- Waardering
- 3.208
Kinderbijslag is idd soms nutteloos, ik zou het iig beperken tot max 2 kinderen. Sowieso heeft het geen invloed op het aantal kinderen dat mensen nemen, en als dat wel zo is dan is dat maar triest genoeg voor die kinderen om als 'h**ren' voor de ouders zo geld binnen te brengen.BTW, ik ben net zo goed tegen het binnenhalen van kanslozen. Dus je slaat nogmaals de plank mis. Het binnenhalen van vluchtelingen is een andere zaak, dat is gebonden aan internationale afspraken.
Wie wil nken moet daar zelf maar de zorg voor dragen. Trouwens, je hoort uit rechtse hoek zo vaak dat Nederland overvol is. Als het dan zo vol is hier kan je misschien maar beter een geboortebeperking instellen. Als de doetoeslag wordt gebruikt om een AOW-pot in te stellen zou daar waarschijnlijk nog meer in terecht komen dan in zo'n kansloze fokpot. Dus niks langer werken.
Als kansloze tokkies willen fokken en daar ook nog eens betaald voor krijgen vind ik dat vrij schrijnend eigenlijk. Degenen die zich een kind kunnen veroorloven hebben de luxe van kinderbijslag helemaal niet nodig. Zoals gezegd, dan maar een auto minder en een wasmachine die op 1200 toeren draait i.p.v. 1600 toeren.
Je blijft er trouwens vanuit gaan dat er minder gefokt wordt als de kinderbijslag verdwijnt. Er word hooguit minder voortgeplant door degenen die de regeling zwaar misbruiken, dat is dus geen slechte zaak. Als je afhankelijk bent van kinderbijslag om kinderen te nemen of niet is er al iets mis lijkt me.
Verder is de aarde overbevolkt dus wat minder voortplanting is een goede zaak. Pensioen mogen ze imo trouwens ook uitstellen tot ten vroegste 65, tenzij misschien voor uitzonderingen en zware beroepen.

Juist de nakomelingen van jouw generatie betalen jouw AOW. Verder ben ik het wel eens dat degene die willen fokken ook maar zelf hun kids moeten kunnen betalen. Maar dan gaan jouw premies ook dik omhoog. En dan komt de Nederlander weer zeiken dat ze te veel betalen................