AndroidHealthClinic

Alles tegen acne

vraag

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Wat help er allemaal.
heb zoekfunctie gebruik.
Maar treads spreken elkaar tegen.
Wat help echt?

Roaccutane inderdaad, maar dat moet het allerlaatste wapen zijn.

Probeer eens benzoylperoxide, 100mg/g hydrogel (10%). Kun je zo bij de apotheek halen zonder recept, kost maar een paar euro. 1x per dag aanbrengen.

Waarschuwing: spul meurt ontzettend en heeft een blekende werking op kleren enzo, maar het werkt wel.

zink en biergist helpen ook

Roooaaaaaa !!! maar met deze zon is het beetje riskant voor je huid

tandpasta.

No joke.

Pindakaas.

langzaam maar zeker begin ik te denken aan een zandstraalmachine, of een schuurapparaat (met grof blad).

Ik gebruik zink en biergist en drink soms wat groene thee & brandnetelthee. Zou ook goed zijn voor de huid had ik is gelezen.

Biergist werkt bij mij zeer goed. Heb gewoon zo'n pot met 700 tabletten gehaald en dat werkt prima, mits ik geen dag oversla.

Roa zou ik niet aan beginnen in de zomer, tenzij je een kluizenaar bent. Ga gewoon aan de biergist en drink veel water. Beetje in de zon zitten en voor het slapen gezicht goed wassen. Ik weet nog eens niet hoe erg het is bij jouw als je niet zit te trollen. Maar bij milde acne heb je meer last van de bijwerkingen van roa dan dat je er profijt van hebt.

Roa zou ik niet aan beginnen in de zomer, tenzij je een kluizenaar bent. Ga gewoon aan de biergist en drink veel water. Beetje in de zon zitten en voor het slapen gezicht goed wassen. Ik weet nog eens niet hoe erg het is bij jouw als je niet zit te trollen. Maar bij milde acne heb je meer last van de bijwerkingen van roa dan dat je er profijt van hebt.
Overdrijven is ook een vak =), tenzij je echt spierwit van jezelf bent hoef je heus niet elk straaltje zonlicht te vermijden.

Kan Roaccutane aanleiding geven tot zon(over) gevoeligheid?
Tijdens de behandeling van acne met antibiotica zoals tetracyclines worden patiënten (over)gevoelig voor zonlicht, met andere woorden: een overgevoeligheid voor de werkzame stof in de capsule. De behandeling met Roaccutane brengt weliswaar geen overgevoeligheid voor de werkzame stof teweeg maar door het dunner worden van de huid, de uitdroging van de huid en het verminderen van de hoeveelheid talg (die een zekere bescherming biedt) kunnen patiënten, die met Roaccutane behandeld worden sneller verbranden in de zon. Deze bijwerking treedt in circa 5% van de gevallen op.

De behandeling met Roaccutane behoeft niet te worden gestopt gedurende de zomermaanden als u de volgende voorzorgsmaatregelen neemt:

1. Direct zonlicht vermijden tussen 11 en 15 uur;
2. Zorgen voor bescherming (pet, zonnehoed, parasol) gedurende bovenstaande uren;
3. Een goede anti-zonnebrandcrème met een beschermingsfactor van tenminste 15 gebruiken;
4. In het uiterste geval de dosering Roaccutane gedurende de zomerperiode wat verlagen (na overleg met de behandelend arts).U dient tijdens de behandeling met Roaccutane het gebruik van een zonnebank zoveel mogelijk te vermijden.

TS: Als je echt last hebt van acne ga je naar de dermatoloog, als je slechts een paar mee-eters hebt kun je beter wat anders proberen (biergist/zink, of gewoon even langs de huisarts gaan).

Doe wat je zelf ondervind dat werkt. Veel water drinken en zo helpt allemaal wel maar er zijn dingen die alleen voor jou werken. Beddengoed vaker verschonen werkt ook. Ligt er ook maar net aan hoe erg je het hebt.

B-5 4-8gr pd

Het lijkt erop dat de huidige wetenschap het erover eens is dat melk en hoog GI-voedsel (suiker) verergerend werkt op acne.

Een goede methode is zo'n antibiotica tegen acne die je op recept van de dokter kan krijgen icm. BP, dit gebruik ik nu zelf en dit werkt aardig.

En als je daarna vrij raakt van puistjes kun je differin gel gedurende lange tijd opsmeren preventief tegen het terugkomen.

Dit is de vrucht van een middagje lezen door recente wet. artikelen (dus geen bs sites).

Dan nog iets, sommige supplementen krijgen ook goede user reviews op acne.org, ik weet alleen niet hoe betrouwbaar dit is, maar het zou iets van invloed kunnen zijn.
De populairsten waren volgens mij vit. B5, vit A, vit E, zink, visolie.

Terug
Naar boven