ThomasK
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 25
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 12%
"
De Antwerpse moslimgemeenschap is een boycot gestart tegen de slachtlijn die de stad Antwerpen ter beschikking stelt voor het Offerfeest komende zondag. Schapen worden dan eerst verdoofd vooraleer ze gekeeld worden en doodbloeden, aldus Gazet van Antwerpen.
De moslimgemeenschap is echter niet te spreken over de maatregel. Vertegenwoordigers brachten eerder al stadsfolders over het ritueel slachten terug naar het stadhuis.
In de stad Antwerpen hangen op verschillende plaatsen nu ook affiches uit. Ze werden uitgedeeld door de Unie van Moskeeën en Islamitische Verenigingen (UMIVPA). De affiche, ondertekend door UMIVPA-voorzitter Abdelouahab Tuani, spoort aan tot een boycot van de alternatieve slachtlijn die de stad heeft ingesteld.
De Unie groepeert in totaal 28 moskeeën, het merendeel Marokkaanse. 18 daarvan bevinden zich in Antwerpen. (adha)"
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...pse-moslims-boycotten-verdoofd-slachten.dhtml
Ik vind dat iedere progressieve moslim beter moet weten. Zegt Allah niet dat iedere gelovige mededogen en medeleven moet hebben voor ieder levend wezen? Daar hoort ook het beperken van leed bij. Ik begrijp best dat tradities en waarden binnen islam van belang zijn, maar deze iets alledaagser en progressiever maken verandert niets aan de godsdienstbeleving van moslims an sich. Religie is trouwens zoveel gezonder als gelovigen volgens reden en geweten denken in plaats van zich vast te klampen aan eeuwenoude gebruiken en dogma's.
Wat denken jullie ervan?

Not sure...
ik had het over moraliteit