AndroidHealthClinic

Alternatieven voor zuivel

WallieA

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
93kg
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Mijn vraag is of jullie goede alternatieven hebben voor zuivel producten. Dit vanwege een allergische reactie wanneer ik zuivel naar binnen werk. Mijn eiwitten shake ik nu met water ipv melk. Is melk heel belangrijk om te blijven groeien? Zoja, welk alternatief zou ik kunnen proberen?

Vorig jaar at ik elke avond een bak kwark leeg, maar kreeg hier veel pijnlijke bulten van. Nu wil ik graag weten wat alternatieven zijn voor kwark (voor het slapen gaan)... Ik las dat tonijn uit blik ook trage eiwitten bevat, maar hebben jullie zo nog meer suggesties voor mij?

Alvast bedankt!:):):):)

melk is niet belangrijk nee zat ander opties die waarschijnlijk zelf beter zijn. je kan soya/amandel melk proberen en je kan inplaats van kwark ook vis eten

Zoals aceta hierboven aangaf, is soya een goed alternatief. Daarnaast kun je idd denken aan vlees/vis, maar ook eieren. Tevens is Isolaat een optie, die nagenoeg lactose-vrij is.

Soya is geen goed alternatief want het is een gmo! Beter zelf melk maken van amandelen.

biefstukje voor het slapen gaan

is toch niet zo lastig, tig dierlijke producten die voldoende eiwit bevatten.
Niet zo druk maken om de opname tijd, alsof je hierdoor niet zult gainen.
Kan het ook met wat vetten nemen, vertraagd het nog enigzins.
Zolang je maar aan je aantallen komt broski

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat ik het ga afwisselen.. Af en toe eieren en dan weer een keer tonijn.. Misschien een keer makreel filet etc...

Soja is niet zo'n slecht alternatief. Zuivel bevat echter betere eiwitten en betere vetten en geen toegevoegde suikers. Je kan soja kopen zonder suiker, maar dat is smerig. Er zijn genoeg alternatieven voor handen. Vaak zie je dat mensen niet meer tegen koe zuivel kunnen, maar nog wel geiten zuivel kunnen innemen. Dus alternatieve producten voor koezuivel:

- Soja (heb je ook allerlei producten in: van melk tot ijs en alles er tussenin, incl shake)
- Rijst (ook in melk te verkrijgen, maar natuurlijk ook pap)
- Geit/schaap (melk, kaas, kwark = wel duurder)
- Peulvruchten (e.g. witte bonen, jonge kapucijners)

Ik zal je wel aanraden om dan veel af te wisselen en niet één soort te kiezen en alleen dat te eten. Om goede eiwitten binnen te krijgen, is het belangrijk deze zo gevarieerd mogelijk te eten. Je lichaam kan gaan protesteren als het te eenzijdig eiwitten of suikers binnen krijgt. Veel allergieën ontstaan op deze manier, misschien de jouwe ook wel. Als je het een tijdje niet eet, maar vooral als je het vervangt, dan kan je lichaam 'resetten' en wellicht kan je het over een tijdje wel weer eten. Succes!!

Ik heb zelf ook een melkallergie, wat vervelend is, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven. Overdag heb je natuurlijk vollop alternatieven. Voor het slapen gaan kun je inderdaad tonijn, panga of andere vetvrije vis nemen. Daarnaast zijn er eiwitshakes speciaal voor mensen met zuivelallergie. Gewone soya ben ik niet echt kapot van gezien het laagwaardige eiwitten zijn en vaak gepaard gaat met vrouwelijke hormonen (correct me if I'm wrong)

Gewoon een caseine shake voor het slapen gaan, en dan met water?

Er zijn nog wel meer goedkope vissoorten in blik buiten tonijn dat vergeten BB wel eens. Kijk maar eens rond in de supermarkt. En niet bang zijn van een beetje vet zolang het in je schema past.

Gewoon een caseine shake voor het slapen gaan, en dan met water?

caseine is ook vervaardigd uit zuivel en bevat niet de beste eiwitten. Vis is inderdaad ook een goed alternatief. Biefstuk of haring zal ik niet aanraden voor het slapen gaan ivm hogere dosis creatine die het bevat, dat kan je beter eten voordat je naar de gym gaat (hoewel haring... :slap: dan kan je beter alleen trainen ;) )

Terug
Naar boven