AndroidHealthClinic

Another One Bites the Dust...

ken ik nie maar rip.

De vriendschap vergeet je niet!

Rip

De Britse popzanger David Bowie is op 69-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt via sociale media. Hij leed al anderhalf jaar aan de ziekte, zo blijkt uit het bericht.
Zijn dood komt voor de buitenwereld onverwacht. Vorige week werd zijn nieuwste album, Blackstar, uitgebracht. Op Twitter bevestigt ook zijn zoon, regisseur Duncan Jones, het nieuws.

Bowie werd in 1947 in Londen geboren als David Robert Jones. Hij brak begin jaren zeventig in Engeland als popzanger door, onder meer met het album The Rise and Fall of Ziggy Stardust. Vervolgens werd de rockartiest ook een popster in de VS met zijn hit Fame van het album Young Americans.

In de jaren tachtig groeide hij uit tot een veelzijdige superster. Succes op Broadway als The Elephant Man, het duet Under Pressure met Queen, het platina-album Let's Dance (1983), populaire en invloedrijke videoclips op MTV: Bowie's succes leek niet te stoppen. In 1992 trouwde hij het Somalische model Iman, met wie hij een dochter kreeg.

Na een hartinfarct in 2004 volgde een stille periode, maar in 2013 gaat het weer hard met het album The Next Day, en de tentoonstelling over hem in het Londense Victoria & Albert Museum breekt verkooprecords. De superster die zo'n 140 miljoen albums verkocht was terug.

Bowie trad al geruime tijd niet meer op. Het laatste optreden was op een liefdadigheidsevenement in New York in 2006. Bowie stond bekend als dandy, vanwege zijn opmerkelijke kleding en zijn alter ego's. Iconisch zijn het buitenaardse wezen Ziggy Stardust met bloedrood haar en de geblondeerde Thin White Duke.

Drie dagen voor Bowie overleed, lanceerde hij zijn laatste clip, die nu een soort van voorafspiegeling van zijn dood lijkt te zijn. In 'Lazarus' speelde de zanger namelijk een verontruste ziekenhuispatiënt.

:(

• Like
Waarderingen: mat
Sneu, was een goede artiest. Beetje vreemde man kwa kleding dat zeker.

rust in stukjes

Ik ken zijn naam maar voor de rest zegt hij me helemaal niks. En als ik die 3 nummers hoor lijkt dat maar goed ook.

En als ik die 3 nummers hoor lijkt dat maar goed ook.

xfcdmr.gif

Erg jammer, hij heeft veel voor muziek betekend door 4 decenia heen.

Nu je weet dat zijn laatste single, Lazarus, 3 dagen voor zijn dood uitgegeven werd met als doel een einde van zijn repetoire aan te geven, kijk je er met heel andere ogen naar.

Nu je weet dat zijn laatste single, Lazarus, 3 dagen voor zijn dood uitgegeven werd met als doel een einde van zijn repetoire aan te geven, kijk je er met heel andere ogen naar.
Ik vind het dan ook nog eens een dijk van een plaat. Denk dat hij nogal wat Nick Cave gedraaid heeft tijdens z'n laatste jaren.

Vond ik altijd wel magisch nummertje

RIP Glenn!

Terug
Naar boven