AndroidHealthClinic

Alternatief voor 2 oefeningen gezocht!

Born Twitchy

Ripped Bodybuilder
Waardering
274
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Ik ga nu lekker vooruit op de sportschool maar loop tegen een probleempje aan. Er zijn nu 2 oefeningen die ik niet zwaar genoeg kan doen omdat het materiaal hiervoor niet is op de sportschool:

- Incline DB press omdat dumbbells maar tot 30kg gaan. Er zijn wel zelf op te bouwen db stangen aanwezig maar die zijn net iets te lang waardoor ze tegen elkaar komen bij het strekken.

- V-grip horizontal cable row gaat maar tot 50kg (gebruik hiervoor een lage cable pully omdat er geen los apparaat voor aanwezig is) waar ik nog 75kg aan dumbbells op weet te krijgen en welke dus maximaal op 87,5kg te krijgen is, echt niet meer.

Voor de V-grip hor cable row dacht ik aan T-bar rows of v-grip pulldowns, welke is geschikter?
Voor de incline db press heb ik geen alternatief in gedachte, any ideas? Incline BP lijkt me niet zo een goed idee omdat mijn triceps na vlakke BP aardig op zijn en deze bij db press minder worden belast.

Ik zou Incline fly's doen,, het is dan wel geen press-beweging maar je pakt je borst toch vanuit de incline hoek en je kunt het met lage dumbbells doen ;)

Voor de rest zou ik kiezen voor t-bar rows omdat de v-bar pulldowns toch weer verticaal worden gepakt terwijl je een vervanging zoekt voor de horizontale row toch?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou Incline fly's doen,, het is dan wel geen press-beweging maar je pakt je borst toch vanuit de incline hoek en je kunt het met lage dumbbells doen ;)

Voor de rest zou ik kiezen voor t-bar rows omdat de v-bar pulldowns toch weer verticaal worden gepakt terwijl je een vervanging zoekt voor de horizontale row toch?
Flies, idd :p
Was al even door mijn gedachte gegaan maar was het helemaal weer vergeten terwijl het zo voor de hand ligt :D

Ik twijfel nog een beetje over de T-bar en V-pulldown... Misschien dat allebei een optie is maar dan heb ik alweer 5 rugoefeningen die dag:
- Pendlay rows
- Power cleans
- T-bar rows
- V-pulldown
- Wide grip chinups

(deadlift doe ik op benendag na squats voordat jullie opmerkt dat deze er niet inzit :D )

Okej dan;)

Nice hoor,, ik pakte deadlifts tot nu toe ook steeds bij benen en dat is me heel lang goed bevallen maar vanavond doe ik voor het eerst een training met deadlift bij rug;) Ik pak overigens niet zoveel oefeningen voor rug als jou.

Wat is het voordeel van die Pendlay rows? die zijn beter dan de BOR? wat zijn de verschillen?

Power cleans lijken me echt vet om op te trainen;) nog nooit gedaan:)

De T-bar rows lijken me eigenlijk een soort van alternatief voor die Pendlay rows maar dan met smalle grip en de v-bar pulldowns lijken me een soort van zwakkere versie van de chin-up (ook al pak je die breed).

Maar dat is natuurlijk ieders eigen mening :) ik hou van zo min mogelijk oefeningen en die zo intensief mogelijk pakken:D

Okej dan;)

Nice hoor,, ik pakte deadlifts tot nu toe ook steeds bij benen en dat is me heel lang goed bevallen maar vanavond doe ik voor het eerst een training met deadlift bij rug;) Ik pak overigens niet zoveel oefeningen voor rug als jou.

Wat is het voordeel van die Pendlay rows? die zijn beter dan de BOR? wat zijn de verschillen?

Power cleans lijken me echt vet om op te trainen;) nog nooit gedaan:)

De T-bar rows lijken me eigenlijk een soort van alternatief voor die Pendlay rows maar dan met smalle grip en de v-bar pulldowns lijken me een soort van zwakkere versie van de chin-up (ook al pak je die breed).

Maar dat is natuurlijk ieders eigen mening :) ik hou van zo min mogelijk oefeningen en die zo intensief mogelijk pakken:D
Pendlay rows zijn een zeer strikte BOR waarbij je bovenlichaam parallel aan de grond is en je de bar tussen elke rep even neerlegt zoals bij deadlifts.
In hoeverre het 'beter' is weet ik niet maar merk wel dat mijn hams en onderrug goed meedoet.
Smalle of brede grip zorgt voor andere spieren aanspreken of iig in een andere verhouding aanspreken van spieren dus om dit zwakker te noemen lijkt me niet terecht.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

eerst incline bench, dan flat
Wat is de gedachte hierachter?

Handige site :)

Heb inmiddels V-pulldown (bovenlichaam bijna horizontaal) en superwide pullups in mijn schema gezet voor rugdag, net als flies voor borst.

Het is wel lastig vervanging te bedenken als je de rest van je schema op die dag niet post.

dumbbells indraaien als je strekt ?

Dit kun je ook een tijdje (week of 6) proberen:

- eerst dips totdat je leeg bent zoals hier:
http://www.youtube.com/watch?v=WYwiTxnWtho
- direct daar achteraan zonder pauze te nemen bench press met gewicht waarmee je nog max. 8 reps kunt maken dr achteraan.
- meteen dr achteraan zonder pauze te nemen 30% van het gewicht er af en dan maak je nog 6 reps (of wat je kunt)
- en daar meteen achteraan fly's 8 reps

Dan 3 min rust. En dat 4 setjes, klaar is keesie :-) Daar heb ik vroeger in korte tijd een gigantische power en omvang mee bereikt. (
Niet langer dan 6 week (2x pw) achter elkaar doen!)

Alternatief voor die andere rug oefening: eerst superwide pullups, 2e oefening dumble rows (doe ik zelf vaak) of t-bar row of bent over barbell rows, en om het af te ronden nog ff paar setjes chin up's

Laatst bewerkt:
Je kunt incline dumbbell bench doen met de handpalmen naar binnen (semi supinated).

incline dumbbell bench doen met de handpalmen naar binnen is makkelijker dan standaard incline dumbbell bench press dus heb je alsnog te weinig gewicht. Wordt je ook niet echt breder van, wel goed voor je stootkracht (doe deze ook vaak)

- Incline DB press omdat dumbbells maar tot 30kg gaan. Er zijn wel zelf op te bouwen db stangen aanwezig maar die zijn net iets te lang waardoor ze tegen elkaar komen bij het strekken.

incline dumbbell bench doen met de handpalmen naar binnen is makkelijker dan standaard incline dumbbell bench press dus heb je alsnog te weinig gewicht. Wordt je ook niet echt breder van, wel goed voor je stootkracht (doe deze ook vaak)

Het punt is dat ze tegen elkaar komen bij strekken, als hij handpalmen naar binnen doet heeft hij dat probleem niet. En dat je er niet breder mee kan worden is bull.

Het punt is dat ze tegen elkaar komen bij strekken, als hij handpalmen naar binnen doet heeft hij dat probleem niet. En dat je er niet breder mee kan worden is bull.

Idd dmv een kwart draai handpalmen naar binnen kan ook prima. Ik doe het soms ALEEN met handpalmen naar binnen = een oefening voor het boksen, dacht dat je dat bedoelde. Overigens wordt je daar idd niet echt breder van weet ik uit ervaring. (Wat voor mij weer handig is omdat 'breed zijn' nadelig is tijdens het sparren)

Laatst bewerkt:
Dit kun je ook een tijdje (week of 6) proberen:

- eerst dips totdat je leeg bent zoals hier:
http://www.youtube.com/watch?v=WYwiTxnWtho
- direct daar achteraan zonder pauze te nemen bench press met gewicht waarmee je nog max. 8 reps kunt maken dr achteraan.
- meteen dr achteraan zonder pauze te nemen 30% van het gewicht er af en dan maak je nog 6 reps (of wat je kunt)
- en daar meteen achteraan fly's 8 reps

Dan 3 min rust. En dat 4 setjes, klaar is keesie :-) Daar heb ik vroeger in korte tijd een gigantische power en omvang mee bereikt. (
Niet langer dan 6 week (2x pw) achter elkaar doen!)

Alternatief voor die andere rug oefening: eerst superwide pullups, 2e oefening dumble rows (doe ik zelf vaak) of t-bar row of bent over barbell rows, en om het af te ronden nog ff paar setjes chin up's
Bedankt voor de uitgebreide uitleg maar op die manier trainen staat loodrecht op hoe ik mijn programma opgesteld heb en wordt hem dus niet.
Dat is niet het enige probleem, de grip is ook dunner dan bijvoorbeeld een barbell of normale dumbels. Ik probeer het nog wel een keertje en anders denk ik dat het gewoon de incline flies of misschien de incline oma flies worden.

Terug
Naar boven