AndroidHealthClinic

Arnold press, jullie comentaar erover.

Blackadder

aka Silentio
Waardering
2
een oefening die ik niet vaak zie voorkomen is de arnold press, een goede massabouwer voor de schouders of een veel te omslachtige oefenig? wat vinden jullie ervan.

ik vind de gewone dumbbell press veel beter.

Schouder verzieker.

De rotatie van je bovenarm levert geen meerwaarde op voor je schouderspieren.

ik doe hem sinds kort ook standaard bij schouders. vind het wel een lekkere oefening, je ziet er wel wat meer massa aan de voorkant van je schouders :-)

3XL zei:
Schouder verzieker.

Inderdaad. Ik heb er 15 jaar geleden eens een lelijke schouderblessure mee opgelopen. Ik doe nooit schouder presses meer met dumbbells, er zijn veiliger alternatieven.

Ik vind het een heerlijke oefening om na de military of dumbbell press te doen. Om de spieren ff helemaal leeg te maken. Verder voelt het uitvoeren ervan ook heel natuurlijk aan en kan ik er erg zwaar op gaan.

3XL zei:
Schouder verzieker.

ja inderdaad. als ik de gewone dumbbell press vergelijk met de arnold press, vind ik zelfs dat je voelt dat die oefening geen meerwaarde biedt, integendeel.

ik doe em heel (lees HEEL) soms, maar dan puur om verveling te voorkomen.
Ik pak ook veel minder gewicht met de arnold versie als de gangbare press.

daar ik bij de gangbare 40 kg pak, raak ik bij de arnold versie al bij 30 de kluts kwijt. Als ik de voorkant wil pakken doe ik wel een front raise erbij.

3XL zei:
Schouder verzieker.

Nee idd, het heeft geen meerwaarde, maar waarom is het een schouder verzieker ?

Heb een artikel gelezen in 1 of ander Magazine die beweerde dat het een echte massabouwer was en dat je zowel voor - zij - achterkant schouder mee trainde.

Met een korrel zout te nemen dus:rolleyes:

Waarom alleen negatieve verhalen en ervaringen over de oefening van de held die de bb-wereld voorgoed heeft weten te veranderen?

Ik vind de gewone dumbbell press lekkerder, ik voel geen meerwaarde als ik de arnold press doe. En om hem nou te doen omdat arnold hem heeft uitgevonden...no disrespect, maar ik hou het liever bij de gewoon dumbbell press

Arnold deed oefeningen die voor hem werkte. Zo moet iedereen oefeningen vinden die voor jezelf werken.

Tis toeval dat bij deze oefening, die juist bij arnold wel werkte, voor het merendeel niet werkt.

chunky zei:
Arnold deed oefeningen die voor hem werkte. Zo moet iedereen oefeningen vinden die voor jezelf werken.

Tis toeval dat bij deze oefening, die juist bij arnold wel werkte, voor het merendeel niet werkt.

Oke met die uitleg kan ik leven ;)

Ken zei:
Waarom alleen negatieve verhalen en ervaringen over de oefening van de held die de bb-wereld voorgoed heeft weten te veranderen?

Omdat het geen goeie oefening is ! ? ! ?

Ondanks die held (niet mijn held trouwens :( )

Lekkere oefening!Voel me schouderkop meer branden dan bij normale presss

Terug
Naar boven