- Waardering
- 2.658
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Jij zegt zelf dat Bijv. betalen aan ontwikkelingshulp nu eenmaal bij Nederland hoort. Nou Kinderbijslag hoort daar nu ook eenmaal bij. Alleen op de punten dat het jou uitkomt hoort het bij Nederland maar als het niet uitkomt mag iedereen de kogel krijgen. Al draagt het een meer bij aan de Nederlandse toekomst dan het ander.....
Het hoort er bij? In een welvaartsstaat waar de meesten toch zeer goed te eten hebben vind ik dat niet meer er bij horen. Een restant van een tijd waarin kinderen nog met droog brood naar bed gingen (en ja ik ken die tijd nog).
Het heeft geen zin om vergelijkingen te maken met middelen die voor andere doelen worden ingezet. Het gebruik van een subsidie op kinderen is gewoon niet meer van deze tijd. Degenen die kinderen willen zouden net zo goed kinderen nemen als ze geen kinderbijslag kregen. Degenen die alleen kinderen kunnen nemen als ze kinderbijslag krijgen zorgen waarschijnlijk alleen maar voor een toename van het aantal kanslozen.
Gelet op de uitspraken op DBB zou het beperken van het aantal kanslozen toch prioriteit moeten hebben.
Maar goed het is klaarblijkelijk een heikel punt en gelet op de christelijke norm die is teruggekeerd in Nederland zal er de komende jaren nog wel alles in het werk gesteld worden om een beeld te scheppen dat vooral gezinnen de hoeksteen van de samenleving zijn. Met alle voordelen vandien. En nee ik ben niet jaloers, ik constanteer alleen een nutteloze inzet van middelen.

Wie zegt dat Tokkies ook kansloze kinderen krijgen? Die krijgen net zo min kansloze kinderen (uitzonderingen daargelaten) als niet ontwikkelde allochtonen. Punt blijft nu eenmaal dat de volgende generatie onze AOW betalen....
Zal wel met registratie bij justitie te maken hebben of in ieder geval een status dat je verantwoordelijk bent voor onrust in de wijk/stad waar je woont.