MuscleMeat

Allereerste dag fitness. HELP!

NLLEONL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vandaag voor het eerst wezen fitnessen. Nu hoor en lees ik over aparte spiergroepen trainen en full body. Ik lees dat veel mensen 2 spiergroepen per dag aanpakken, maar waarom zou dit boven een full body gekjozen worden?
En full body houdt toch écht fullbody in? (rug, schouders, benen, borst, bi/triceps, buik...)

Verder vroeg ik me af hoevel setjes je gemiddeld wel behoort te maken eigenlijk en hoeveel herhalingen daar dan in zitten. En zit er tusse het ene setjes en de volgende dan een minuutje of ga je verder met de volgende spiergroep en ga je later weer terug naar de vorige? Hoelang zit je dan gemiddeld op 1 apparaat? Veel vragen maar ik wil wel goed beginnen zonder maar een beetje aan te pappen.

Vandaag dus met de instructeur een aantal machines doorgenomen (geen idee hoe ze heten), maargoed iig daar heb ik dus van alles iets gedaan.

Ik hoop dat jullie mij iets wegwijzer kunnen maken!

(Ik ga 3, max 4, dagen per week trainen)

Laatst bewerkt:
Nou om te beginnen; Je kunt bij fitness zelf wel zien welke voor het bovenlichaam zijn, en welke voor het onderlichaam. Dat is vaak wel vrij duidelijk :P

Begin er eens mee om dat af te wisselen. Je merkt vanzelf welke spieren gaan werken bij bepaalde apparaten. Staat er trouwens ook vaak bij dmv. plaatjes.

Maar full body is vooral aan het begin wel verstandig om je spieren niet te overbelasten, en dan krijg je ook een 'basis'.
Na een tijdje merk je vanzelf dat je geen vooruitgang meer boekt, dan ga je over op elke keer een andere spierengroep.

1: Rug, biceps, triceps.
2: Borst, buik,
3: Onderbenen, kuiten, bovenbenen
(ik typ zomaar wat, kies zelf wat het beste is)

Op apparaten staat waar het voor is, vraag anders de aanwezige experts.

Als je 1 of 2 dagen in de week traint, van elkaar af kan je full body doen maar zelf doe ik het 6x per week (Werkt voor mij goed) waarbij dan schouders 2x en benen 2x...

De reden dat er losse spiergroepen getrained worden, is omdat er dan minder beschadigd is, en dus ''sneller'' herstelt.. (In snelheid niet per se sneller maar de kleinere spiergroepen hebben minder nodig om te herstellen)

Doe je een full body workout mag je wel 4 dagen rust nemen voordat je weer gaat trainen anders is er nog weinig hersteld.
Vandaar..

Combinaties van mij zijn vaak:
- Borst biceps
- Rug triceps
- Schouders Quadriceps (Voorkant benen)
- Schouders Hamstrings (Achterkant benen)
- Buik biceps
- Onderrug Nek
- Kuiten schouders
- Kuiten nek
- Kuiten (iets van benen)

Gewoon de week vullen met het totale lichaam en verdelen..
Nogmaals: Dit werkt voor mij en hoeft niet voor iedereen zo te zijn :)

Terug
Naar boven