Hee jongens,
Zoals de titel al luid: alweer iemand die advies nodig heeft. Ben al een tijd aan het lezen op dit forum, interessante topics/posts en ook mensen die er verstand van hebben, complimenten!
Ik ben nu ongeveer twee jaar aan het trainen, waarvan 1.5 jaar fanatiek. Tot op heden heb ik eigenlijk constant hetzelfde schema gevolgd en heb mijn benen vaak laten zitten. Het schema dat ik tot op heden heb gevolgd ziet er zo uit (buik doe ik er altijd bij en benen doe ik op de apparaten):
Ma/Do (rug, biceps):
Chinning 3x8 (eigen gewicht)
Seated Row 3x8 - 55 [kg]
Lat pull down (triangle) 3x10 - 65 [kg]
Preacher curl 3x8 - 30 [kg] excl stang
incline dumbbell curl 2x10 - (2x)16 [kg]
Back extension 2x12 - eigen gewicht + 10 [kg]
Di/Vrij (borst, triceps, schouders):
Dumbbell press 3x8 - (2x) 30 [kg]
Peck deck 3x8 - 75 [kg]
Incline benc press (machine) 3x8 - 60 [kg]
Dipping 3x8 - eigen gewicht
Triceps Pulldown 3x8 - 55 [kg]
Shoulder press (machine) 3x10 - 35 [kg]
Machine side raise 2x8 - 55 [kg]
Ik weeg nu 84 [kg] met een laag vetpercentage en ben 1.82 [m] lang. Ook eet ik genoeg naar mijn mening. Ik train 3 a 4 keer in de week. Mijn eerste vraag is wat jullie van dit schema vinden?
Vanaf dit moment wil ik gaan afwisselen met verschillende trainingsmethoden/schema's. Ik heb een full body schema gevonden hier op het forum wat ik wil gaan proberen voor 8 weken. Hieronder het schema (herhalingen heb ik er zelf bij bedacht):
Squat 3x10
Barbell row 3x8
Bench press 3x8
Front pulldown 3x10
Front press 3x10 (machine)
Barbell curl 3x8
Triceps pushdown 3x8 (kabel+touw)
Calf Raise 3x12 (machine)
Ik heb een aantal vragen hierover:
Ten eerste ben ik benieuwd wat jullie van het schema vinden in zijn algemeenheid? Vervolgens lees ik veel op het forum over full body schema's in de cut. Ik ben benieuwd waarom dit is, ik wil toch echt massa maken met dit schema (dat kan toch?). Ook heb ik het gevoel dat door minder isolatie oefeningen te gaan doen (door dus full body te gaan) sommige spieren (die nu niet meer zoveel aandacht gaan krijgen) achteruit gaan, wat is jullie idee hierover?
Alvast bedankt voor al jullie reacties!
Zoals de titel al luid: alweer iemand die advies nodig heeft. Ben al een tijd aan het lezen op dit forum, interessante topics/posts en ook mensen die er verstand van hebben, complimenten!
Ik ben nu ongeveer twee jaar aan het trainen, waarvan 1.5 jaar fanatiek. Tot op heden heb ik eigenlijk constant hetzelfde schema gevolgd en heb mijn benen vaak laten zitten. Het schema dat ik tot op heden heb gevolgd ziet er zo uit (buik doe ik er altijd bij en benen doe ik op de apparaten):
Ma/Do (rug, biceps):
Chinning 3x8 (eigen gewicht)
Seated Row 3x8 - 55 [kg]
Lat pull down (triangle) 3x10 - 65 [kg]
Preacher curl 3x8 - 30 [kg] excl stang
incline dumbbell curl 2x10 - (2x)16 [kg]
Back extension 2x12 - eigen gewicht + 10 [kg]
Di/Vrij (borst, triceps, schouders):
Dumbbell press 3x8 - (2x) 30 [kg]
Peck deck 3x8 - 75 [kg]
Incline benc press (machine) 3x8 - 60 [kg]
Dipping 3x8 - eigen gewicht
Triceps Pulldown 3x8 - 55 [kg]
Shoulder press (machine) 3x10 - 35 [kg]
Machine side raise 2x8 - 55 [kg]
Ik weeg nu 84 [kg] met een laag vetpercentage en ben 1.82 [m] lang. Ook eet ik genoeg naar mijn mening. Ik train 3 a 4 keer in de week. Mijn eerste vraag is wat jullie van dit schema vinden?
Vanaf dit moment wil ik gaan afwisselen met verschillende trainingsmethoden/schema's. Ik heb een full body schema gevonden hier op het forum wat ik wil gaan proberen voor 8 weken. Hieronder het schema (herhalingen heb ik er zelf bij bedacht):
Squat 3x10
Barbell row 3x8
Bench press 3x8
Front pulldown 3x10
Front press 3x10 (machine)
Barbell curl 3x8
Triceps pushdown 3x8 (kabel+touw)
Calf Raise 3x12 (machine)
Ik heb een aantal vragen hierover:
Ten eerste ben ik benieuwd wat jullie van het schema vinden in zijn algemeenheid? Vervolgens lees ik veel op het forum over full body schema's in de cut. Ik ben benieuwd waarom dit is, ik wil toch echt massa maken met dit schema (dat kan toch?). Ook heb ik het gevoel dat door minder isolatie oefeningen te gaan doen (door dus full body te gaan) sommige spieren (die nu niet meer zoveel aandacht gaan krijgen) achteruit gaan, wat is jullie idee hierover?
Alvast bedankt voor al jullie reacties!
Laatst bewerkt: