XXL Nutrition

Algemene Playstation 3 topic

€ 600 console
€ 30 HDMI kabel
€ 60 extra controller
€ 30 afstandsbediening
€ 70 1 spel

= € 790 euro kun je aan de slag met een spelletje :)

Zelfs al zou de console nu al meteen gekraakt worden en zou je kopieen kunnen spelen is ie nog steeds te duur.

• Topic Starter Topic Starter
soms moet je er wat voor over hebben he...

hoe bevalt dat ding?

10 miljoen PS3's verkopen Sony verliest zo'n $ 2,5 miljard op de losse verkopen. In weze zou de PS3 als die succesvol wordt Sony zelfs om zeep kunnen helpen, ook al heeft Sony al aangegeven dat er geen prijsverlaging komt de komende 2 jaren. Dus mocht het productieproces goedkoper worden zullen ze iets minder verlies lijden.

X360 maakt(e) toch ook verlies ? Ik heb altijd geweten dat 360 een verlieslatend onderdeel van Microsoft was. Maar dat zal waarschijnlijk alleen het 1e jaar ofzo geweest zijn denk ik ?Weet iemand hier meer over

Enfin, ik denk dat ik de PS3 vrijdag of in het weekend ga het halen, tschijnt dat ze nog makkelijk te krijgen zijn (zelfs zonder reservatie) :D

nintendo ds fo real fool :p

X360 maakt(e) toch ook verlies ? Ik heb altijd geweten dat 360 een verlieslatend onderdeel van Microsoft was. Maar dat zal waarschijnlijk alleen het 1e jaar ofzo geweest zijn denk ik ?Weet iemand hier meer over

Ze maken er nog enigzins verlies op, maar veel minder dan Sony maakt op de PS3. Microsoft heeft ook veel diepere zakken dan Sony, in principe zou MS met een prijsverlaging en andere acties Sony totaal om zeep kunnen helpen. Grote kans dat ze met kerst dit jaar al een eerste slag willen slaan, dan heeft MS drie jaar achter elkaar de next-gen race gewonnen. Sony is te laat vrees ik en heeft geen geld genoeg om een aanval van MS af te slaan.

Mocht de PS3 veel meer bieden dan een Xbox360 qua graphics en playability had ik er nog wel over gedacht een PS3 te kopen. Ga alleen geen € 700,- of meer uitgeven voor iets wat gelijkwaardig is aan een Xbox360. Die Blu-Ray of HD DVD mogelijkheden boeien me nog weinig, HD-beelden kan ik ook zonder zo'n speler afspelen.

Ze maken er nog enigzins verlies op, maar veel minder dan Sony maakt op de PS3. Microsoft heeft ook veel diepere zakken dan Sony, in principe zou MS met een prijsverlaging en andere acties Sony totaal om zeep kunnen helpen. Grote kans dat ze met kerst dit jaar al een eerste slag willen slaan, dan heeft MS drie jaar achter elkaar de next-gen race gewonnen. Sony is te laat vrees ik en heeft geen geld genoeg om een aanval van MS af te slaan.

Mocht de PS3 veel meer bieden dan een Xbox360 qua graphics en playability had ik er nog wel over gedacht een PS3 te kopen. Ga alleen geen € 700,- of meer uitgeven voor iets wat gelijkwaardig is aan een Xbox360. Die Blu-Ray of HD DVD mogelijkheden boeien me nog weinig, HD-beelden kan ik ook zonder zo'n speler afspelen.

ik heb...heeel toevallig... gisteren op een ps3 gaan spelen bij een maatje van me die ook een Xbox 360 heeft,we hebben tegelijk hetzelfde NBA spel getest en geloof et of niet,er zit wel degelijk verschil in de consoles,qua grapics en gameplay in de goede zin dan voor de PS3.

de ps3 vind ik persoonlijk nog net iets scherper beeld hebben,de bewegingen gaan ook net iets vlotter,de Xbox lijkt me toch net iets achter te lopen en m'n maatje denkt er net hetzelfde over terwijl hij een echt console freak is,hij heeft echt ALLES,van de allereerste nintendo tot sega,en alle nakomende consoles tot gameboy en psp,zelf zegt ie ook dat de Xbox niet aan De Ps3 kan tippen en ik geef em natuurlijk gelijk.

1 pluspunt vind ik ook voor de PSP eigenaars.de psp kan nl ook als controler gebruikt worden en zelfs al bijkomend scherm dienen,denk maar bij een racespel,kan de psp dienen als controler en op het schermpje kan je het instellen als achteruitkijkspiegel. toch ook een pluspunt!

maar zoals jij zelf al aangeeft,MS kan sony gemakkelijk omzeep helpen nu.maar dat mag niet om 1 simpele reden,de concurentie wet. het is bij wet verboden om een gelijk aardig product (in hoeverre) aan fel verminderde prijs te verkopen om zo de concurentie de das om te doen,dat word gezien als onwettige handel en dus illigaal.

Microsoft wil natuurlijk zelf ook gewoon geld verdienen, maar een prijzenoorlog is verder gewoon legaal. Dat gebeurde een jaar of 5 geleden ook tussen de Xbox en PS2. Xbox ging zeer snel in prijs omlaag en Sony moest op den duur toch volgen.

Sony had naar mijn mening een console in de markt moeten zetten die aanmerkelijk beter is t.o.v. de Xbox360. Dat is gewoon niet gebeurd, Blu-Ray is voor maar heel weinig kopers van belang. Want in principe kan je de komende jaren nog met DVD toe, zou me niets verbazen dat DVD de winnaar wordt in de strijd tussen HD DVD en Blu-Ray.

Een prijzenoorlog is gewoon nadelig voor beiden daarom doen ze het niet.

zou me niets verbazen dat DVD de winnaar wordt in de strijd tussen HD DVD en Blu-Ray.

Nou moet je ook niet gaan overdrijven he :) High Def is een zeer grote stap voorwaarts, of het nu HD DVD of Blu ray is. Maar High Def op zich is al de winnaar, het medium is zich nog aant uitvechten maar het ziet er naar uit dat BD gaat winnen.

Nou moet je ook niet gaan overdrijven he :) High Def is een zeer grote stap voorwaarts, of het nu HD DVD of Blu ray is. Maar High Def op zich is al de winnaar, het medium is zich nog aant uitvechten maar het ziet er naar uit dat BD gaat winnen.

niet voor de eerstkomende jaren zoals ericR al aangaf. de dvd is nog maar net goed ingeburgerd en ze ze zijn er al met iets nieuws,vernieuwing is voor veel mensen een don't,mensen willen het liefst zo lang mogelijk bij hetzelfde blijven.

het is pas uit pure noodzaak dat ze gaan overschakelen zoals bij de dvd dat ze gewoon geen nieuwe films meer uitbrengen op VHS,en dat alles dvd wordt,dan stappen mensen automatisch over op dvd,maar dat zie ik blu ray en HD nog niet zo snel doen,de dvd wegcijferen.

ms-beer-cvg.jpg

Eric een PS koop je alleen al voor de controller ;)

Die Sixaxis zonder rumble? ???

Niet met al die mankementen die er tot nu toe nog zijn ;) .

En tja, wat wil je met een 103cm diagonaal en 1920 x 1080, niet viel...

Microsoft heeft in Engeland en Frankrijk al de release van de PSIII proberen te dwarsbomen.
Engeland
Microsoft geeft 'wachtende' PSIII bezitters voor de deuren van game-shops camping stoeltjes met de text: Shouldn't have kept you waiting' Met een link erop die de PSIII verwelkomt.

Frankrijk
Sony heeft een grote boot ingezet die als elektronica winkel moest dienen. Met natuurlijk de grote verkoop van PSIII.
Microsoft liet een boot in de buurt varen met de tekst: 'Xbox 360 loves you'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Altijd leuk zulke marketing stunts :)

Maar tevens heeft Microsoft dit volgende informatie uitgegeven omtrent de Xbox 360 en hun nieuwe Xbox 360-Elite edition;

"Volgens investeringsbedrijf Wedbush Morgan geeft Microsoft, door geen hd-dvd-drive in zijn nieuwe Xbox 360 te stoppen, aan dat het niet gelooft dat Toshiba's hd-dvd-formaat het uiteindelijk van Sony's blu-ray kan winnen."

Moet ze ook wel gelijk geven.
Blu-Ray is gewoon de grootste en nieuwste stap richting de DVD's en console's. En voor de PSIII met blu-ray erin valt de prijs nog erg mee.
Alleen jammer dat er niet veel spellen uit zijn gekomen met de release.
Killzone & GTA + Fifa zullen vast voor een betere verkoop zorgen.

Moet de console alleen nog aanschaffen, maar eerst nog lekker op vakantie.
in de koudere tijden zal hij goed van pas gaan komen.

Ach ja Wedbush Morgan, als je belachelijke conclusies nodig hebt kan je hun inschakelen. Een HD-speler in welke vorm ook is gewoon een kostencomponent die de console een stuk duurder maakt, dat kan je niet gebruiken in de initiele fase van verkoop.

Sorry eric, ik vind je een prima kerel. Maar je bent nu letterlijk onzin aan het uitkramen. Sony is ook een miljarden concern, wellicht met een minster sterke marktpositie / vermogen dan miscrosoft maar je zit echt 200% onzin te lullen.

Denk je nou echt dat als microsoft ff in de vingers knipt en sony falliet is, hou toch op. Voor je zo'n conclusie trekt kom dan met complete marktonderzoeken en niet met een dikke duim.

Terug
Naar boven