Fitness Seller

afvallen

Missblond

Novice
Waardering
0
Hoi iedereen,

Dieten werkt voor mij niet en ik wil graag afvallen
Ik eet gezond en soms iets lekkers natuurlijk
Ik sport 5x in de week een uurtje crosstrainen ik verbrand volgens het apparaat rond de 900 cal.

ik ben 1.75 lang weeg 70 kg en heb 30% vet

Val ik zo ook af? door gezond eten en min. 5x per week een uurtje te crosstrainen? ???:o

Beste Missblond,

Wanneer jij 5 keer in de week doet crosstrainen - en dat een uur - dan val jij zeker af, wanneer je ook voldoende let op de juiste gezonde voeding. Een halve tot één kilo zou er dan wel vanaf moeten gaan. Staar jezelf alleen niet blind op de weegschaal want er spelen zoveel factoren mee dat het gewicht beinvloedt dat je niet duidelijk kunt zien wat je nu eigenlijk bent afgevallen. Ik heb daarvoor thuis een 'Myotape' dat bv de omtrek van je middel meet en kunt zien of je daar een paar cm kwijt bent geraakt per week.

Wanneer jou doel is voor maximaal vetverlies; dan dien je zeker 30 tot 60 minuten te cardioen per sessie en dat minimaal 5x per week. Zodra je dadelijk jou doelstelling behaald hebt kun je dat beperken tot 3x per week 35 minuten cardio per sessie voor het behouden van dat gewicht en voor je conditie.

Succes met sporten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kan ik ook 5 kg hiermee afvallen?

Ik vraag me af of je vet% goed gemeten is.
1,75m 70kg = zelden 30% vet. Denk eerder aan 25%.

Cardio is goed om af te vallen icm goede eiwitrijke voeding, zodat je verzadigd bent. In jouw geval zul je ong.2,5 liter water dienen te drinken en zorgen dat je wat vezels gebruikt om je vocht af te voeren.

Suc6:)

Inderdaad. Neem 2 flesjes water mee van 0,5L, want je kunt niet even gaan 'vullen' terwijl je bezig bent met het cardioen. ;) Het is belangrijk om water te drinken tijdens je cardiosessie. Water is voor een sporter het beste wat je kunt drinken tijdens de cardio. Het houd je gehydrateerd, verbetert je herstel en zorgt voor betere afvoer van giftige afvalstoffen. Nadien, consumeer eventueel een Eiwit shake. Zelfs cardiotraining kan je lichaam in een katabole toestand brengen en proteïne kan helpen daar een eind aan te maken.

• Topic Starter Topic Starter
dank jullie wel ja ik had dat gemeten met onze weegschaal met vetmter

dank jullie wel ja ik had dat gemeten met onze weegschaal met vetmter

Nou dan zal het niet kloppen. Die weegschallen zijn heel inaccuraat. Het enige wat ze goed hebben is je gewicht. Voor de rest niet. Ik heb me eens voor de training (krachttraining) en na de training laten meten. De eerste keer had ik 13% en na de training ineens 15% terwijl ik op dat moment volgens een huidplooimeting op 11% stond :rolleyes:

Kijk of je ergens zo'n 4 puntsmeting kunt laten doen door een proffesional! Veel preciezer! Daarnaast hebben vrouwen in de meeste geval een hoger vetpercentage dan mannen dus kijk niet naar de percentages op deze site. Ik denk dat voor een vrouw een procent of 18 erg goed is!

Terug
Naar boven