Luukie23
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 0
Er zijn zoals ik weet twee versies in omloop.
1. de oude versie (met zwart wit foto's) die heb ik een half jaar geleden voor 13,95 bij bol.com bestelt (zo'n 750 paginas dik). ik zie nu idd dat hij 79.95 kost. beetje vreemd, aangezien het om dezezelfde versie gaat
2. de nieuwere versie met geupdate (kleuren) foto's, oefeningen, voedingssecties etc.
Naar mijn mening een fantastisch boek. Met name omdat het in die tijd nog een underground sport was, en het een beeld geeft van hoe body building toen was; in mijn ogen een puurdere sport dan nu, omdat het nu meer een show is geworden. Met name het feit omdat dit boek gebaseerd is op ervaring en minder op wetenschappelijke feiten vind ik interessant. Wel moet er gezegd worden dat veel enigzinds achterhaald is, maar dat is ook niet gek aangezien het boek reeds 20 jaar oud is en de sport een gigantische ontwikkeling heeft doorgemaakt.
ik zie het boek dan ook meer als een inspiratiebron. Ik vind het heerlijk om af en toe er nog eens wat uit te lezen of om wat oefeningen na te kijken. Net als de film 'pumping iron' geeft dit boek me inspiratie op momenten dat het nodig is