AndroidHealthClinic

assistance oefeningen voor armdefinitie bij SL5x5

Dusky

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Dag mensen,

ik ben nu zo'n 18 weken bezig met Stronglifts en ik ben al best tevreden over het resultaat. Ik heb alleen wel het gevoel dat stronglifts zich vooral richt op de rug en de benen. Nu vind ik dat ook wel leuk om te trainen, maar ik vind dat mijn borst achterloopt en dat mijn armen definitie missen.

Zie de laatste pagina in mijn log voor foto's: klik

Ik wil dus graag wat erbij doen voor definitie in m'n armen. M'n triceps pak ik denk ik al wel genoeg mee met bench press (en de overhead press?), maar m'n biceps niet echt. Nu zal vetverlies al veel oplossen, maar ik wil eigenlijk toch wel wat aan m'n biceps doen. Ik zat te denken aan barbell curls. Dat is wel een goeie denk ik toch? En zal ik die dan ook 5x5 doen? Of anders?

Alvast bedankt. :)

Ik doe dat dus inderdaad wel. Ik pak 1 dag alleen maar isolatie oefeningen.
2 dagen 5x5.

Je kunt best dingen toevoegen, en barbell curls voor 5x5 zijn een goede optie, maar heb je niet meer aan beginnen met chinups bijvoorbeeld?

• Topic Starter Topic Starter
Op een ander forum stelde iemand al pullups en dips voor. Chinups lijken me dan idd beter, omdat je daar meer op je armen focussed ipv je lats. Dus, chinups en dips? En bij welke training (A of B) doe ik dan chinups en welke training doe ik dips? En dan 3x tot fail? En aan het eind van de training lijkt me?

Ik zou gewoon die reps gaan opbouwen inderdaad. Zelf kwam ik niet omhoog in reps per keer maar toen heb ik mijn sets van 3 naar 4 uitgebreid.
(1x7,3x5) Ook prima.

Ik heb een tijdje chin ups gedaan. Maar ik ben nu, na 14 weken SL, al tamelijk wasted na de squats. Zodanig, dat ik enkele andere oefeningen denk te gaan beperken tot 3x5. De training duurt anders echt te lang.
2 keer 5x5 en 1 keer iets anders klink best aantrekkelijk. Maar ja, dan is het geen SL meer.

Ik heb een tijdje chin ups gedaan. Maar ik ben nu, na 14 weken SL, al tamelijk wasted na de squats. Zodanig, dat ik enkele andere oefeningen denk te gaan beperken tot 3x5. De training duurt anders echt te lang.
2 keer 5x5 en 1 keer iets anders klink best aantrekkelijk. Maar ja, dan is het geen SL meer.
Wie zegt dat SL de enige way to go is?
Daar ben ik dus vanaf gestapt. 'Het moet zo want het hoort zo' whatever. Als ik mij er niet 100% prettig bij voel: dan doe ik het niet.

Ik wil graag nog 1 dag dingen kunnen doen die ik bij 5x5 mis. Ik hoef geen pro te worden dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik train voor mijzelf, zolang ik progressie boek: doe ik iets goed.
Het hoeft niet allemaal volgens het boekje. Je moet jezelf er prettig bij voelen.

Wie zegt dat SL de enige way to go is?
Daar ben ik dus vanaf gestapt. 'Het moet zo want het hoort zo' whatever. Als ik mij er niet 100% prettig bij voel: dan doe ik het niet.

Ik wil graag nog 1 dag dingen kunnen doen die ik bij 5x5 mis. Ik hoef geen pro te worden dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik train voor mijzelf, zolang ik progressie boek: doe ik iets goed.
Het hoeft niet allemaal volgens het boekje. Je moet jezelf er prettig bij voelen.

Je hebt volkomen gelijk. Ik probeer het nog even vol te houden. Heb nog goede gains. Maar ik mis het curlen voor de spiegel wel :p

Er zijn zat opties, je kunt 1 oefening per dag iets lichter doen en focusen op de andere 2, je kunt de gewichten licht beginnen en per set verhogen, je kunt de 3e en 4e set wat minder reps doen, singles, triples, etc.

• Topic Starter Topic Starter
Maarre:

Dips na training A (met bench press), Chin Ups na training B (met overhead press)? Of andersom?

@dusky: zo doe ik het. Alhoewel chinnen na zware squats en deadlifts echt nog amper gaat. Maar ik ben dan ook nooit een held in optrekken geweest...

Ik begin standaard met de squat omdat ik dan simpelweg nog de meeste kracht heb. Daarna kan ik inderdaad chinnen maar dan heb ik weer eerder gripverlies bij de deadlift :D En ik ga harder vooruit op de grote compounds dus bewaar ik fijn de chins voor het laatst. Als ik na het deadliften wat langer de rust neem is het wel te doen.

Ik begin standaard met de squat omdat ik dan simpelweg nog de meeste kracht heb. Daarna kan ik inderdaad chinnen maar dan heb ik weer eerder gripverlies bij de deadlift :D En ik ga harder vooruit op de grote compounds dus bewaar ik fijn de chins voor het laatst. Als ik na het deadliften wat langer de rust neem is het wel te doen.
Ok niks aan de hand dan, wou het voorstellen omdat je het altijd kunt proberen en zien wat het doet.

Ik neem meestal na de big 3 ook even een paar minuten rust voordat ik assistance ga doen. Even op adem komen. :)

Terug
Naar boven