slabek zei:
Dat ze eventuele dood van arafat stil houden is allemaal politiek (of dat ze hem kunstmatig in leven houden). Hij wil in jeruzalem begraven worden (tempelberg??) Die joden zeggen nee.. weg met arafat israel/jeruzalem is van de ons. Maar de wens is/was van Arafat om juist daar begraven te worden.. dus zullen alle palestijnen het als een grof schandaal zien als het niet mag/kan. Tis tenslotte wel hun leider..
Dus als begraven niet mag zal de bom barsten daar.. en als het wel mag crisis in israel.. Welk kwaad wordt er gekozen.. daarover wordt nu onderhandeld denk ik.
Sharon had jasser aan moeten bieden een behandeling te krijgen in jeruzalem.. was het de eerste stap in de richting van verzoening geweest !!
Ik denk eerder dat ze aan het onderhandelen zijn over de opvolging van Arafat, en wie hoeveel voor het zeggen krijgt.
Na Sharon's gewaagde terugtrekkingsplan uit de Gaza, zal hij nu wel 2x nadenken voordat hij akkoord gaat met iets zo omstreden, als het begraven van Arafat op de Tempelberg.
Ook al zou dat een verzoenend gebaar zijn naar de Palestijnen, hij zit nog steeds in de Likoed partij, en daarbinnen is dit totaal niet bespreekbaar.
Ik voorspel dat Israël voet bij stuk houdt, en de aankomende relletjes, met gematigd harde hand uiteen zal slaan, met de gedachte dat de woede vanzelf wel minder wordt.
Als ze hem in Jeruzalem hadden behandeld, had hij al praktisch naast de Tempelberg gelegen. Om hem dan na het overlijden jeruzalem uit te schoppen, zou nog meer onrust veroorzaken, waar ze ook niet op zitten te wachten.
Btw, de Palestijnen beschuldigen Israël nu ervan, Arafat te hebben vergiftigd.
Een bloedplaatjes ziekte + ik geloof griepverschijnselen zouden koorts moeten veroorzaken, en dat was niet het geval.
De doktoren waren er nog steeds niet uit wat hij nou echt mankeerde.
En één van z'n medewerkers verklaarde dat Arafat onderweg naar Parijs zou hebben gezegd: Ze hebben me te pakken, ze hebben me te pakken..
Maar ook dat had Israël al verwacht.