MuscleMeat

Alles tegen acne

Als ik jou was zal ik gewoon naar de huisarts gaan en alle zelfhulpmiddelen links laten liggen. Er is namelijk een hoop troep op de markt dat soms meer kwaad dan goed doet. Bovendien is de werking veelal niet bewezen of is het percentage van het werkzame bestanddeel te laag.

De huisarts heeft een aantal middelen die bewezen effectief zijn zoals: benzoylperoxide, tretinoïne en antibiotica (lokaal en oraal). Als je acné heel ernstig is zal hij of zij je doorverwijzen naar een dermatoloog; die je (eventueel) Roaccutane (isotretinoïne) kan voorschrijven.

Je kunt ook eens kijken naar de mogelijkheden van Nicotinamide (vitamin B3), al wordt dit in Nederland (nog) niet voorgeschreven.

Veel succes!

Laatst bewerkt:
Als echt niets helpt en je geen zin hebt in Roa kan je ook een bepaalde lasertherapie doen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fotodynamische_therapie). Door een bepaalde stof op je gezicht te smeren worden de acnecellen gevoelig voor een bepaald soort licht, als ze dan dat licht op je stralen verdwijnt de acne na een aantal sessies. Dit is een soortgelijke behandeling die gebruikt wordt bij bepaalde types kanker en heeft een goede slaagkans.

Ik gebruik nu benzyl voor me acne op me bovenrug, het gaat langzaam maar zekerr weg, maar het lijkt er wel op dat ik er kleine littekens van ga overhouden. ik had trouwens niet super erge acne oid, heb ook nooit acne gehad op me gezicht, afgezien an 1 puistje af en toe

Vitamine b5?

Voor acne in je gezicht: Bij mij werkt het erg goed om elke avond een schone handdoek op mijn kussen te leggen als ik eens wat meer last van acne heb. Het liefst een harde kurkdroge handdoek (dus geen wasverzachter etc). De volgende dag zie ik meteen verschil.

Voor plekjes: Benzoylperoxide 5% (let op, blekende werking, vermijden van zonlicht), Dalacin-T of andere anti-biotica deppers of Tretinoine 0,05% (vermijden van zonlicht), al dan niet in combinatie met hoge dosis vitamine B5 (5-10 gr per dag, verdeeld over 2-4 dosissen).

Voor echte serieuze acne: eerst anti-biotica (doorgaans van de tetracycline groep), anders roaccutane.

Bij echte acne sowieso naar een dokter gaan, dan krijg je dit gewoon voorgeschreven, en in geval van voorschrijving van roaccutane wordt normaal gesproken doorverwezen naar een dermatoloog waarbij ook je bloedwaarden frequent (ongeveer eens per maand) worden gecheckt.

Het gene wat voor mij de oplossing is geweest is Vitamine B5. Deze vitamine zorgt ervoor dat vetten beter afgebroken worden. Talg (huidvet) wordt afgebroken voordat het in je porien kan komen, waardoor je dus DE grootste oorzaak van puistjes weghaalt. Je moet er alleen wel grote hoeveelheden van slikken (20 pillen per dag). Een maand nadat ik begonnen was hiermee was ik volledig clean! Heerlijk gevoel! (Als je je afvraagt waar je dit kan halen: o.a. stopacne.nl)

true tandpasta droogt de acne uit

Ja en je hele huid is ingedeukt en putjes krijg je, is af te raden.

Ik raad je producten met vitamine e en salicyzuur aan, daarnaast gewoon geduld hebben, enkel uitknijpen als er een kopje op zit, huid goed schoonmaken en biergist en zink kunnen je ook een handje helpen. Voor de rest s'avonds voordat je na bed ga je huid wassen met koud water, zorgt ervoor dat je poriën dicht gaan, waardoor er geen vuil na binnen krijgt kan je ook voor overdag proberen.

Ik vind persoonlijk de lijn van kruidvat erg fijn.

Ja en je hele huid is ingedeukt en putjes krijg je, is af te raden.

Ik raad je producten met vitamine e en salicyzuur aan, daarnaast gewoon geduld hebben, enkel uitknijpen als er een kopje op zit, huid goed schoonmaken en biergist en zink kunnen je ook een handje helpen. Voor de rest s'avonds voordat je na bed ga je huid wassen met koud water, zorgt ervoor dat je poriën dicht gaan, waardoor er geen vuil na binnen krijgt kan je ook voor overdag proberen.

Ik vind persoonlijk de lijn van kruidvat erg fijn.

+1.

Garnier is ook goed btw.

Wanneer moet je er nou voor zorgen dat je porien open staan? En wanneer dicht(er)?

abbo..

Wat lul jij?

Na tijden van supplementeren e.d, heeft dit voor mij (met uiteraard roa als laatste redmiddel bij ernstige acné) de beste resultaat geboekt:
- Vitamine b5, tussen de 2 en 4 gram per dag ([Link niet meer beschikbaar])
- Biergist 6000 mg per dag
- 5/7 liter water per dag
- Goede scrub (l´oreal men expert)

Als ik een pukkel voel opkomen (ontsteking of gewoon een bultje) gebruik ik altijd dit ding, volgende dag is die totaal weg, geen bultje meer.

TS13134_1_Derma_Wand.jpg

ik zeg in ding en ding alleen! www.acne.org

Tot in de puntjes volgen wat deze gast je vertelt om te doen! En Vichy face wash gebruiken en Vichy hydraty creme gebruiken! Je zal zien na 1 maand je een dikke vooruitgang hebt geboekt!

Het gata nou eenmaal niet snel weg, En iedereen die zegt het binnen een bepaalde tijd weg te hebben moet begraven worden!

Ben nu helemaal acne vrij, paar kleine rode plekjes nog en af en toe wat uitgaans puistjes!

• Topic Starter Topic Starter
bump

Terug
Naar boven