Drogreden (stroman) slavernij en discriminatie kan immers niet vergeleken worden met het eten van vlees van dieren. Het zijn onderwerpen die totaal verschillend zijn en het doet niet ter zake in deze discussie. In het beste geval kan je ermee aantonen dat culturen en moralen veranderen, maar dat spreekt voor zich.
Ik verwacht ook niet dat jij het altijd met mij eens bent, wel verwacht ik argumentatie waarom mijn logica niet klopt. Tot nu toe heb ik die niet gelezen.
Er is geen verdedigbare reden om doelloos dieren te doden, er is ook geen verdedigbare reden om dieren te doden om als moderne mens te overleven, maar het is op dit moment praktisch en democratisch niet uitvoerbaar om het eten van dierlijk vlees te verbieden, bijgevolg kan men het kweken en slachten ook niet verbieden zolang er geen alternatief is. Ongetwijfeld kan dit veranderen wanneer dat alternatief er wel komt.
Er is een verschil in wat er theoretisch in jouw hoofd lijkt te werken, en wat er realistisch gezien uitvoerbaar is. Maar stiekem weet je dat zelf ook wel neem ik aan.
Het hele punt is dat het niet hypocriet is om als omnivoor (wat een mens is) de meest diervriendelijke optie te willen, binnen de grenzen van wat er realistisch gezien in dat opzicht mogelijk is. Dat zal zelfs GAIA begrijpen.