Fitness Seller

Atleten moeten betalen voor Nederlands record!

welkom floris heb jij een mening of ga je in de k..... van de bondscoach kruipen?;)

Nou kijk ik heb 2 meningen 1 mening die zo'n beetje 90% hier in deze sectie van jou heeft en dat is dat je alleen maar commentaar geeft uit frustratie omdat jij je bankdruk cariére niet van de grond hebt gekregen en daarbij de schuld legt bij de NPB. Jij oude versleten koeien uit de sloot haalt aangaande oude reeds gestopte lifters. Je moet geen oud lifters in deze discussie betrekken als je de ware reden niet weet....

(ik hoef trouwens niet in de k... van de bondscoach te kruipen want ik bewijs me wel op de wedstrijden en niet achter mijn pc op een forum, ik bedoel iedereen in de pwl wereld weet van mij wie ik ben...)

2e mening
Ik ben het helemaal eens dat als je een record poging doet en je wilt dit officieel maken dat je dan zelf voor de kosten opdraait dit idd om kosten te reduceren,
(eventueel zou dit voor mij gecompenseerd kunnen worden door meer OC controles)
want jij denkt niet ineens op je wedstrijd dag van "goh heb ik ineens de vorm van mijn leven laat ik eens een recordpoging proberen."
Je werkt naar zoiets toe.

en verder aangaande al jouw topics
:coffeepc:

wat al vaker is gezegd waarom zoveel commentaar, zet jezelf eroverheen en doe dan zelf gewoon mee, wees zelf dan het voorbeeld voor anderen, ipv anoniem commentaar te geven
En ik bedoel dit echt niet als een steek onder water naar jou toe maar kom dan zelf gewoon meedoen en houd je aan de regels dan is er echt geen frustratie hoef je je nergens druk of zorgen om te maken... (is nergens goed voor, niet voor je prestaties niet voor je bloeddruk niet voor je humeur etc.)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zie mij maar als de johan Derksen in de krachtsport!:rolleyes:
Het feit dat jullie geen kritiek (70%opbouwend)verdragen is aleen al veelzeggend.
jullie denken alleen maar aan jezelf dat is jammer, nog een schetsje dan floris speciaal voor jou;
stel ik heb twee subjunioren die een jaartje bezig zijn bij me, zitten op record level, hebbben net een shirt gekocht!, een paar schoenen affijn je weet wel, moet ik nu aan die gasten gaan vertellen dat ze ook nog hun eigen recordpoging moeten financieren, dmv een zelf betaalde dopingcontrole aan te vragen
1) hebben ze vaak de financieele midellen niet.
2)Werkt het niet echt in de breedte stimulerend!(jonge gasten kicken daarop)
3)is het een verdomd moeilijk verhaal naar de ouders toe.
Maar goed.....
Wat betreft mn eigen bankdrukcariere, floris die is nog niet voor bij , heb wat tegenslagen gehad maar ik kom zeker terug en Harder als ooit mijn visie is het om ieder jaar 10%vooruitgang te behalen iets waarin wij weer verschillen!
Je hebt het talent en ik denk de belastbaarheid van een stabiele powerlifter in de toekomst, alleen ook jij hebt nog een lange weg te gaan vriend dus blaas je niet te veel op;)sabbie?(blijf heel en met twee benen op de grond!
Wat betreft anonimiteit prima toch late n we het positief bekijken en samen met de andere powersporters op dit forum nieuwe ideen ontwikellen in een soort denktank, ze zitten toch vaak genoeg op dit forum toch?
ik heb bestuurlijke ervaringen op gedaan in diverse kleine bonden(organisaties) kan je melden dat het vaak zo gaat dat als je te ver met je hoofd boven het koren uitsteekt..........
vaak bepalen een of twee mensen het beleid echt en dat is jammer,
Bij jullie is dat Wolters en Napoleon uit limmen vermoed ik,
bij het gewichtheffen heb je Bruine en die koppellen mekaar mooi en zo blijft het circeltje klein kunnen ze lekker lang blijven zitten en gebruik maken van reisjes die ze zelf invullen selectie criteria!
kijk de afgelopen Bankdruk kampioenschappen daar zijn zo,n 104 betalende npb leden die het powerliften m ijns inziens financieren!
Feit; wk masters powerlifting minimaal4/5 deelnemers
Jeugd wk bankdrukken?
feit :western union/ek/wk powerlifting minimaal 6/7powerlifters
WK bench:minimaal drie powerlifters!
nogmaals zijn geen frustraties zijn feiten!
Loskoppellen Powerliften apart Bankdrukken apart!
De groeten

Je bedoelt: een lafaard die vanaf de zijlijn kritiek levert zonder zich ooit zelf als manager of trainer binnen het voetbal te hebben bewezen?

Het feit dat jullie geen kritiek (70%opbouwend)verdragen is aleen al veelzeggend.
De NPB en IPF hebben hier over de jaren best veel kritiek gehad, en een deel daarvan was terecht. Het gaat er alleen om: als iemand serieus inhoudelijk ergens mee komt, dan zijn de reakties normaal. Als iemand zoals jij, zonder enig fatsoen of kennis van normale omgangsvormen, alleen loopt te schoppen zonder met oplossingen te komen, dan zijn de reakties inderdaad minder vriendelijk. Als je dit niet kan begrijpen, dan ligt het probleem bij jou.

Jij bent toch ook anoniem?:cool:

heb ik geen tijd voor moet weer gaan trainen nog 12 dagen:cool:

Eerst draagvlak creeren,
Voorstel:
1) Marc Neehle terughalen in de sport!(bondscoach)
hij weet wat er voor nodig is!
2)BasRoessen terughalen in de sport!
3)lke Vaasen terughalen in de sport!
4)Iedere vrijdag centrale training !

Geweldig hoor, al je zogenaamde ideeen, maar wie bekostigd het? Zoals de centrale training op vrijdag in..jawel...Alkmaar!!!! Alsof atleten geld zat hebben om maar even uren heen en weer te rijden. En Vaassen terughalen in de sport bepaald altijd hijzelf nog. Niet een bond of een enkele fanatiekeling.

Mja alleen heb ik aan die vent een enorme hekel....... en aan jou niet ;)

speciaal voor jou;
stel ik heb twee subjunioren die een jaartje bezig zijn bij me, zitten op record level, hebbben net een shirt gekocht!, een paar schoenen affijn je weet wel, moet ik nu aan die gasten gaan vertellen dat ze ook nog hun eigen recordpoging moeten financieren, dmv een zelf betaalde dopingcontrole aan te vragen
1) hebben ze vaak de financieele midellen niet.
2)Werkt het niet echt in de breedte stimulerend!(jonge gasten kicken daarop)
3)is het een verdomd moeilijk verhaal naar de ouders toe.
Maar goed.....
Ja want als ze gaan voetballen krijgen ze natuurlijk ook de voetbalschoenen van de voetbalbond...... ???

Wat het punt aangaat de doping controles blijf ik bij mijn standpunt en dat is dat ik het er mee eens ben. (het gaat alleen om de wedstrijden buiten het NK)

Wat betreft mn eigen bankdrukcariere, floris die is nog niet voor bij , heb wat Je hebt het talent en ik denk de belastbaarheid van een stabiele powerlifter in de toekomst, alleen ook jij hebt nog een lange weg te gaan vriend dus blaas je niet te veel op;)sabbie?(blijf heel en met twee benen op de grond!
Wat betreft bewijzen op de wedstrijd bedoel ik niet dat ik nou zo enorm goed ben, maar meer dat ik mij wel bewijs tijdens de wedstrijd (met eventueel goede of eventueel slechte prestaties)
Want met de afgelopen competitie heb ik wel lekker gedraaid maar niet optimaal bank was gewoon nog niet klaar en dat was te merken....(ik zeg niet dat ie over 12 dagen wel klaar is maar hopelijk gaat het dan wel beter

Wat betreft anonimiteit prima toch late n we het positief bekijken en samen met de andere powersporters op dit forum nieuwe ideen ontwikellen in een soort denktank, ze zitten toch vaak genoeg op dit forum toch?

Beetje naspeur werk en men weet ook wie jij bent (althans dat wist ik al uit een andere post) NK bankdrukken van 2007.........

ik heb bestuurlijke ervaringen op gedaan in diverse kleine bonden(organisaties) kan je melden dat het vaak zo gaat dat als je te ver met je hoofd boven het koren uitsteekt..........
bij het gewichtheffen heb je Bruine en die koppellen mekaar mooi en zo blijft het circeltje klein kunnen ze lekker lang blijven zitten en gebruik maken van reisjes die ze zelf invullen selectie criteria!
kijk de afgelopen Bankdruk kampioenschappen daar zijn zo,n 104 betalende npb leden die het powerliften m ijns inziens financieren!
Feit; wk masters powerlifting minimaal4/5 deelnemers
Jeugd wk bankdrukken?
feit :western union/ek/wk powerlifting minimaal 6/7powerlifters
WK bench:minimaal drie powerlifters!
nogmaals zijn geen frustraties zijn feiten!
Loskoppellen Powerliften apart Bankdrukken apart!
De groeten

komt op mij toch over als frustratie en niet als feit

maar tot over 12 dagen dan gaan we gewoon weer lekker tillen..... nou ja drukken in dit geval ;)

YZORD wat zie je der weer opgepompt uit zeker weer een test only kuurtje/..........

Wat dacht je van niks...? Of gaat dat niet op in je woordenboek??

Geweldig hoor, al je zogenaamde ideeen, maar wie bekostigd het? Zoals de centrale training op vrijdag in..jawel...Alkmaar!!!! Alsof atleten geld zat hebben om maar even uren heen en weer te rijden.
* Het blijft natuurlijk de vraag wat heb je ervoor over of met andere woorden hoe belangrijk vind je het. Meerdere atleten vinden dit wel en het is voor hun niet onverdienstelijk (geweest). Daarnaast ben ik afhankelijk van de beschikbare tijd en ben ik blij dat mijn baas mij in de gelegenheid stel dit op vrijdagmiddag te doen.
En daarnaast zou een atleet altijd in overleg kunnen treden van hoe of wat.

Het is niet voor niets dat de selectie het initiatief heeft genomen een pure kracht workshop op Papendal te organiseren, aangezien dit centraal is.

En Vaassen terughalen in de sport bepaald altijd hijzelf nog. Niet een bond of een enkele fanatiekeling.
* Dat klopt en ik ben blij dat Ylke zondag weer van de partij was en een hele goede wedstrijd heeft getild (zeker gezien het feit dat hij nu een zware opleiding er naast volgt). En tuurlijk hoop ik dat hij in de toekomst weer internationaal zou willen gaan tillen en die beslissing ligt bij hem.

Zie hierboven * Groeten, WimWam

Aangezien jij mij vergelijkt met Napoleon, dank je wel (-: en jij vermoedens hebt van hoe het binnen de NPB gaat, zou ik je graag uitnodigen voor een gesprek met het NPB bestuur. Mogelijk kunnen we wat met jou ervaringen, zoals jij die schetst. Tevens zouden wij (NPB bestuur, waar ik onderdeel van ben en dus niet alleen bepalend ben) toelichten hoe het komt dat wij bepaalde keuzes maken (denk aan het onderwerp van deze thread). Je mag gerust weten dat wij als bond niet geheel blij zijn dat wij terug moesten vallen op het oude besluit.
Uit jouw verhaal lees ik dat jij twee (sub)junioren heb trainen die binnen een jaar op het niveau van records zitten. Is het voor die jongens dan zo moeilijk te wachten tot het NK?
Daarnaast ben jij voor mij nog wel een onbekende, dus ik zou je graag eens de hand schudden om kennis te maken.

Groeten, WimWam

dat zou dan voor het eerst zijn er zijn genoeg gelegenheden daarvoor geweest, maar maakt niet uit, als er weinig draagvlak is stap ik daar niet in!

dat zou dan voor het eerst zijn er zijn genoeg gelegenheden daarvoor geweest, maar maakt niet uit, als er weinig draagvlak is stap ik daar niet in!

Dus als je kennis maakt en een gesprek aangaat, kan jezelf bepalen of er wel of geen draagvlak is. En wat zou voor het eerst zijn?
In ieder geval succes over 2 weken.

Groeten, WimWam

Dat je me de hand zou schudden wim!
laten we beginnen met een denktank laat forumleden meedenken over hoe we de powerlift sport uit de shid kunnen trekken want zelfs jij kunt niet ontkennen dat het fantastich gaat?:cool:

Dat je me de hand zou schudden wim!
laten we beginnen met een denktank laat forumleden meedenken over hoe we de powerlift sport uit de shid kunnen trekken want zelfs jij kunt niet ontkennen dat het fantastich gaat?:cool:

Waarvoor zou ik jou de hand niet schudden. Het feit dat jij zo reageert geeft aan dat jij mijn inziens om de sport geeft, dus hebben wij een gemeenschappelijke deler. Zoals ik eerder heb aangegeven, meedenken is altijd goed en daarbij bestaat het bestuur uit 4 mensen en is alle hulp (handen) welkom. Qua breedte gaat het niet zoals we willen, qua top prestatie (internationaal) ben ik van mening dat we steeds beter meedoen. Powerliften is niet de makkelijkste sport om op redelijk niveau mee te doen. Je hebt er veel voor te doen en je mag er niet veel van overslaan (qua trainen), gezien je verval. Dit is wat in de huidige maatschappij niet zo 1, 2, 3 past. Graag zouden we (NPB) dit ombuigen, dus ideeen en hulp is van harte welkom. Dus zou je een keer met het bestuur willen praten?
Zo ja, laten we een afspraak maken.

Groeten, WimWam

wat vind je van mn ideen om marc als coach terug te halen?
wat vind je van mn idee het bankdrukken en powerliften uit elkaar te trekken
wat vind je van mijn idee om dames en heren te scheiden en die andere zaken die ik aangevoerd heb maar waar je niet inhoudelijk reageerde

wat vind je van mn ideen om marc als coach terug te halen?
wat vind je van mn idee het bankdrukken en powerliften uit elkaar te trekken
wat vind je van mijn idee om dames en heren te scheiden en die andere zaken die ik aangevoerd heb maar waar je niet inhoudelijk reageerde

Het klopt dit ik niet inhoudelijk reageer en dat heeft te maken dat onze communicatie zo'n 7% uit woorden bestaat, 38% uit tonaliteit en 55% uit fysiologie. Kortom, de laatste twee vallen weg op een forum en bestaat er grote kans dat zaken verkeerd overkomen en dan is het hek van de dam.
Vandaar het verzoek aan jou een gesprek aan te gaan met het NPB bestuur. Volgens mij is Leon Smeets (interim voorzitter NPB) jou niet onbekend, dus neem eens contact met hem op om een afspraak te maken.

Om jou tegemoet te komen zal ik toch op de 3 vragen hierboven mijn reactie geven:
- Ik vind het prima als het bankdrukken en powerliften uit elkaar gehaald word, alleen zal het bankdrukken weinig tot geen bestaansrecht hebben. Dit omdat de subsidies van het NOC*NSF binnen komen op het powerliften en hiervan betalen we nu de buitenlandse reizen van de bankdrukkers. Met andere woorden de inkomsten die uit de leden komen is zeer minimaal.
- Wie is Marc? Ik ken geen bondscoach die Marc heette.
- Het is een idee om de heren en dames te scheiden en vanwege de volgende redenen word dit (nog) niet gedaan: Op dit moment tillen de dames internationaal op een hoger niveau en kunnen de heren/junioren hier veel van leren. Met andere woorden: als je kampioen wil worden, train dan met kampioenen. Sinds vorig jaar zijn de EK's en WK's gemengd en is het dus van belang in het kader van teambuilding dat de atleten elkaar kennen. Kortom, de atleten kunnen veel van elkaar leren. Daarnaast zijn we ook afhankelijk van de beschikbare tijd van de coaches (waaronder ook mijn tijd) en kunnen we op deze manier de kosten van de trainingen en trainingsweekenden goed drukken.

Kortom, maak een afspraak met het NPB bestuur en ga ik discussie/overleg, zodat we voorkomen dat zaken (onnodig) verkeerd geintepreteerd worden.

Nogmaals succes volgende week en er zijn bestuursleden aanwezig, dus daar kan jij je kenbaar maken om in gesprek te komen.

Groeten, WimWam

leon wie?
mij onbekend maar als ik het goed begrijp, zie je ook niets in een denktank?
Dat zou jammer zijn immers hier zitten minimaal 30 potentieele powersporters op dit forum, kijk dat is nou weer een enorm voordeel;)
Benader die mensen , inviteer hun in een workshop, maar eentje die enthiousiasmeert!
Zo,n setting als in cuyk, met muziek en kettingen meer hardcore ipv pussycore;)
Wat bestuurlijke intreding betreft nee dank u ben van mening dat als jezelf actief bent, je niet in een bestuurlijke functie moet gaan zitten je kunt immers maar een ding goed doen tegelijk(freud)
Daar mijn doelen nog niet bereikt zijn, immers maak ik nog steeds 5/10% per jaar;)
Nodig een topatleet(coach uit)Marc neehle wim!;)
toekomstig BC?
Daar kijken ze tegen op laat ze samen trainen en actief coachen!
heb je zo 20 gegarandeerde lifters,

leon wie?
mij onbekend maar als ik het goed begrijp, zie je ook niets in een denktank?
Dat zou jammer zijn immers hier zitten minimaal 30 potentieele powersporters op dit forum, kijk dat is nou weer een enorm voordeel;)
Benader die mensen , inviteer hun in een workshop, maar eentje die enthiousiasmeert!
Zo,n setting als in cuyk, met muziek en kettingen meer hardcore ipv pussycore;)
Wat bestuurlijke intreding betreft nee dank u ben van mening dat als jezelf actief bent, je niet in een bestuurlijke functie moet gaan zitten je kunt immers maar een ding goed doen tegelijk(freud)
Daar mijn doelen nog niet bereikt zijn, immers maak ik nog steeds 5/10% per jaar;)
Nodig een topatleet(coach uit)Marc neehle wim!;)
toekomstig BC?
Daar kijken ze tegen op laat ze samen trainen en actief coachen!
heb je zo 20 gegarandeerde lifters,

Ik zou zeggen richt je eigen bond op of ga voor een ander bond tillen als jij niet de behoefte heb om in gesprek te gaan. Je weet stellig verbeteringen in de sport en jij wil daar niks voor doen. Kortom, voor mijn is discussie klaar. Wederom succes volgende week en ik hoop dat jij jouw progressie door blijft zetten zoals jij trots aangeef.

Groeten, WimWam

Terug
Naar boven