AndroidHealthClinic

Atheisme vs mormons

Hij vertelt gewoon wat er in de bijbel staat.

hey klusje is Jezus eigenlijk een afstammeling van de bloedslijn van Koning David?

Heb nog een leuke: een islamoloog of hoe je dat ook noemt, heeft een tijd geleden ontdekt dat het woord maagd aan een verkeerde vertaling was te wijten ivm de 72 maagden die martelaren in het paradijs zouden ontvangen.
"maagden" moesten eigenlijk "verse, witte druiven" zijn.
Menig moslimterrorist zal het zich achteraf wel beklaagd hebben :D

Heb nog een leuke: een islamoloog of hoe je dat ook noemt, heeft een tijd geleden ontdekt dat het woord maagd aan een verkeerde vertaling was te wijten ivm de 72 maagden die martelaren in het paradijs zouden ontvangen.

Kan je wel wijn van maken, maar ja dat mogen ze dan weer niet.

geloven in meer dan je kan zien met je twee ogen is ok maar beweren dat evolutie zich nooit heeft voorgedaan is ronduit gevaarlijk.
Amerika is trouwens mooi terug op weg naar de middeleeuwen...

Ik dacht altijd dat geloven het zoeken was naar en irrationele oplossing voor zaken die ook op een inductieve en ratiionele manier verklaard kunnen worden.

Mensen geloven voornamelijk, omdat veel zaken nog niet verklaard kunnen worden of de verklaringen niet toegankelijk zijn voor het gemiddelde publiek. Laat die gelovigen lekker in hun waarde. Je kan minderwaardig praten over gelovigen en jezelf vervolgens lekker op je borst slaan zo van "ik ben teminste niet zo" of je kan een biertje drinken en je niet zo druk maken. Die mensen zijn gelukkig met hun geloof, laat ze gewoon.

Ja ik hed dat ook gelezen. maar dat is niet echt aanvaard door de meerderheid van de islamologen.
Het zou niet echt overeenkomen met de idee dat als je je leven aan de goede zaak wijdt er 72 druiven op je zullen liggen wachten he.

Is gewoon een kwestie van interpretatie toch? :D Als je met druiven geen aanhang krijgt, dan zeg je dat druiven geinterpreteerd moeten worden als maagden :D Mensen zijn zo eenvoudig te controleren.

Is gewoon een kwestie van interpretatie toch? :D Als je met druiven geen aanhang krijgt, dan zeg je dat druiven geinterpreteerd moeten worden als maagden :D Mensen zijn zo eenvoudig te controleren.

het woord is "hur"
ergens anders in de koran staat: " en ze zullen trouwen met "hur".
trouwen met een druif? Ikl denk het niet.

enkele verzen waar het woord huris in vermeld word; Als je dit vaak steds vervangt door druivven krijg je belachelijke zinnen . Dus dit is weer eens onzin:
Quranic verses (Translated by Maolana A. Yousuf Ali) that promises Heaven with Houris, Sex, and Wine for the pious Muslims:

Quran-(52:17-20): “They will recline (with ease) on thrones arranged in ranks. And We shall marry them to Huris (fair females) with wide lovely eyes.” “There they shall pass from hand to hand a (wine) cup, free from any Laghw….”

Quran: (37:40-48): …they will sit with bashful, dark-eyed virgins, as chaste as the sheltered eggs of ostriches.

Quran: (44:51-55): Yes and we shall wed them to dark-eyed houris (beautiful virgins).

Quran: (55:56-57): In them will be bashful virgins neither man nor Jinn will have touched before. Then which of the favours of your Lord will you deny?

Quran-(55:72): “Hur (beautiful, fair females) guarded in pavilions;”

Quran: (78:31): “As for the righteous, they surely triumph. Their gardens and vineyards and high-bosomed (pointed breast) virgins for companions, truly overflowing cup”

Quran-(78: 33-34):”And young full-breasted (mature) maidens of equal age, and a full cup of wine.”

Quran-(55:57-58): “Then which of the blessings of your lord will you both (jinn and men) deny? (In beauty) they are like rubies and coral”.

Quran-(56:7-40): ” …we created the houris and made them virgins, loving companions for those on the right hand….”

Quran-(55:70-77): ” In each there shall be virgins chaste and fair….dark eyed virgins sheltered in their tents whom neither man or Jinn have touched before…”

Quran-56:22: “And (there will be) Huris with wide, lovely eyes (as wives for the pious)”

Quran-(56: 35-36): “Verily , We have created them (maidens) of special creation. And made them Virgins.”

Quran- (55:56): “Wherein both will be Qasirat-ut-Tarf (chaste females restraining their glances, desiring none except their husband) with whom no man or jinni has had tamth before them.”

Quran: (2:25): “And give glad tidings to those who believe and do righteous good deeds, that for them will be Gardens under which rivers flow (Paradise)……….and they will be given these things in resemblance (i.e., in the same form but different in taste) and they shall have therein Azwajun Muhtahharatun (purified mates and wives) and that they will have abide therein forever”.

Quran:(47:15): “The description of Paradise which the Muttaqun have been promised (is that) in it are rivers of water the taste and smell of which are not changed, rivers of milk of which the taste never changes, rivers of wine delicious to those who drink, and rivers of clarified honey……….”

Quran-(40-45): “Surely for the God-fearing awaits a place of security gardens and vineyards and maidens with swelling (protruding) bosoms.”

Trouwen met een druif wordt inderdaad wat lastiger.
Helaas, poging tot koran bashen mislukt ;)

Je moet wat karmapunten verdelen...

Je kan niet steeds karma geven aan dezelfde persoon. Voordat je iemand voor de tweede keer karma geeft, moet je eerst aan een aantal andere mensen karma geven.

Ik moet dus even gaan strooien met karma, wie wil? :D

OT: Ik heb nog een vraag en ik denk dat je dat het beste kan uitleggen van allemaal thinkalot. Ik heb
praktisch geen kennis van de Koran, wel een beetje van de Bijbel. Zijn er (belangrijke) verhalen die in
beide boeken voorkomen of zijn zij geheel anders? Als ze verschillend zijn, wat is dan de verklaring dat twee van dit soort boeken (onafhankelijk?) van elkaar hebben kunnen ontstaan?

Je kan niet steeds karma geven aan dezelfde persoon. Voordat je iemand voor de tweede keer karma geeft, moet je eerst aan een aantal andere mensen karma geven.

Ik moet dus even gaan strooien met karma, wie wil? :D

maar je zei dat ik wat punten moest gaan verdelen. Aan wie zoi ik dan positieve karma moeten geven op dit moment?

maar je zei dat ik wat punten moest gaan verdelen. Aan wie zoi ik dan positieve karma moeten geven op dit moment?

Ik kreeg het bericht "Je moet wat karmapunten verdelen" toen ik op het knopje drukte om karma te geven. Op die manier voorkom je dat mensen er geen misbruik van gaan maken door elkaar karma te geven voor alleen maar een lange groene staaf te krijgen.

Aan wie zoi ik dan positieve karma moeten geven op dit moment?
Aan mij natuurlijk.

Mocht je mijn vraag nog niet gelezen hebben:
OT: Ik heb nog een vraag en ik denk dat je dat het beste kan uitleggen van allemaal thinkalot. Ik heb
praktisch geen kennis van de Koran, wel een beetje van de Bijbel. Zijn er (belangrijke) verhalen die in
beide boeken voorkomen of zijn zij geheel anders? Als ze verschillend zijn, wat is dan de verklaring dat twee van dit soort boeken (onafhankelijk?) van elkaar hebben kunnen ontstaan?

er zijn heel veel verhlen hetzelfde
toch leggen ze soms de klemtoon op een andere plek.
Zo wordt jezus anders geortretteerd. Als een goede profeet maar niks meer; Het verhaal van jonas en de walvis, van job, .. komen in beide boeken voor.
Soms is de koran gedetailleerder in een bepaald verhaal en soms is et net omgekeerd.

Interessant om weten is dat mohamed gewoon aannam dat christenen zich logischerwijze zouden bekeren tot de islam, net zoals de joden zich hadden bekeerd tot het christendom.

ik zou dit uitgebreider kunnen beantwoorden maar ik ben druk aan het chatten met een oude vriend.

ps: ik had je vraag eerst niet gezien. had je ze later toegevoegd?

Terug
Naar boven