XXL Nutrition

Alternatief voor brood over de dag, en toch goed hard groeien

nlajay

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m68
Massa
87kg
Hallo daar!

Zoals de titel al aangeeft, ik heb darm p[roblemen. En om uit te zoeken of dit door brood komt moet ik 2 weken stoppen met brood eten. Echter doe ik wel aan flinke kracht training en wil ik door blijven groeien. Ik weet niet of er al eerdere topics van gemaakt zijn, maar ik ben benieuwd wat jullie voor alternatief hebben in de ochtend.

Alvast bedankt voor reacties!

• Topic Starter Topic Starter
Lol. Najah ik wil melk producten ook zoveel mogelijk vermijden op het moment. En ja aangezien ik om de 2 uur eet met fruit tussendoor moet ik iets anders hebben. Normaal eet ik 5 plakkies pindakaas en 5 plakkies kipfilet. Maar nu moet ik iets anders nemen.

Pasta mag ook niet zit tarwe en gluten in. Zilver vlies rijs eet al elke dag met avond maaltijd

brinta/havermout dan ook niet?

Quinoa, boekweit, spelt, bulgur, soja..

Brinta ook niet idd is pure tarwe, maar havermout daarintegen wel weer. Dus dat ga ik sowieso proberen. Maarjah dan komt andere probleem dat ik ook werk en wat moet ik daar eten. Kan niet fftjes kookpan pakken en quinoa koken :P

Brinta ook niet idd is pure tarwe, maar havermout daarintegen wel weer. Dus dat ga ik sowieso proberen. Maarjah dan komt andere probleem dat ik ook werk en wat moet ik daar eten. Kan niet fftjes kookpan pakken en quinoa koken :P
Alleen vlees en fruit eten op je werk? Koolhydraten thuis eten.

Willen ze tarwe of gluten uitsluiten bij je?

Want in havermout zitten ook gluten.

Maar waarom niet 2x rijst op een dag?
Doe ik zelf ook regelmatig.
En als je de zilvervlies zat bent kun je ook eens voor basmati rijst gaan.

Bedankt voor de info! Ik heb in tussen tijd al enorm veel dingen onderzocht. Heb nu speciale eigen mix muesli besteld bij mymuesli.com. Daarnaast is er glutenvrije/tarwe havermout. Bij mij willen ze beide uitsluiten. Beide zorgen bij veel mensen tegenwoordig veel problemen. vooral omdat de tegenwoordige tarwe niks meer de originele vorm heeft van de oude tarwe. Te veel gemanipuleerd. Nu heb ik de oplossing gevonden voor me ontbijt. Nu nog de lunch :P Aangezien ik daar normaal gesproken kipfilet at op brood.

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

En melk producten probeer ik ook te vermijden aangezien ik al zwakke darmen heb, dus die zullen vast ook niet staan te juichen voor lactose.

Rijstebloem van Bambix. Beetje whey met water erdoorheen. Yummi
Bij de tuinen hebben ze glutenvrije pasta ;)

Dag ervoor koken en goed verpakken, kan toch ook?

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Rijstebloem van Bambix. Beetje whey met water erdoorheen. Yummi
Bij de tuinen hebben ze glutenvrije pasta ;)

Wordt dat niet vreselijk papperig/kleverig? Ik heb slechte ervaring met rijstebloem...

Tenzij je 500-600ml water erin doet dacht ik:eek:

Hoeveel rijstebloem, whey en water gebruik je exact?

Dag ervoor koken en goed verpakken, kan toch ook?

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Wordt dat niet vreselijk papperig/kleverig?

Tenzij je 500-600ml water erin doet dacht ik:eek:

Hoeveel rijstebloem, whey en water gebruik je exact?

Ik vind t lkkr om dik te maken, net chocolade mouse. Uhm, 50 gram rijstebloem, 40 gram whey en ongeveer 200-300 ml water. Ik moest hier toen aan van m'n coach omdat ik glutenvrij moest eten. Overdag at ik zoete aardappel of mihoen.

pure rice powder, door je shake net nieuw bij b & f. nog niet geprobeerd maar miss is het wat ;)

Havermout hoef je niet perse te koken.
Je hebt ook glutenvrije pasta.
Ik eet zelf omdat ik niet tegen brood kan gewoon 3 x per dag rijst. lunch tussendoor en avondeten.
Ochtend td pak ik 4 eieren met salade en noten. Misschien ook een idee.
Ontbijten kan je ook met eieren doen.

Danku allen voor reactie en tips! Ik heb al weer wat gevonden. Muesli met amandel melk. Weel allemaal allergie vrij ofc xD. Lunch heb ik nu rijswafels met pindakaas :). Kan altijd natuurlijk varieren!

Denk voor je lunch ook eens aan peulvruchten. Van bruine en witte bonen kan je ook met stukjes paprika/ui/tomaat en tonijn of kip erdoor een lekkere salade maken. Eventueel een lekkere dressing erover voor wat vetten. Dat vult ook goed.

Denk voor je lunch ook eens aan peulvruchten. Van bruine en witte bonen kan je ook met stukjes paprika/ui/tomaat en tonijn of kip erdoor een lekkere salade maken. Eventueel een lekkere dressing erover voor wat vetten. Dat vult ook goed.

Vrouwen maken het echt altijd moeilijker dan het hoeft te zijn merk ik de laatste tijd op, altijd van die creaties maken terwijl het een zwart gat ingaat en een zwart gat uit komt hahaha. Sinds k ff thuis zit ivm lage rugklachten ben k wat normaler gaan eten en heb k heerlijke pasta recepten verzonnen haha. Wat rust en teveel vrije tijd al niet met je doet :$

Vrouwen maken het echt altijd moeilijker dan het hoeft te zijn merk ik de laatste tijd op, altijd van die creaties maken terwijl het een zwart gat ingaat en een zwart gat uit komt hahaha.

Mensen zijn geen robots, eten brengt ook psychische toestanden met zeg mee:D

Terug
Naar boven