- Waardering
- 410
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het "wild" (Afrika en Zuid-Amerika bijv.) hakken mensen ook elkaar de kop af met een bot mes. Dat betekend toch ook niet dat we dat hier moeten doen of wel?
Dat godsdienstvrijheid toegestaan wordt is waarschijnlijk wel goed, omdat je anders veel te veel mensen buitensluit, maar dat betekend niet dat al die geloven maar alles mogen doen wat traditie is of wel dan? Want iedere gelovige of groep van gelovige interpreteert dingen van zijn geloof op zijn/hun eigen manier, dat betekend niet dat alles wat zei doen onder het 'mom' van geloof maar toegestaan moet worden.
Net als hierboven, dat betekend toch niet dat je alles moet toestaan? We accepteren moslims in ons land, dus mogen we niet zeggen dat vrouwen-besnijdenis verboden moet worden? Of dat dieren op een min of meer humane manier tot hun einde gebracht moeten worden?
Soort van respect, humaan gedrag...
Kijk dit eens, als je dan nog niet overtuigd bent dan zal niets je nog overtuigen:
http://www.dailymotion.com/video/xba35j_slachten-zonder-verdoving-van-diere_animals
Mijn logica klopt, maar je haalt wat dingen door elkaar, waardoor je mijn standpunt fout interpreteert (wat ook aan mij kan liggen). Maar het punt was: we leven in een wereld waarin het eten van dierlijk vlees toegestaan is. Ik zei dat binnen die wereld het zo moet zijn dat je dan niet zomaar dieren gaat doden om te doden. De dood van het dier moet op zijn minst een bepaald praktisch doel hebben. Zolang wij als mens (ik spreek nu over de democratische meerderheid) het eten van dierlijk vlees cultureel en ethisch aanvaardbaar vinden, moet je dus kijken hoe je de meest humane keuzes kan maken binnen die context.eerst zeg je dit
dus maakt het niet uit als beiden niet-verdedigbare redenen zijndus je maakt zelf al je argument waarom je logica niet klopt
![]()