieet neemt, val je meer water en spier af, dan vet.

Als je de komende maanden je vetpercentage naar beneden wilt brengen, dan zal je veel eiwitten moeten nemen en weinig carbs(koolydraten). Vergeet daarbij de 'goede' vetten niet! Daarmee bedoel ik onverzadigde vetten;) Zoek anders eens op 'cutten'.

Nog een tip is dat om goed af te vallen, je wel genoeg moet eten! Als je te weinig eet, gaat je lichaam in starvation-mode. Hierdoor gaat je lichaam energiebesparen, waardoor je uiteindelijk weer niet afvalt! Ga je vervolgens weer meer eten, zal het lichaam snel de extra calorieen opslaan als vet (lichaam denkt tenslotte; vorige keer kreeg ik weinig binnen, dus kan maar beter gaan sparen=vet)

Als ik kijk naar wat je eet, zie ik worst en kaas voorbijkomen! Kaas zitten veel verzadigde vetten in, net als de worst. Vervang deze 2 voor kipfilet(beleg), rookvlees, enz. Vervolgens maak je van die boterhammen, volkoren bruin(geen witbrood).

Daarnaast eet je te weinig! Probeer je caloriebehoefte uit te rekenen en ga daar 10% tot 20% onder zitten. Verdeel vervolgens deze calorieen over 6 maaltijden.

Ga idd aan cardio doen. Probeer dit 3x per week te doen..opbouwend naar 45 tot 60 min. Als je op dit punt bent en je niet meer afvalt, kan je altijd nog een dag toevoegen!

Enz enz enz..

Laatst bewerkt:
verder ben ik begin ik met dit soort van dieet
geen snoep en alleen water

Je eet 4 boterhammen en warm eten ? (zeg stukje vlees, 150 gram aardappelen, beetje groente).... ... da's echt te weinig in deze contreien.

Doe je wel aan krachttraining überhaupt ?

• Topic Starter Topic Starter
Je eet 4 boterhammen en warm eten ? (zeg stukje vlees, 150 gram aardappelen, beetje groente).... ... da's echt te weinig in deze contreien.

Doe je wel aan krachttraining überhaupt ?

nee ik wil eerst beginnen met afvallen en dan komt krachttraining

Hey Bart,

In 2 maanden 10kg kwijtraken is niet zo moeilijk hoor!:rolleyes: Als je zo een half crash dieet neemt, val je meer water en spier af, dan vet.

Als je de komende maanden je vetpercentage naar beneden wilt brengen, dan zal je veel eiwitten moeten nemen en weinig carbs(koolydraten). Vergeet daarbij de 'goede' vetten niet! Daarmee bedoel ik onverzadigde vetten;) Zoek anders eens op 'cutten'.

Nog een tip is dat om goed af te vallen, je wel genoeg moet eten! Als je te weinig eet, gaat je lichaam in starvation-mode. Hierdoor gaat je lichaam energiebesparen, waardoor je uiteindelijk weer niet afvalt! Ga je vervolgens weer meer eten, zal het lichaam snel de extra calorieen opslaan als vet (lichaam denkt tenslotte; vorige keer kreeg ik weinig binnen, dus kan maar beter gaan sparen=vet)

Als ik kijk naar wat je eet, zie ik worst en kaas voorbijkomen! Kaas zitten veel verzadigde vetten in, net als de worst. Vervang deze 2 voor kipfilet(beleg), rookvlees, enz. Vervolgens maak je van die boterhammen, volkoren bruin(geen witbrood).

Daarnaast eet je te weinig! Probeer je caloriebehoefte uit te rekenen en ga daar 10% tot 20% onder zitten. Verdeel vervolgens deze calorieen over 6 maaltijden.

Ga idd aan cardio doen. Probeer dit 3x per week te doen..opbouwend naar 45 tot 60 min. Als je op dit punt bent en je niet meer afvalt, kan je altijd nog een dag toevoegen!

Enz enz enz.. bedankt voor je reacti hier ben ik heel erg blij meej want hier heb ik wat aan:D maar waar kan ik het crash dieet vinden ?

Wat je wilt is GEEN crashdieet - of wil je nog harder vet terugkrijgen dan dat je het verloren hebt?
Lees hier eens wat meer over cutten...

Ja precies! Wat DwarvenWarrior al zegt..je wil GEEN crash dieet. Daar verlies je meer spier en water mee, dan vet! Als je klaar bent met het dieet, krijg je alles weer terug +een beetje extra;)

Probeer de zoekfunctie en zoek op cutten..
Dit sticky is erg handig: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Nog een tip is om goede doelen te stellen. Jij zegt ik wil 10kg in 2 maanden kwijt..oké..maar dat is zo lastig te controleren. Probeer het bijv per week. Als je de 'cut topics' gelezen hebt, zal je inmiddels weten dat het niet mogelijk is om meer dan 1 kg vet per week te verliezen. Dan dient je voedingsschema perfect te zijn, doe je minstens 3x pw krachttraining..en minimaal 3x pw cardio. Dat zou betekenen dat je max. 8kg vet in 2 maanden kan verliezen. Vocht en spier wil je NIET verliezen!

Je zou dus kunnen stellen dat je ongeveer 1,25kg per week wilt afvallen. Je gaat niet dagelijks op de weegschaal staan, maar doe dat 1x in de week (zelfde dag..zelfde tijd enz).Een goed moment is bijv. maandagochtend op nuchtere maag. Controleer of je die 1,25 kg kwijt bent. Ben je minder afgevallen? Ga je meer cardio doen of pas je je voedingsschema aan. Ben je meer afgevallen? Dan ben je ook bezig met het verliezen van vocht en spier dat wil je niet en zal je dus meer moeten eten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Om goed af te vallen komt VEEL MEER kijken!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven