MuscleMeat

Antwerpse moslims boycotten verdoofd slachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasK

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
media_xl_4452251.jpg

"
De Antwerpse moslimgemeenschap is een boycot gestart tegen de slachtlijn die de stad Antwerpen ter beschikking stelt voor het Offerfeest komende zondag. Schapen worden dan eerst verdoofd vooraleer ze gekeeld worden en doodbloeden, aldus Gazet van Antwerpen.
De moslimgemeenschap is echter niet te spreken over de maatregel. Vertegenwoordigers brachten eerder al stadsfolders over het ritueel slachten terug naar het stadhuis.

In de stad Antwerpen hangen op verschillende plaatsen nu ook affiches uit. Ze werden uitgedeeld door de Unie van Moskeeën en Islamitische Verenigingen (UMIVPA). De affiche, ondertekend door UMIVPA-voorzitter Abdelouahab Tuani, spoort aan tot een boycot van de alternatieve slachtlijn die de stad heeft ingesteld.

De Unie groepeert in totaal 28 moskeeën, het merendeel Marokkaanse. 18 daarvan bevinden zich in Antwerpen. (adha)"

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...pse-moslims-boycotten-verdoofd-slachten.dhtml

Ik vind dat iedere progressieve moslim beter moet weten. Zegt Allah niet dat iedere gelovige mededogen en medeleven moet hebben voor ieder levend wezen? Daar hoort ook het beperken van leed bij. Ik begrijp best dat tradities en waarden binnen islam van belang zijn, maar deze iets alledaagser en progressiever maken verandert niets aan de godsdienstbeleving van moslims an sich. Religie is trouwens zoveel gezonder als gelovigen volgens reden en geweten denken in plaats van zich vast te klampen aan eeuwenoude gebruiken en dogma's.

Wat denken jullie ervan?

dat ze dan maar zelf schapen gaan kweken en het zelf zo doen. Westerse schapen worden nu eenmaal op de westerse manier gedood!

Elke progressieve moslim moet ook weten dat hij zich moet aanpassen aan zijn tijd.
Hadden ze 14 eeuwen geleden ook verdoof technieken hadden ze dat ook gedaan.

Nu even serieus: Gratis proteïne opdoen bij Opa.

Ik denk dat alle gelovigen een beetje dom zijn. We leven in ****ing 2011, en toch geloven ze met z'n allen nog in sprookjes. Ik zeg het je, religie is als een rem op de ontwikkeling van onze soort.

Dierenleed staat boven religie, period.

Ik denk dat alle gelovigen een beetje dom zijn. We leven in ****ing 2011, en toch geloven ze met z'n allen nog in sprookjes. Ik zeg het je, religie is als een rem op de ontwikkeling van onze soort.

Dierenleed staat boven religie, period.

Ik dacht dat jij turkse moslim was?

Om een einde te maken aan deze discussie:

JA een dier mag eerst verdoofd worden, alvorens het ritueel geslacht wordt!!!!
Iemand die zich moslim noemt had dit ook kunnen weten.

Ze zouden blij mogen zijn dat ze ze mogen ritueel slachtten.
Voor het zelfde geld zegt de wet, koopt uw vlees maar in den delhaize.

Eerst op straat komen voor het ritueel slachten toe te laten, dat kregen ze dan toe.
Nu maken ze van hun tak om geen verdoving meer toe te dienen.

Wat gaat het morgen zijn?

Ik heb niks tegen moslims of wat dan ook, maar ergens moet men een grens trekken zoals ze dat bij alles doen.

Ik ben geen moslim maar is het nou zo erg dat ze dit doen?
Volgens mij worden dieren al een eeuwigheid geslacht en niet altijd even humaan.

Als ze in het wild worden aangevallen door een roofdier gaat dit er ook niet al te fris aan toe. Ik snap best dat je dieren niet wilt zien lijden maar het zijn gewoon geloof tradities en zolang je een staat wilt met godsdienstvrijheid moet je mensen ook niet beperken in hun tradities imo.

Ik weet dat 99% dit met mij oneens zal zijn maar uiteindelijk zijn mensen ook gewoon dieren met gekke kanten en als deze mensen dan zoveel waarde hechten aan dit ritueel zie ik het probleem niet.

Volgens mij worden dieren al een eeuwigheid geslacht en niet altijd even humaan.

Als ze in het wild worden aangevallen door een roofdier gaat dit er ook niet al te fris aan toe. Ik snap best dat je dieren niet wilt zien lijden maar het zijn gewoon geloof tradities en zolang je een staat wilt met godsdienstvrijheid moet je mensen ook niet beperken in hun tradities imo.

Ik weet dat 99% dit met mij oneens zal zijn maar uiteindelijk zijn mensen ook gewoon dieren met gekke kanten en als deze mensen dan zoveel waarde hechten aan dit ritueel zie ik het probleem niet.

Nee, het feit is gewoon dat mensen dit weten en dat ze dan zagen. Zeker wereldverbeteraars. Er gebeuren heel wss tal van andere dingen die moreel veel erger zijn, maar zolang mensen het niet weten klagen ze niet. Wat haat ik wereldverbeteraars :o

Wat is het nu een traditie of een must want als ze het niet doen zullen ze eeuwig branden in de hel? Ik denk ook meer het 1e en dan vind ik het heel jammer voor ze maar hier gelden er andere regels over hoe je dieren moet behandelen. Misschien zijn er nog wel wat andere tradities over die wel in stand kunnen blijven.

Walgelijk

dat ze dan maar zelf schapen gaan kweken en het zelf zo doen. Westerse schapen worden nu eenmaal op de westerse manier gedood!
Weet niet hoe het in België zit... Maar in het Nederlandse wetboek staat alsnog dat jij je eigen dier alleen mag doden als het snel, efficiënt en zonder onnodig lijden gaat.

Al is dat natuurlijk erg breed, en staat vrijheid van godsdienst er weer boven.

Ik vind dat iedere progressieve moslim beter moet weten. Zegt Allah niet dat iedere gelovige mededogen en medeleven moet hebben voor ieder levend wezen? Daar hoort ook het beperken van leed bij. Ik begrijp best dat tradities en waarden binnen islam van belang zijn, maar deze iets alledaagser en progressiever maken verandert niets aan de godsdienstbeleving van moslims an sich. Religie is trouwens zoveel gezonder als gelovigen volgens reden en geweten denken in plaats van zich vast te klampen aan eeuwenoude gebruiken en dogma's.

Wat denken jullie ervan?

verschil met moslims en andere gelovige is dat moslims alleen de regels naleven die hun leuk vinden. meer niet...

Een pin door de kop van de koe schieten is lekker humaan dan,of een kip onthoofden
door middel van een rond draaiende blad waar de kip ondersteboven doorheen gehaald wordt.
Lekker westers toch?
Maar wel lekker het vlees eten, dit is gewoon zo'n domme discussie en dat vrijwel elk jaar
Het is niet zo dat het dier doodgemarteld wordt omdat het een ritueel is.
Just eat it of wordt vegetarisch.

Ik wil alleen aangeven dat er meerdere methodes zijn om een dier te slachten voor het consumeren. Als het onthoofden niet humaan is waarom een pin wel?

pin is sneller. bij onthoofden zijn je hersenen nog X aantal seconden bij bewustzijn.

Wat is het nu een traditie of een must want als ze het niet doen zullen ze eeuwig branden in de hel? Ik denk ook meer het 1e en dan vind ik het heel jammer voor ze maar hier gelden er andere regels over hoe je dieren moet behandelen. Misschien zijn er nog wel wat andere tradities over die wel in stand kunnen blijven.

Ik ben geen expert over geloven. Ook ben ik helemaal niet voor religie in het algemeen.

Mijn punt is als je een bepaald geloof accepteert in een samenleving moet je weten dat je dan het geloof niet in haar vrijheid kan gaan beperken.

Want er zijn bij ieder geloof extremisten en die trap je dan altijd op de tenen. Het is dus het een of het ander. En dat het niet fijn is voor een geit om zo geslacht te worden en je dat niet wilt in jou samenleving prima. Maar dan kun je niet een geloof accepteren waar dat een vast ritueel is, Dan moet je gewoon heel dat geloof niet accepteren.

Walgelijk

Weet niet hoe het in België zit... Maar in het Nederlandse wetboek staat alsnog dat jij je eigen dier alleen mag doden als het snel, efficiënt en zonder onnodig lijden gaat.

Al is dat natuurlijk erg breed, en staat vrijheid van godsdienst er weer boven.

maar dat is gewoon pure hypocriete struisvogel onzin:) ik had het over moraliteit;)

Godsdienstvrijheid is, net als de vrijheid van meningsuiting, onderhevig aan de wet. D.w.z. dat als er een wet is die fundamentele rechten van mens of dier beschermd, deze altijd zwaarder moet doorwegen.

Godsdienstvrijheid is dus geen excuus om alles toe te laten wat uit een religie voorvloeit, en wie de geschiedenis kent weet dat dat maar goed is ook.

Er zijn manieren om na te gaan welke methoden de minste pijn opwekken, en als we tot een consensus komen over wat de minst pijnlijke methode is, dan moet iedereen zich daar aan houden. Argumenten als 'eet dan ook geen vlees' zijn totaal irrelevant en naast de kwestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven