MuscleMeat

Arimidex tegen Acne???

BBwannabe zei:
Ik gebruik roaccutane nu al een week. Het werkt super! Mijn huid voelt glad aan, en ik heb in geen 3 dagen meer een puist op m'n gezicht gekregen.
Ik heb wel een soort van littekens an die klote acne gehouden, ik hoop dat die verdwijnen.

Als je gaat kuren kun je dan uit voorzorg het beste meteen starten met roaccutane?? Dus in week 1 ook meteen met de accutane beginnen. Want accutane werkt pas na een week of 5 toch? Dan begint het precies te werken wanneer je last krijgt van de acne. Zou het dan ook kunnen dat je gewoon helemaal vrij blijft van acne??

Johny zei:
Als je gaat kuren kun je dan uit voorzorg het beste meteen starten met roaccutane?? Dus in week 1 ook meteen met de accutane beginnen. Want accutane werkt pas na een week of 5 toch? Dan begint het precies te werken wanneer je last krijgt van de acne. Zou het dan ook kunnen dat je gewoon helemaal vrij blijft van acne??

ja maar een keer moet je er toch vanaf lijkt me, en dan?

Johny zei:

de werking van roaccutane trad bij mij eerder indan 5 weken. Maar na 5 weken zie je wel al een stuk verbetering dat wel.

Het is niet uitte sluien of je wel of geen puisten krijgt ondanks de roaccutane, maar ik ga er van uit dat het aantal puisten toch een stuk minder zal zijn.

exarchos zei:
ja maar een keer moet je er toch vanaf lijkt me, en dan?

Het gaat erom dat je de acne die voorvloeit uit je schommelende test waardes (dus in de kuur en vooral na de kuur) bestrijd (want dan onstaat de acne juist). Als jij in die periode dat de acne zal ontstaan beschermd bent met accutane en je stopt met accutane als je test waardes weer constant zijn dan ben je weer vrij van acne.

Het probleem met roaccutane is dat het niet helemaal zonder bijwerkingen is. Zeker in de zomer zou ik het afraden, omdat je bij gebruik niet in de zon mag. Ook zou je lever extra belast worden, wat je tijdens je kuur al helemaal niet kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
mss valt het allemaal wel mee, want een vriend van mij heeft het onder dokters controle gedaan en deed een kuur roaccutane voor iets van een half jaar. Hij kreeg er om de zoveel tijd(weet niet hoeveel) een levercontrole en na de kuur was er helemaal niks met z'n lever gebeurd.
Natuurlijk moet je het niet gebruiken met d-bol-winstrol-anadrol en dergelijke.

dr. Gonzo zei:
Het probleem met roaccutane is dat het niet helemaal zonder bijwerkingen is. Zeker in de zomer zou ik het afraden, omdat je bij gebruik niet in de zon mag. Ook zou je lever extra belast worden, wat je tijdens je kuur al helemaal niet kan gebruiken.

Skip de orals dan gewoon. Neem ipv oral een mooie frontload met injects dan is het leverprobleem ook meteen opgelost. In principe moet 6-8 weken accutane genoeg zijn, dus je lever zal het niet te zwaar krijgen.

je mag best in de zon, alleen met mate. En en goede beschermingsfactor.

Pumpin' zei:

Zon op zich schijnt ook goed te zijn voor de huid...mits je er geen uren achtereen in blijft liggen.

Johny zei:
Het gaat erom dat je de acne die voorvloeit uit je schommelende test waardes (dus in de kuur en vooral na de kuur) bestrijd (want dan onstaat de acne juist). Als jij in die periode dat de acne zal ontstaan beschermd bent met accutane en je stopt met accutane als je test waardes weer constant zijn dan ben je weer vrij van acne.

idd ik heb ook altijd puistjes in de nakuur en erna

Laatst bewerkt:
Pumpin' zei:

ligt er aan hoe geveoelig je huid normaal is en met 3 capsaccutane per dag word je dus 10 keer gevoeliger ..

dat is mijn ervaring in ieder geval ik raak ze in de zomer echt niet aan dan kan ik dus binnen blijven vitamine a creme pcies het zelfde.
de bijwerking van al die is dat je huid dunner word dus gevoeliger..

Johny zei:

Kuur dan niet als je bang bent voor acne imo,

Als het echt alleen om de acne TIJDENS je kuur tegen te gaan is vraag ik me toch af of je wel aan het juiste middeltje zit, aangezien accutane net bedoeld is om met een TIJDELIJKE kuur acne PERMANENT te genezen. Ok, in de praktijk lukt dat niet altijd helemaal, maar je kan toch zien dat beide doelen anders zijn ? Men weet nog niet hoe het juist werkt, maar 1 van de hypotheses is dat je talgklieren verkleinen omdat die overactief zijn (wat bij iemand met een vette huid permanent zo is). Als je nu alleen overactieve talgklieren hebt omwille van schommelingen in je hormonenpeil, dan zullen die klieren erna genormaliseerd zijn. Maar nu ga je dat door accutane misschien juist nog versterken, en echt zinloos is talg ook niet. Nogmaals, vergeet niet dat accutane ook na je kuur nog werkt.

En uitkijken als je aan kindjes wil beginnen of bezig ben want het kan tot een half jaar erna voor gnoompjes zorgen....

Terug
Naar boven