XXL Nutrition

Amsterdam wil kinderbijslag probleemjeugd korten

Jij zegt zelf dat Bijv. betalen aan ontwikkelingshulp nu eenmaal bij Nederland hoort. Nou Kinderbijslag hoort daar nu ook eenmaal bij. Alleen op de punten dat het jou uitkomt hoort het bij Nederland maar als het niet uitkomt mag iedereen de kogel krijgen. Al draagt het een meer bij aan de Nederlandse toekomst dan het ander.....

Het hoort er bij? In een welvaartsstaat waar de meesten toch zeer goed te eten hebben vind ik dat niet meer er bij horen. Een restant van een tijd waarin kinderen nog met droog brood naar bed gingen (en ja ik ken die tijd nog).

Het heeft geen zin om vergelijkingen te maken met middelen die voor andere doelen worden ingezet. Het gebruik van een subsidie op kinderen is gewoon niet meer van deze tijd. Degenen die kinderen willen zouden net zo goed kinderen nemen als ze geen kinderbijslag kregen. Degenen die alleen kinderen kunnen nemen als ze kinderbijslag krijgen zorgen waarschijnlijk alleen maar voor een toename van het aantal kanslozen.

Gelet op de uitspraken op DBB zou het beperken van het aantal kanslozen toch prioriteit moeten hebben.

Maar goed het is klaarblijkelijk een heikel punt en gelet op de christelijke norm die is teruggekeerd in Nederland zal er de komende jaren nog wel alles in het werk gesteld worden om een beeld te scheppen dat vooral gezinnen de hoeksteen van de samenleving zijn. Met alle voordelen vandien. En nee ik ben niet jaloers, ik constanteer alleen een nutteloze inzet van middelen.

Het hoort er bij? In een welvaartsstaat waar de meesten toch zeer goed te eten hebben vind ik dat niet meer er bij horen. Een restant van een tijd waarin kinderen nog met droog brood naar bed gingen (en ja ik ken die tijd nog).

Het heeft geen zin om vergelijkingen te maken met middelen die voor andere doelen worden ingezet. Het gebruik van een subsidie op kinderen is gewoon niet meer van deze tijd. Degenen die kinderen willen zouden net zo goed kinderen nemen als ze geen kinderbijslag kregen. Degenen die alleen kinderen kunnen nemen als ze kinderbijslag krijgen zorgen waarschijnlijk alleen maar voor een toename van het aantal kanslozen.

Gelet op de uitspraken op DBB zou het beperken van het aantal kanslozen toch prioriteit moeten hebben.

Maar goed het is klaarblijkelijk een heikel punt en gelet op de christelijke norm die is teruggekeerd in Nederland zal er de komende jaren nog wel alles in het werk gesteld worden om een beeld te scheppen dat vooral gezinnen de hoeksteen van de samenleving zijn. Met alle voordelen vandien. En nee ik ben niet jaloers, ik constanteer alleen een nutteloze inzet van middelen.

Maar je bent wel voor ontwikkelingshulp :rolleyes: Wie zegt dat Tokkies ook kansloze kinderen krijgen? Die krijgen net zo min kansloze kinderen (uitzonderingen daargelaten) als niet ontwikkelde allochtonen. Punt blijft nu eenmaal dat de volgende generatie onze AOW betalen....

Zal het wat helpen..?

Punt blijft en ik herhaal het nog maar een keer, het afschaffen van kinderbijslag gaat niet leiden tot een aanzienlijke daling van de geboorte aantallen. Hooguit bij degenen die er afhankelijk van zijn, maar zulke matrasfiguren ben je toch liever kwijt dan rijk. Als de mentaliteit eenmaal verrot is het vrij lastig hervormen.

Ook nogmaals, inzet van middelen op andere gebieden heeft hier niks mee te maken. Ook al ben ik het er mee eens dat veel ontwikkelingshulp verspilde moeite is en net zo goed kan verdwijnen. Dus waar hebben we het eigenlijk over? Ik ben meer voor kleinschalige ontwikkelingshulp met daarbij een strakke regie. Geld weggeven is iets te makkelijk.

Wanneer hoor je eigenlijk bij 'probleemjeugd'??

Daar heb je eigenlijk al een probleem dan. Iedereen haalt wel eens wat onzin uit ( lees die oude topics maar over het kattekwaad wat veel members al uitgevreten hebben ) en als je dan gepakt wordt, krijg je ineens minder kinderbijslag?
Of als er leden van je groep af en toe rotzooi trappen midden in de nacht waar jij niet bij bent, maar je behoort wel tot 'die groep' krijg je ook ineens minder bijslag?

Denk dat zodra mensen stoppen met te denken in termen van links en rechts en starten met het gebruiken van hun gezond verstand, men op het goede pad is ;)

Vandaag nog door jou gepost:

In de grote steden ben je eigenlijk ook buitenlander in eigen land, aangezien je in de minderheid bent en de vreemde culturen steeds meer de steden gaan overheersen. Slechte zaak, maar niets aan te doen met linkse burgemeesters die aan de macht blijven door hun soft beleid dat door een meerderheid gesteund wordt. Zelfde gebeurd in Brussel en Antwerpen, en het zal eerder erger worden alvorens het beter wordt.

:D

Links en rechts is misschien niet de beste beschrijving maar het komt een eind in de buurt. De meeste mensen hebben een aardig goed idee wat er mee wordt bedoeld.

Er is een verschil tussen het praten over links/rechts of eigen opvattingen en ideeën sturen vanuit een links/rechtse gedachte. Ik kan bijvoorbeeld vaststellen dat er linkse en rechtse partijen zijn, terwijl mijn eigen opvattingen vanuit een neutrale zienswijze onstaan, gebasseerd op eigen gezond verstand en geweten ;)

Er is een verschil tussen het praten over links/rechts of eigen opvattingen en ideeën sturen vanuit een links/rechtse gedachte. Ik kan bijvoorbeeld vaststellen dat er linkse en rechtse partijen zijn, terwijl mijn eigen opvattingen vanuit een neutrale zienswijze onstaan, gebasseerd op eigen gezond verstand en geweten ;)

Daar heb je gelijk in. Ik heb ook genoeg standpunten die regelrecht links te noemen zijn. Maar ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die hun standpunten laten bepalen door te kijken of ze wel in hun linkse of rechtse profiel passen. Rechts of links zijn geen van beiden immers perfect voor elke situatie

Terug
Naar boven