AndroidHealthClinic

Alcohol icm trainen.

koenggg

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
-Ik weet niet zeker of dit het juiste subfora is om in te posten, anders mag deze verwijderd/verplaatst worden.-

Gewichtheffers allerlanden,
Ik heb een vraag.

De afgelopen 4½ maand ben ik tegen de 30 kilo afgevallen, hierbij heb ik geen druppel alcohol genuttigd behalve in mijn week vakantie. Als je veel drinkt snap ik dat je niet echt vooruitgang kunt boeken, aangezien een biertje niet echt kcal vrij is en vooral niet als je er een kratje of 2 per week door heen jaagt.

Nou drink ik dus helemaal niet en zou ik natuurlijk wel een keer één biertje kunnen drinken gewoon voor de lekker, maar bij mij gaat het om het principe dat ik een jaar lang niet wilde drinken.

Ik ga ervan uit dat een professionele bodybuilder of misschien de amateur bodybuilders onder ons ook niet drinken, maar hoe zit dat met de mensen die een fatsoenlijke voedingsschema volgen en daarbij ook degelijk trainen.

En zou iemand me kunnen vertellen wat alcohol precies doet met je spiermassa?

Alvast bedankt,

Koen

5-6 dagen goed trainen, redelijk wat cardio en redelijk op mijn voeding letten en 1-2 dagen zuipen.

Als ik daarbij op een vp% van 12% zit dan kan ik dat mooi aanhouden. Met soms een lichte stijging in massa en soms een lichte daling. Als ik zie dat mijn bf% teveel stijgt ga ik een weekje cutten. Zo is het dus vol te houden.. Maar je moet wel weten dat je hiermee geen epic gains gaat maken.

Alcohol zorgt dat je lichaam water verliest (de een heeft daar meer last van dan een ander). Een verlies van water uit je spiercellen is een zeer sterke katabole prikkel. Je verliest daarmee dus spiermassa.

Katabool: een toestand van de stofwisseling die ertoe leidt dat weefsel wordt afgebroken.

Als je zin hebt om af en toe een biertje te pakken zou ik me daar absoluut niet druk over maken.

Alcoholvrij een optie? Dan proef je het maar hoef je je niet "schuldig" te voelen.
Veel mensen nemen bv ook cola zero ipv cola.. Waarom dan niet met bier. (cola zero om kcal te vermijden en 0.0% bier om alcohol te vermijden)

Inb4 alcoholvrij is geen echt bier en daarom mag je het niet drinken.

Ik drink meestal rond de 4 glazen/flesjes als ik opstap ga of bij een vriend zit. Dat is meestal 1x per week of minder. Vind ik dus best te overzien.
De enige keren dat ik nergens op let zijn echte feestdagen (bijv koninginnedag oid) of vakantie met vrienden.

Laatst bewerkt:
Het verschilt enorm per persoon hoe je lichaam op alcohol reageert. Zelf ben ik nog zeker 2-3 dagen erna naar de klote maar dat komt omdat ik dan ook alle remmen los laat gaan:D Daarna heb je natuurlijk wel weer veel stimulatie om er tegen aan te gaan.

Ik heb nu eens in de twee maanden dat ik helemaal los ga. Het vergt wel veel discipline om niet te drinken tijdens het uitgaan of tijdens sociale bijeenkomsten buiten die ene keer eens in de twee maanden maar het is ook ECHT LEUK om tegen mensen te kunnen zeggen dat je uit principiële redenen niet drinkt omdat je bezig bent met je leven te veranderen!

Ik denk dat je van binnen wel weet in wat voor groep je valt als het gaat om een avondje zuipen en de consequenties daarvan. Ga gewoon bij jezelf rationeel na of het je waard is of niet en handel op dat gevoel :)

IK drink regelmatig iets maar dat is steeds beperkt. Blijft meestal bij één hooguit twee alcoholische consumpties. Daarna is het gewoon water. Heb er nog nooit nadelen van ondervonden. Maakt geen verschil als ik eens een periode geheel niets van alcohol drink.

Alcohol is labeled as 7.1 calories per gram, but the real value is more along the lines of 5.7 calories due to the thermic effect of food (TEF) which is 20% of the ingested calories. This makes the TEF of alcohol a close second to protein (20-35% depending on amino acid composition). The heightened thermogenesis resulting from alcohol intake is partly mediated by catecholamines.

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Eerder 5.6 kcal per gram. Thermische waarde. Kan je toch nog een extra biertje nuttigen :)

Terug
Naar boven