AndroidHealthClinic

Altijd nog honger in de bulk?!

JWhilly

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Voor dat ik aan mijn topic begin zal ik me zelf eerst even voor stellen.

Ik ben een man van 22 jaar oud, mijn lengte is 180 cm ik weeg rond 75 KG (verschild uiteraard per dag) daar naast is mijn bf 15%.

Ik sport nu zo'n 1.5 jaar fanatiek.

Nu wil ik gaan beginnen met een bulk fase.

Mijn onderhoud heb ik berekend en die zit rond de 2700 kcal.
Met mijn baan waar bij ik zittend mijn werk doe in mee genomen.

Nu ben ik een schema gaan maken om te kijken en te controleren of ik op de goede weg zit.
nu ik dit schema heb gemaakt zie ik dat ik wel heel ruim met mijn kcal uitkom.

Totaal kcal: 3437 KH: 467 Eiwit: 255 Vet: 48.5 waarvan 18.5 verz.

Als ik dit eet heb ik niet het gevoel dat ik egt maximaal vol zit, zelfs heb ik dan nog trek/honger.

Wat ik nu wel zie dat ik wel dikker begin te worden (uiteraard is dit een logisch gevolg van bulken) maar vind het wel erg snel gaan, want ik eet ongeveer zo'n 2 weken dit schema (uiteraard varieert mijn avond eten en eet ik tussen de middag wel een wat anders dan kip).

wat kan ik hier aandoen / meedoen?

Iets eten wat meer vult?
Dik worden en me er geen zorgen over maken daar maar weer druk over maken in de cut fase?
Cardio doen na de kt?
Blijven eten als ik trek heb nog meer eten?

dank voor het lezen!

zie graag jullie reactie en tips tegemoet.

Bijlagen

welk flinke bulk met 700 boven onderhoud.
misschien ligt je onderhoud hoger dan je hebt berekend, wat ik niet zo vreemd vind op 1.80.
probeer het uit, ga je te snel dan verlaag, ga je te langzaam dan verhoog.
als je last hebt van honger ga dan dan complexer eten.
schema verder niet gezien

Heb je schema bekeken en voor een beginners schema ziet het er prima uit. Brood is niet de meest ideale vorm van koolhydraten maar als je de donkerste soort hebt uit de winkel is het in ieder geval wel een soort die je een verzadigd gevoel moet geven. (al geven bijv. zoete aardappelen of zilvervliesrijst dit meer)

But then again: wie heeft gezegd dat je in de bulk geen honger gevoel houd? Alles went. Geef het de tijd. :)

• Topic Starter Topic Starter
dank voor de reactie's

heb mijn onderhoud nog een keer berekend kom overal tussen de 2750 en 2850 uit.

heb wel geprobeerd me in te lezen over een voedingsschema
Ik eet altijd bruin brood (donkerste wat er te koop is)
Op me werk hebben we geen magnetron en dan vind ik zilvervliesrijst wel heel droog om te eten.
Het is dus niet de bedoeling om nog meer te gaan eten las het nog kan?

Ik zie dat je op je brood vooral kip eet, misschien deel vervangen door pindakaas? Dat geeft altijd een aardig verzadigd gevoel bij mij. Enige nadeel is dan dat je vet hoger komt en dan je je schema misschien een stukje moet aanpassen ;)

Meer vetten. Je eet maar 48,5 en dat is ontzettend weinig. Breng dit omhoog naar 80gr ten koste van koolhydraten en je hongergevoel zal afnemen.
Vetten zorgen namelijk voor een verzadigd gevoel.

Voedingswaarde per 1 snee
Energie 74 kcal
Eiwitten 3,3 g
Koolhydraat 15 g
Vet 1 g
Vezels 1,8 g

dit is 1 boterham,

pff dan zit ik nog hoger.
dan denk ik helemaal dat ik het totaal nog iets moet verlagen?
en las nog andere dingen moet toevoegen en vervangen voor brood.

Eieren vullen ook heel goed. Minder maaltijden is ook een idee, hierdoor worden je maaltijden groter. Doe zelf aan Intermittent Fasting en eet 3x per dag een grote maaltijd, heb nooit honger. Denk niet dat ik terug kan naar een schema waarbij ik 6 a 7 keer per dag eet.

Eieren vullen ook heel goed. Minder maaltijden is ook een idee, hierdoor worden je maaltijden groter. Doe zelf aan Intermittent Fasting en eet 3x per dag een grote maaltijd, heb nooit honger. Denk niet dat ik terug kan naar een schema waarbij ik 6 a 7 keer per dag eet.

Daar zat ik hier ook al aan te denken. die 2 tussendoortjes met 2 boterhammen opnemen in je grote maaltijd en daar een periode aan wennen. Dat werkt voor mij ook goed qua hongergevoel.

En die hoeveelheid kip die TS op 10 boterhammen doet leg ik op 2 boterhammen, met wat komkommer. Dan nog 2 boterhammen met een pak rosbief en een gekookt ei. 2 glazen melk erbij en je hebt een flinke 1000kcal binnen. Ben je wel ff vol van.

Tussendoor veel drinken, water, koffie, thee, cola light, als het maar zonder calorieën is. Blijf je ook vol van.

koffie = cafeïne = minder honger.. Cafeïne staat bekent om het hongergevoel te remmen ;)

ik ga meer variëren met het beleg.
daarnaast melk vult nog niet egt voor mij (soms drink 1 ltr melk bij mijn maaltijd)
is eventueel choco melk wat? want daar krijg ik wel een vol gevoel van

ja koffie op me werk daar word ik verschrikkelijk onrustig van en druk dus dat gaat helaas niet werken.

maar met de aanpassing van de voor brood kom ik op 4150 kcal totaal
dat lijkt mij wel heel erg veel.

Terug
Naar boven