XXL Nutrition

alternatief voor brinta of havermout in ochtendshake

paraman

Advanced Bodybuilder
Waardering
7
Ik ben op zoek naar een alternatief voor havermout en brinta.

Liefst een variant met minder eiwit en meer voedingsvezels per 100 gram.

Liefst ook zo laag mogelijk in vet.

Aangezien ik probeer mijn eiwit inname niet hoger dan 3g/kg lichaamsgewicht te laten oplopen zoek ik dus naar een beter alternatief.

Hierdoor kan ik meer eiwitten halen uit bronnen met eiwitten van een HBW.

ik heb op voedingswaarde.nl de verschillende soorten meel opgezocht.

alleen weet ik niet goed welke soorten meel ik 's morgens in mijn shake kan gooien.

mvg

2pq1735.jpg

Boekweit
Bulgur
Gerst
Rijst (basmati, zilvervlies, wilde, lange korrel, volkoren)
volkorenpasta
groenten

Weetabix...vind ik echt lekker.
Maak s"morgens altijd men shake.
2 repen Weetabix,40 gr Whey,Half liter magere melk en 1 banaan dit alles in de mixer.
Geloof me,de eerste 2 uren zal je wel geen honger meer hebben.

dus je wilt geen havermout eten omdat er te veel eiwitten in zitten? En ook omdat ze te veel vet bevatten ?

Heb je last van je nieren, gebruik je anabolen?

(en wat is HBW ?)

• Topic Starter Topic Starter
ik wil wel havermout gebruiken

maar ik heb het liefst dat de eiwitten uit mijn voeding van Hoge Biologische Waarde (HBW) zijn en deze zitten vooral in dierlijke producten

als ik dan de hoeveelheid eiwit uit plantaardige producten kan verminderen kan ik dus meer dierlijke eiwitten nuttigen

Gort kun je ook eens proberen.
Het kost wel 45 min om gort te bereiden voordat je het in een shake kunt gebruiken, maar dat is in principe maar 1 keer per week ofzo wat werk.

voedingswaarde gort:
gort (gekookt) 100 gram 123kcal K 28.2 E 2.3 V 0.4

maar ik heb het liefst dat de eiwitten uit mijn voeding van Hoge Biologische Waarde (HBW) zijn en deze zitten vooral in dierlijke producten

als ik dan de hoeveelheid eiwit uit plantaardige producten kan verminderen kan ik dus meer dierlijke eiwitten nuttigen

Niks mis met havermout: http://search.freefind.com/find.html?id=38869215&pageid=r&mode=ALL&n=0&query=havermout

en bevat ook nog eens avena sativa (http://www.ergogenics.org/testokruiden.html)

Maar waarom in godsnaam 3g/kg lichaamsgewicht ?

• Topic Starter Topic Starter
meer dan 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht heeft geen anabole meerwaarde meer

omdat ik het moeilijk vind onder de 3g eiwit /kg lichaamsgewicht te blijven ( zonder vermindering van eiwitbronnen met HBW) probeer ik dit als maximum aan te houden en mijn kcal voor de rest aan te vullen uit vet en koolhydraten

Maar variatie in je bronnen van eiwitten is ook belangrijk...
dus niet alleen uit granen, zoals Sava hierboven genoemd heeft,(quinao en amarinth ook erbij) , maar ook bijv uit bonen en peulvruchten, zijn de eiwitten goed

+ dat je ze niet moet meetellen (de eiwitten uit brood/brinta/havermout..

+ dat je ze niet moet meetellen (de eiwitten uit brood/brinta/havermout..

o? onderbouw eens, want dat lijkt me dus echt sterk..
Wat doe jij dan met die eiwitten bij het berekenen van je voedingsschema, negeren? Waar gaan die zeker zo'n 25-30gr eiwitten (100-120kcals) per dag, als het niet meer is, dan heen denk je?
Het zijn dan wel plantaardige eiwitten, maar icm de andere dierlijke eiwit innames van de dag toch zeker wel voedzame bronnen en mag/moet je ze, zo ver ik weet, gewoon meerekenen hoor, al is het alleen vanwege de kcals.

o? onderbouw eens, want dat lijkt me dus echt sterk..
Wat doe jij dan met die eiwitten bij het berekenen van je voedingsschema, negeren? Waar gaan die zeker zo'n 25-30gr eiwitten (100-120kcals) per dag, als het niet meer is, dan heen denk je?
Het zijn dan wel plantaardige eiwitten, maar icm de andere dierlijke eiwit innames van de dag toch zeker wel voedzame bronnen en mag/moet je ze, zo ver ik weet, gewoon meerekenen hoor, al is het alleen vanwege de kcals.

idd gewoon meetellen!

Terug
Naar boven