MuscleMeat

Agent wil boete uitdelen aan iemand die zijn brommer uitleent!

De agent gaat misschien over de schreef, maar die puber heeft wel een groot probleem ;) . Alle overtredingen komen voor zijn rekening, het is zijn voertuig en verantwoordelijk ervoor tenzij er sprake is van joyriding. En aangezien hij niet wilt vertellen wie de overtredingen heeft gepleegd is hij uiteindelijk die het gaat voelen :D .

De agent gaat misschien over de schreef, maar die puber heeft wel een groot probleem ;) . Alle overtredingen komen voor zijn rekening, het is zijn voertuig en verantwoordelijk ervoor tenzij er sprake is van joyriding. En aangezien hij niet wilt vertellen wie de overtredingen heeft gepleegd is hij uiteindelijk die het gaat voelen :D .

Dikke BS.
Als ik een auto zou huren/lenen en ik maak diverse overtredingen dan ben ik de sjaak en niet diegene die mij de auto verhuurt/uitleent.
Tevens slaat de toon van die machtsgeile agent mij totaal niet aan, hij reageert aggressief en laat de jongen niet eens uitpraten.

Indien de eigenaar van het voertuig bereidt is de gegevens van diegene te verstrekken die het voertuig heeft geleend ;) . Anders moet de eigenaar voor de kosten opdraaien.

bij die achtervolging, had wel eens gehoord dat als je probeert weg te komen van wouten dat je maar 25€ boete oid kan krijgen : o
wat gaan die lui dan kk irritant en grappig doen, jah je hebt te had gereden waarom stop je niet.. en dan ook nog eens zown camera onder je neus pleuren, zou gelijk klagen over schending van privacy als ze dat willen filmen

en bij die kerel die zijn scooter heeft uitgeleend, de boetes komen gewoon op zijn naam.. maar als die man die de scooter geleend heeft een beetje vriend is dan betaald hij de boetes zelf wel

Man man, als die flik me zou met men arm pakken zit hij toch op zen kont. Ze moeten van je afblijven!

Wat is het hier soms grappig hé. Krijgen een paar jongeren klappen voor het niet tonen van hun id, dan is het allemaal dik in orde, hoe meer hoe beter. Maar één of ander kereltje dat in overtreding is, net zoals in het ander filmpje ook weigert z'n identiteitskaart te tonen en nog eens tegenwerkt, ho maar. :roflol:

Man man, als die flik me zou met men arm pakken zit hij toch op zen kont. Ze moeten van je afblijven!
Denk dat jij dan wel even mooi mee mag naar het bureau. :')

bij die achtervolging, had wel eens gehoord dat als je probeert weg te komen van wouten dat je maar 25€ boete oid kan krijgen : o
wat gaan die lui dan kk irritant en grappig doen, jah je hebt te had gereden waarom stop je niet.. en dan ook nog eens zown camera onder je neus pleuren, zou gelijk klagen over schending van privacy als ze dat willen filmen

en bij die kerel die zijn scooter heeft uitgeleend, de boetes komen gewoon op zijn naam.. maar als die man die de scooter geleend heeft een beetje vriend is dan betaald hij de boetes zelf wel

Schending van privacy op de openbare weg :hello: .

3x 100 euro,haha die stakker zet zich even voor lul.

Nekshot voor deze probleemzoeker !

Al eerder gezien een jongen op een crossmotor die het bos in rijd. Dat deden ze toch maar niet na op een off roadje :roflol:

betwijfel het hoor, vind maar raar verhaal

Beide zijn erg koppig, daar is dit het resultante van.

Ja, indien de opname in het openbaar gebeurd wel :) . Genoeg arresten "uitspraak" Hoge Raad over gelezen.

Volgens mij word er altijd getekend voor een opname. Je kan dan ook kiezen of ze je gezicht laten zien.
Je hoort wel vaker zo een agent zeggen: "Ja die cameramensen komen zo met u praten".

Hier gaat de agent duidelijk over de schreef. Een welles-nietes spelletje eersteklas. Oom agent had hier beter moeten weten en gewoon lekker eieren voor z'n geld moeten kiezen. Tuurlijk kan je proberen een naam te ontfutselen, maar als het na 15x vragen nog niet lukt is het misschien handig om gewoon verder te gaan surveilleren. Hij kan die jongen toch niets maken, tenzij er zeer ernstige overtredingen (misdrijven) zijn begaan door degene die de scooter geleend heeft. Dan kan hij aangehouden worden op medeplichtigheid.

Die jongen heeft toch geen strafbaar feit begaan doordat hij het niet vertelt of valt dit ook onder belemmeren van een politieonderzoek?
Hij is toch alleen verantwoordelijk voor boetes die zijn scooter krijgt?

Als een agent zich op deze manier gedraagt (schelden, tegenhouden terwijl je geen misdrijf hebt begaan) werk je al helemaal niet meer mee. Het jochie had hem om zijn identiteitsbewijs en badgenummer moeten vragen en had vervolgens een klacht moeten indienen.

Oom agent is hier lekker fout bezig, dit had wel beter afgehandeld kunnen worden:D
ehm, als iemand in/op jouw voertuig rijd ben jij verplicht zijn gegevens bekend te maken in het geval van een overtreding, die jongen is hier dus gewoon fout. agent had wel wat subtieler mogen zijn, maar aan de andere kant, als jij dagelijks achter irritante scooterjeugd aanrijd die levensgevaarlijke capriolen uithaalt en daarbij mogelijk ook anderen (de agent in dit geval?) in gevaar brengt kan ik wel begrijpen dat die agent het spuugzat wordt.

ehm, als iemand in/op jouw voertuig rijd ben jij verplicht zijn gegevens bekend te maken in het geval van een overtreding, die jongen is hier dus gewoon fout. agent had wel wat subtieler mogen zijn, maar aan de andere kant, als jij dagelijks achter irritante scooterjeugd aanrijd die levensgevaarlijke capriolen uithaalt en daarbij mogelijk ook anderen (de agent in dit geval?) in gevaar brengt kan ik wel begrijpen dat die agent het spuugzat wordt.
Je kunt je toch beroepen op je zwijgrecht, de jongen zei dat dan wel niet. (waarschijnlijk omdat hij dit niet kende) dit was duidelijk genoeg voor de agent.
Ik begrijp het wel dat de agent pissig wordt maar iemand uitschelden voor kl***zak gaat te ver voor een agent in functie. Als je het omgekeerde zou doen heb je waarschijnlijk een prent voor belediging van een ambtenaar in functie te pakken.

Je kunt je toch beroepen op je zwijgrecht, de jongen zei dat dan wel niet. (waarschijnlijk omdat hij dit niet kende) dit was duidelijk genoeg voor de agent.
Ik begrijp het wel dat de agent pissig wordt maar iemand uitschelden voor kl***zak gaat te ver voor een agent in functie. Als je het omgekeerde zou doen heb je waarschijnlijk een prent voor belediging van een ambtenaar in functie te pakken.
zwijgrecht mag je je alleen op beroepen als pleger van een misdrijf, als getuige oid heb je dit recht niet. tenzij het familie van je is of je voor je beroep een geheimhoudingsplicht hebt.

Terug
Naar boven