MuscleMeat

alcohol terugval??

gekkegerie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
hallo na een jaar pauze en 12 kg spiermassa kwijt geraakt te zijn ben ik weer begonnen met bodybuilding ik ben nu een goede 3 maanden aan het trainen incl voedingsschemaetc en heb nu mijn gains weer terug, ging sneller dan ik verwacht had daar was ik dus wel blij mee.
mijn vraag is als ik nu 1 weekend alcohol drink bijvoorbeeld van 1 tot 3 uur snachts ga ik dan echt een ernstige terugval krijgen of niet, ik heb namelijk sinds ik weer goed ben gaan trainen eten geen alcohol meer gedronken dus ben eigelijk wel benieuwt wat de ervaringen van anderen zijn na een nachtje alcohol gebruik :P
ook had ik gelezen dat het je test aanmaak zou onderdrukken lijkt me ook niet echt bevorderend

alvast bedankt grtz

Maar even on topic, wat denk je zelf ? er zijn genoeg mensen met een goed fysiek die drinken.
Uiteindelijk komt het allemaal op jezelf neer, hoe sterk je in je schoenen staat.

• Topic Starter Topic Starter
wat ik zelf denk kan ik moeilijk zeggen omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren toen ik vroeger aan bbuilding deed dronk ik er ook nooit alcohol bij, maar als ik het echt slecht is en ook voor 1 keertje doe ik het niet ik heb er namelijk geen moeite mee om geen alcohol te drinken was alleen benieuwt hoe ernstig het nou is om een dag te drinken en welk effect dat heeft op je gains, als er ineens een cm armomtrek weg is noem maar wat dan ben je natuurlijk niet blij.

Ik denk dat je herstel gewoon wat langer duurt omdat je lichaam druk is om die gifstoffen uit je systeem te halen

ik ben elk weekend dronken, ik merk eerlijk gezegd geen gewichtsverlies of wat dan ook! wat wel klote is dat ik de zondag erop amper wat eet of aan me voedingsschema hou.
maar in het algemeen maak ik wel gewoon progressie, blow ook wel eens regelmatig!

ben wel benieuwd als ik niet zou drinken en blowen hoeveel meer progressie ik dan gemaakt zou hebben!

• Topic Starter Topic Starter
ok ok elke weekend dronken en toch progressie het kan dus wel ikzelf wil dan ook wat gaan drinken aankomend weekend maar daarna kan het zomaar weer een half jaar duren voordat ik ook maar een druppel drink ben benieuwt hoe mijn lichaam aankomend weekend gaat ervaren :P

Terug
Naar boven