Fitness Seller

Anatomie etc...

The Locust

Ripped Bodybuilder
Waardering
44
Vrinden,

Kan iemand mij een goed algemeen boek aanraden om mijn kennis van anatomie/bewegingsleer/inspanningsfysiologie etc een beetje op te krikken ?

Liefst een beetje nuttig voor liefhebbers van zwaar metaal. Moet niet per se helemaal basic zijn, maar ook weer niet het meest gedetailleerde wetenschappelijke werk. Ik heb vroeger op de unief nog wel anatomie en fysiologie gehad, maar wil me wel es wat meer verdiepen in de werking van spieren en gewrichten en zo. Afin, dat ik eens kan meeklappen over flexie en extensie en andere supraspinatussen ;).

Supertraining - Mel C Siff
Science and Practice of Strength Training - Vladimir M Zatsiorsky

Die twee behandelen van alles en nog wat, ik raad je de eerste aan, daar die dubbel zo dik en groot is als de tweede (lees: 500+ A4 bladen dicht volgetypt :D), en dus veel dieper ingaat op de materie :)

nou, als je ergens een universitaire cursus over anatomie kan bemachtigen....

ik heb de mijne, hou ik lekker voor mezelf tho :D

En als je echt voor de pure anatomie en fysiologie gaat : 'Human Anatomy and Physiology' door Elaine Marieb :D . Ben er eindelijk weer eens in begonnen, vorige keer na 20 hoofdstukken gestrand. Maar da's wel erg ruim en breed.

• Topic Starter Topic Starter
Raistlin zei:
En als je echt voor de pure anatomie en fysiologie gaat : 'Human Anatomy and Physiology' door Elaine Marieb :D . Ben er eindelijk weer eens in begonnen, vorige keer na 20 hoofdstukken gestrand. Maar da's wel erg ruim en breed.

Dit boek krijgt schitterende commentaren op amazon, ziet er zeer degelijk uit, kga het mij aanschaffen ! Thanx voor de tip

Er bestaat een kleurboek voor doctors, volledige anatomie - botten spieren organen etc.

Schijnt gigantisch goed te zijn, volledig op niveau, en eens je iets deftig hebt ingekleurd ken je het vanbuiten!

The Locust zei:
Dit boek krijgt schitterende commentaren op amazon, ziet er zeer degelijk uit, kga het mij aanschaffen ! Thanx voor de tip
Veel succes ermee, het is redelijk zware kost bij momenten. Maar je leert tenminste hoe je lichaam werkt :D .

Terug
Naar boven