AndroidHealthClinic

Apollyon's log

Apollyon

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
19
Elke keer wanneer iemand mij ergens vraagt hoe lang ik al train, ben ik beschaamd om te zeggen dat dat al rond zo'n 16 maanden is. Waarom was ik toch zo nonchalant in het begin? Geen vast schema, max. 4 maaitijden per dag, te veel oefeningen en maar smokkelen en smokkelen.

Na 4 maanden (ben begonnen eind september 2006) heb ik dit forum gevonden, maar i.p.v. te vragen hoe ik meer symmetrie in mijn armen kon krijgen, had ik beter naar de eet schema's gekeken! Maar ja, even grote tricep aan mijn linkerarm was belangrijker toen. En die mentaliteit bleef maar duren.

Op vlak van schema's was ik verstandiger. Heb zelfs een complete HIT schema afgewerkt en ‘veel‘ kracht mee gewonnen. Het was waarschijnlijk dubbel zo veel geweest moest ik nu eens potverdomme goed eten! En die tricep bleef maar een achterliggende aandachtsh**r.

In mei 2006 eindigt mijn abonnement (had toen in totaal 9 maanden aan een stuk getraind). En dan dacht ik, ach, het zijn examens in juni, het is de moeite niet meer. In juli dacht ik, bij het beseffen dat ik al ondertussen zo'n 3 kilo kwijt was, misschien moet ik terug trainen? Maar...geen geld. Bier smaakte toen nogal te goed. Wel dom dat ik de half-liters niet met mijn linkse arm ophief, misschien was die tricep dan wat gegroeid.

Pas eind augustus de draad weer opgepakt. 3 maanden aan een stuk. Eerst de verloren schade inhalen, daarna een schema gedaan voor armen. Die koppige a**hole van een linkse tricep wou nog altijd niet meewerken. Nu ja, tijdens deze periode dacht ik dat ik al serieus bezig was, maar toen ik tijdens een meting op school op de weegschaal het getal 67 zag, besefte ik dat ik misschien toch niet zó veel at. Nee, dat kan niet. Ik kan gewoon moeilijk aankomen, daar ligt het aan!

In november eindigt mijn abo dan weer. In december examens, ach, ’t is weer de moeite niet meer. Januari: 3-4 kilo kwijt. Jeej. Wil ik even mijn abo verlengen, moet ik de instapkosten opnieuw betalen omdat ik er te lang uit was. Uhu, sure. Dan ging ik maar thuis boos met mijn dumbbells van 14 kilo zwaaien.

In februari krijg ik dan een brief dat ik mijn abo kan verlegen, zónder de instapkosten te hoeven betalen. Voor 3 maanden dan maar. Ondertussen dus de vierde maand aan een stuk. Met een goed training- én voedingsschema. En ondertussen tot besef gekomen dat ‘niet kunnen aankomen’ zever was. Eet nu zo’n 6 keer per dag en het gaat goed!

Kortom:
Train 16 maanden in deze volgorde:
9 trainen (geen vast training- of voedingsschema)
3 out (3-4 kg kwijt)
3 trainen (wel een goede training- maar nog altijd geen goede voedingsschema)
3 out (3-4 kg kwijt)
nu aan 4de bezig (verschillende schema's al gedaan, een betere en stabielere voedinsschema)

Huidige stats:
18 jaar
1,79m
74,1kg
Vetpercentage zal rond 10-11 liggen nu.
Zomer of niet, ben nog altijd aan het bulken, maar probeer het zo clean mogelijk te doen.

Kracht stats:
BP: 100kg
SQ (in de Smith-machine)ligt rond 100, maar ben pas een maand geleden mee begonnen. Trainde mijn benen vroeger hoogstens 1 keer per maand. Met het huidige schema doe ik dat 2 keer per week.
DL doe ik nog niet, maar dat komt wel.

Wat ik per dag binnen krijg (varieert soms):
  • 150gr ham
  • 300gr kipfilet
  • 70-80gr brinta
  • 1 - 1,5l melk
  • 1,5 - 2,5l water
  • avondeten; woon nog bij ouders maar dat houdt meestal ofwel kip, vis of rijst (witte/wilde/bruine) in.
  • 3-6 eieren
  • 250-500gr kwark
  • fruit: banaan, aardbeien, watermeloen, kersen,...
  • soms (als ik zie dat ik te weinig binnen heb na avondeten bvb): kalkoenworst 200gr
Gebruik nu nog geen supplementen.

Nu wat eten en daarna trainen. Vandaag staan schouders en rug op het schema. Huidige status van mijn rug kan je trouwens in de mijn galerij beoordelen.

Oohja, werk momenteel het volgende schema af:

Maandag en donderdag: Borst, triceps, biceps
Dinsdag en vrijdag: Benen, kuiten, buik
Wonesdag en zaterdag: Schouders, rug

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Will do.

Resultaat van vandaag:
Als er excl. halter staat is het dus enkel het gewicht van schijven, staat er niks, is het met halter erbij.

Standing militar press (excl. halter):
10 x 40
6 x 45
6 x 45

Upright row (Smith-machine)
3 x 10 x 30

Standing lateral raise
12 x 10
10 x 12
8 x 14

Bent-over lateral raise
15 x 12
15 x 14
15 x 14

Chin-ups
3 x 10

Bent-over Row (excl. halter)
12 x 40
10 x 50
10 x 50

Lat pulldown (behind the neck)
10 x 60
8 x 65
8 x 65

Straight arm pulldown
3 x 12 x 25

Rowing Torso
2 x 10 x 50

Dumbbell shrugs
3 x 10 x 26

goeie training!

Thanks.

Net terug van een 3-daagse festival vol bier en vettig eten. De schade lijkt nog wel beperkt, hopelijk geldt dat ook voor de training morgen.

Gwn knallen :D

Ja, gebeurde dus niks van. Gisteren was het mijn eerste werkdag op mijn vakantiejob en ik was nog ziek ook. Koorts etc. Niet gaan trainen dus. Ben dan maar zeer vroeg gaan slapen, vandaag wakker geworden met een nog ergere toestand. Maar toch naar werk gegaan en uiteindelijk voel ik mij nu wat beter. Eten gaat niet meteen makkelijk, maar straks wil ik toch gaan trainen! Nieuw schema zal dan waarschijnlijk zo uitzien:

borst/biceps
benen/buik
schouders/triceps
rug/buik

Dagen zijn deze keer niet vast. Kan eventueel ineens na rugdag met borst beginnen. Of tussen benen en schouders een rustdag nemen. Of ergens anders. Eens zien wat dat geeft. En dat is gewoon omdat ik nogal een vermoeiende werk heb en het kan zijn dat ik bvb. op de dag dat ik benen zou moeten trainen ineens veel heen en weer heb moeten lopen...

Ben er nog niet aan uit wat ik straks ga trainen, maar zal nog wel zien waar ik voor in de mood ben. Waarschijnlijk zullen de gewichten veel lager en de reps hoger liggen dan de trainingen v vorige week. Heb de hele week sinds woensdag niet getraind en niet op mijn voeding gelet, plus nog die festival...

Ben gisteren gegaan, maar eigenlijk voor één reden en dat is omdat ik anders "morgen ga ik wel, vandaag blijf ik nog even thuis" zeg, wat snel verandert in "ik begin beter maandag, met een nieuw schema". Een begin is een begin, hoe slecht die ook is, dus je mag zo iets niet uitstellen.

Later in de avond voelde ik mij terug k*t, maar alles ingepakt en snel gegaan om schouders en triceps te trainen. Ik begon al in de kleedkamer te zweten en bij mijn eerste set dropen die druppels er zo af. Bovendien had ik toen al zo'n 2,5 uur niet gegeten en kreeg enorm veel honger. Voelde mij zwak, zweette me kapot en had helemaal geen energie. Dit is wat ik dan in totaal gedaan heb:

SCHOUDERS:

Standing lateral raise
3 x 12 x 10

Bent-over lateral raise
3 x 15 x 10

TRICEPS:

Cable pull-down
8 x 60
8 x 60
12 x 50

En nog een paar cable tricep extensions. Maar het was veel te vroeg om naar huis te gaan. Ik moest en ik zou langer dan 20 min in de gym zitten! Maar in serieuze dingen had ik noch zin, nog kracht. Dan maar cardio gaan doen. 10 min. roeien en 10 min. lopen. Moet toch wat droger worden.

Vandaag naar de dokter geweest, want het is nog erger geworden (oor- en keelontsteking) en een antibiotica kuur gekregen. Begin er meteen mee, en hoop straks genoeg kracht en zin te hebben voor mijn rug-training. Op moment voel ik mij gewoon verkouden en heb het enorm warm, voor de rest gaat het wel.

Toch besloten om tijdens mijn antibiotica kuur niet te gaan. Werk was vermoeiend genoeg en ik wou niet te lang ziek blijven.

Vandaag eerste serieuze training sinds een anderhalve week geleden. Gewichten vielen goed mee, zowat alles zeer strikt uitgevoerd.

Borst

Benchpress (tot aan borst)
15 x 50
10 x 70
6 x 80
6 x 80

Incline dumbbell press
10 x 26
8 x 28
8 x 30

Incline dumbbell fly (heel traag, goede spanning)
3 x 10 x 22

Kabel waren even bezet, dus even naar een machientje:
Pectoral
2 x 10 x 60

Cable crossover
3 x 12 x 25 (beetje gevarieerd tussen explosief en traag)

Biceps

EZ-curls (bar niet bijgerekend)
3 x 8 x 30

Incline dumbbell curl
10 x 14
8 x 16
4 x 18 (anderhalve week geleden kon ik er 6-7 doen, k*t)

Concentration curl (met geforceerde herhalingen)
12 x 14
10 x 16
8 x 18

Had nog energie over dus nog twee setjes van
Hammercurl
2 x 10 x 14

Na anderhalve week slecht op eten letten, ziek zijn en niet trainen valt het mee. Morgen benen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven