Fitness Seller

Amsterdam wil kinderbijslag probleemjeugd korten

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
Uitgegeven: 20 oktober 2007 15:07
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2007 15:14

AMSTERDAM - Amsterdam wil bij onwillige ouders van probleemkinderen de kinderbijslag inhouden.

Wethouder Lodewijk Asscher (Financiën) wil in plaats daarvan het geld aan een gezinscoach geven die de familie vervolgens moet begeleiden. Dat liet hij zaterdag weten.

Op de website van het Nederlands Juridisch Dagblad staat dat minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) welwillend tegenover het plan staat. Zij denkt ook dat het wettelijk mogelijk is.

(c) ANP
------------------------------------------------------------------------------------------

Dan gaan ze nog meer stelen. ;)

Uitgegeven: 20 oktober 2007 15:07
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2007 15:14

AMSTERDAM - Amsterdam wil bij onwillige ouders van probleemkinderen de kinderbijslag inhouden.

Wethouder Lodewijk Asscher (Financiën) wil in plaats daarvan het geld aan een gezinscoach geven die de familie vervolgens moet begeleiden. Dat liet hij zaterdag weten.

Op de website van het Nederlands Juridisch Dagblad staat dat minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) welwillend tegenover het plan staat. Zij denkt ook dat het wettelijk mogelijk is.

(c) ANP
------------------------------------------------------------------------------------------
goed idee, goh ze kunnen toch nadenken in Den Haag, en als het niet wettelijk haalbaar is wordt het tijd voor wat aanpassingen

mooi, nu landelijk, en uitkering ook weg :thumb:

Idd landelijk doorvoeren dit, lijkt me goed plan.

Als ze onder het bestaansminimum komen te vallen, is het niet uit te voeren ;) .

Kinderbijslag afschaffen, subsidie voor kinderen gaat toch al nergens over.

Kinderbijslag afschaffen, subsidie voor kinderen gaat toch al nergens over.

Subsidie voor kinderen gaat inderdaad nergens meer over :rolleyes: Wie gaat jouw pensioen betalen als niemand meer kinderen neemt..................?

Voor onwillige ouders snap ik het nog maar in het geheel zoals onze rooie rakker het brengt ...........................

Alsof mensen geen kinderen meer nemen als de kinderbijslag verdwijnt. Een neukpremie is gewoon belachelijk, als je kinderen niet kan onderhouden moet je ze ook niet nemen.

Alsof mensen geen kinderen meer nemen als de kinderbijslag verdwijnt. Een neukpremie is gewoon belachelijk, als je kinderen niet kan onderhouden moet je ze ook niet nemen.

Leuk bedacht Eric maar wie moet echt jouw AOW betalen ??? De generatie na jou toch? Verder heb je er zelf als kind ook gebruik van gemaakt dus ik snap niet wat je zeikt..........

Ik zeg nogmaals, alsof mensen geen kinderen meer nemen als de kinderbijslag verdwijnt. Een fokpremie is verder gewoon belachelijk. Dat ik er gebruik van gemaakt heb is geen argument natuurlijk, dat heeft hier niks mee te maken.

Wie kinderen op deze wereld wil zetten zal er zelf voor moeten zorgdragen. Dan maar geen tweede auto of een derde vakantie.

• Topic Starter Topic Starter
dus mensen die te weinig geld hebben om een kind te kunnen betalen wanneer de bijslag wegvalt: jammer joh, dan maar geen kind voor jullie?
of moeten dan beide ouders een fulltime baan nemen? word het kind amper opgevoed en belandt het in de criminaliteit.
en wat gedacht van gehandicapten? die moeten leven van een uitkering, die kunnen geen kind betalen dus moeten ze ze maar niet krijgen ook?

vind je redenering een beetje kort door de bocht

Ik zeg nogmaals, alsof mensen geen kinderen meer nemen als de kinderbijslag verdwijnt. Een fokpremie is verder gewoon belachelijk. Dat ik er gebruik van gemaakt heb is geen argument natuurlijk, dat heeft hier niks mee te maken.

Wie kinderen op deze wereld wil zetten zal er zelf voor moeten zorgdragen. Dan maar geen tweede auto of een derde vakantie.

Het is niet alleen een fokpremie. De volgende generatie moet jouw AOW gaan betalen. Met een kleinere achterban betekend dat dus ook langer werken voor Eric.

BTW een rooie rakker die tegen kinderbijslag is maar voor het binnenhalen van kansloze buitenlanders ....

BTW, ik ben net zo goed tegen het binnenhalen van kanslozen. Dus je slaat nogmaals de plank mis. Het binnenhalen van vluchtelingen is een andere zaak, dat is gebonden aan internationale afspraken.

Wie wil nken moet daar zelf maar de zorg voor dragen. Trouwens, je hoort uit rechtse hoek zo vaak dat Nederland overvol is. Als het dan zo vol is hier kan je misschien maar beter een geboortebeperking instellen. Als de doetoeslag wordt gebruikt om een AOW-pot in te stellen zou daar waarschijnlijk nog meer in terecht komen dan in zo'n kansloze fokpot. Dus niks langer werken.

Als kansloze tokkies willen fokken en daar ook nog eens betaald voor krijgen vind ik dat vrij schrijnend eigenlijk. Degenen die zich een kind kunnen veroorloven hebben de luxe van kinderbijslag helemaal niet nodig. Zoals gezegd, dan maar een auto minder en een wasmachine die op 1200 toeren draait i.p.v. 1600 toeren.

Je blijft er trouwens vanuit gaan dat er minder gefokt wordt als de kinderbijslag verdwijnt. Er word hooguit minder voortgeplant door degenen die de regeling zwaar misbruiken, dat is dus geen slechte zaak. Als je afhankelijk bent van kinderbijslag om kinderen te nemen of niet is er al iets mis lijkt me.

Laatst bewerkt:
Aanpak mocro's ?

AMSTERDAM - Ouders van rel-Marokkanen die hun verantwoordelijkheid niet nemen moeten gekort worden op hun kinderbijslag

Dat plan heeft wethouder Lodewijk Asscher (financiën) van Amsterdam opgevat in de strijd tegen de rotzooi op straat in Slotervaart. Gisteren brandden weer drie auto's uit. Ondanks allerlei oproepen van stadsdeelraadvoorzitter Marcouch, de politie en de moskee laten veel ouders hun kleine crimineeltjes toch gewoon de straat op gaan. En wie niet horen wil moet maar voelen, vindt Asscher, die de bijslag wil korten.

Het uitgespaarde geld gaat dan naar een voogd die het gezin begeleidt.

Volgens Asscher komen in de hoofdstad enkele tientallen gezinnen hiervoor in aanmerking. De PvdA-politicus kwam een paar jaar geleden al met het voorstel maar door de huidige situatie in stadsdeel Slotervaart, waar groepjes jongeren de laatste dagen voor onrust zorgen, is de urgentie toegenomen.

Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) heeft vrijdag als antwoord op Kamervragen al laten weten dat ze welwillend tegenover het plan staat en dat er wettelijk gezien ook mogelijkheden zijn. „Dat is heel goed nieuws, want wij dachten dat hiervoor een wetswijziging nodig was”, zei Asscher. „Maar de wet laat nu al toe de kinderbijslag aan anderen dan ouders over te laten als daar reden toe is. We moeten het nog even goed bekijken, maar als het klopt kunnen we het al snel invoeren.”

Het word snel ingevoerd, ben blij te zien dat er maatregelen worden genomen.Al zijn het maar kleine.

Ik zou zeggen stel een aantal verborgen camera's op met night vision functie. Zodra het gefilmd wordt filmpje op journaal en internet plaatsen. Bij identificatie de betreffende dader
voor een flinke tijd in een heropvoedingskamp plaatsen.

of gewoon een nachtklok invoeren, en extra surveillance.

Het hele verhaal van korten op de kinderbijslag is denk ik niet zo effectief. en dat geld dan geven aan voogden waar die ventjes terechtkomen .. hmm lijkt me niet echt werken.
Alsof ze als ze bij een voogdij komen zich opeens netjes zouden gedragen.

Laatst bewerkt:
Perfect, eindelijk een 1ste maatregel op dit punt.
BTW, Ericr heeft gelijk imo, als je geen kinderen kan betalen, niet doen!

De enige echte oplossing zijn doodseskaders!

nekschot bij overtreding, is nu wel een keer genoeg geweest. Aan dat tuig heb je toch niets meer.

Terug
Naar boven