Fitness Seller

Arnold press, jullie comentaar erover.

haazebr zei:
Lekkere oefening!Voel me schouderkop meer branden dan bij normale presss
ben ik mee eens kan mijn schouders veel verder uitputten op de een of andere manier met deze oefening. eerste keer dat ik hem deed kon ik 2 dagen niks meer optillen van de spierpijn.

MartiNs zei:

Noem 1 ding dat onze "held" als waarheid beschouwde, of een oefening, een training die hij "uitvond", en dat heden ten dage nog steeds als "ja, dat is het" beschouwd wordt.

De meeste zaken die hij voorstelde zijn ondertussen door heel wat onderzoeken en ervaring achterhaald. Een mens vraag zich af hoe het komt dat het voor hem wel werkte. (Beetje same als bij de Mentzers)

Het kan wel goed zijn om zo diep te zakken, komt zeker je kracht ten goede. Maar laat de rotatie er maar uit.

Kvin dit totaal geen flexe oefening. Ik vind hem k*t uit te voeren en je krijgt ook nog is bijna geen burn/pump. Wat ik wél een hele goeie oefening van arnie vind is lying dumbbell side raise (die ene dat je schuin op n halterbankje gaat liggen en met één arm heft dus..). Hiermee isoleer je je schouderkoppen egt geweldig en je krijgt een waanzinnige pump:D

Ruub

Hoezo is ie slecht voor je schouders ??

LangeMan zei:

het roteren (vooral met zwaardere gewichten) is niet echt bevordelijk voor de schouders. Net als de "around the world"- oefeningen, gewoon erg blessure gevoelig.

Vind het persoonlijk een goede oefening.

Techniek is wel enorm belangrijk, gebruik het liefste niet te zware gewichten voor een 10-12 reps.

LangeMan zei:

Door de draai kunnen er pezen beklemd komen te zitten. Nu hoeft dat niet altijd een probleem te zijn maar je loopt het er gewoon een keertje mee op! Om dit te voorkomen kan je het toch beter bij gewone presses houden.

ok, das duidelijk, dan doe ik hem niet meer

MartiNs zei:
Ik lees inderdaad, kan niks terug vinden waarom 3xl een fan is van Arnie

Als je iest zoekt waar uit moet blijken dat ik een fan ben ben van Herr Zwanzeneger dan kan je nog lang door blijven zoeken :D :D :D

het is een onlogische en niet werkzame oefening naar mijn optiek, de naam dient meer om het ego van arnold te strelen dan dat het werkelijk nut heeft

Terug
Naar boven