AndroidHealthClinic

AUTO-advies

  • Topic starter KumaR
  • Startdatum
  • Reacties 77
  • Weergaven 4K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

MX-5 zou ik zeker niet bestempelen als vrouwenauto, de CC's daarentegen.... :rolleyes:

Ik ken alleen maar vrouwen die in een MX-5 rijden anders... Beetje categorie BMW Z3 wat mij betreft qua vrouwenauto.
 
MX-5'jes zijn, in tegenstelling tot wat menigeen vermoed, wel degelijk enorme funauto's.

RWD en laag gewicht. Worden veelvuldig op diverse tracks gebruikt.
 
MX-5'jes zijn, in tegenstelling tot wat menigeen vermoed, wel degelijk enorme funauto's.

RWD en laag gewicht. Worden veelvuldig op diverse tracks gebruikt.

Ja dat geloof ik ook graag! Het gaat ook niet om de prestatie van de auto als je de term vrouwenauto in de mond neemt.
 
Een 'vrouwenauto' vind ik eigenlijk enkel de Aygo'tjes, 107's, 500'tjes, UP'jes, (Franse)CC's, Fiesta's, etc.
Dus de voornamelijk Private-lease auto'tjes zonder kraak of smaak.
 
Een 'vrouwenauto' vind ik eigenlijk enkel de Aygo'tjes, 107's, 500'tjes, UP'jes, (Franse)CC's, Fiesta's, etc.
Dus de voornamelijk Private-lease auto'tjes zonder kraak of smaak.

Dat zijn imo meer boodschappenwagentjes. Koekblikjes, zogezegd :D

De vrouwenauto's zijn meer in te schalen in de categorie waar de midlife crisis man in gaat rijden (veelal cabrio's), die net niet genoeg geld heeft voor echt een dikke bak.

Leuk man al die hokjes :D
 
Haha, verschil van inzicht dan.
Qua Mazda schaal ik een CX-5 nog eerder in als vrouwenbak dan een MX-5, die ik (zeker de NA, NB en NC) als karaktrebakjes beschouw.

De Audi TT, das wel een mooi voorbeeld imo van een net-niks-auto ; te zwaar, FWD of AWD.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Japanner als je de garage zo min mogelijk wilt zien.
Duitser als je een schaap wilt zijn
En een franse auto als je.. gewoon niet doen.
 
Dat zijn imo meer boodschappenwagentjes. Koekblikjes, zogezegd :D

De vrouwenauto's zijn meer in te schalen in de categorie waar de midlife crisis man in gaat rijden (veelal cabrio's), die net niet genoeg geld heeft voor echt een dikke bak.

Leuk man al die hokjes :D

Niet specifiek op wat jij zegt, maar je laat de term midlifecrisis vallen dus ga ik daar effe op in...

Ik stel me wel eens de vraag of je zoiets (= sportauto ofzo kopen rond je 40) een midlife crisis kan noemen. Veel mannen, waaronder ik, dromen al vanaf hun 18de ofzo van een bepaalde (sport)wagen. Tijdens je 20er jaren is die wagen vaak niet betaalbaar, eens je een eind in de 30 bent of rond de 40 dan is het financieel wel te doen om die droomwagen te kopen.

Heeft op zich niks te maken met jezelf jong te willen voelen, emotioneel labiel te zijn, of whatever, vaak is het gewoon het verwezenlijken van een jarenlange droom omdat het eindelijk kan.
 
Laatst bewerkt:
Niet specifiek op wat jij zegt, maar je laat de term midlifecrisis vallen dus ga ik daar effe op in...

Ik stel me wel eens de vraag of je zoiets (= sportauto ofzo kopen rond je 40) een midlife crisis kan noemen. Veel mannen, waaronder ik, dromen al vanaf hun 18de ofzo van een bepaalde (sport)wagen. Tijdens je 20er jaren is die wagen vaak niet betaalbaar, eens je een eind in de 30 bent of rond de 40 dan is het financieel wel te doen om die droomwagen te kopen.

Heeft op zich niks te maken met jezelf jong te willen voelen, emotioneel labiel te zijn, of whatever, vaak is het gewoon het verwezenlijken van een jarenlange droom omdat het eindelijk kan.

Ben je niet wat jong om je persoonlijk aangevallen te voelen? :trollface:
 
Hier een 40'er met dus of een midlife, of een jongensdroom.

Tricky....

Hard trainen helpt wrs ook niet mee aan het etiket.... :D
 

Ah :p ach je hebt wel gelijk hoor, de enige die ik ken met zulke auto’s op jonge leeftijd hebben dat van papa/mama gekregen.

Meeste hebben het geld er pas voor wat leuks te kopen als de kinderen het huis uit gaan..
 
Ah :p ach je hebt wel gelijk hoor, de enige die ik ken met zulke auto’s op jonge leeftijd hebben dat van papa/mama gekregen.

Meeste hebben het geld er pas voor wat leuks te kopen als de kinderen het huis uit gaan..

:D

Als die het huis uit zijn koop ik een complete dealer :p
 
:D

Als die het huis uit zijn koop ik een complete dealer :p

:roflol: mag je wel wat geld neerleggen, je betaald je al blauw om licentie te behouden als officiële dealer.
 
Ah :p ach je hebt wel gelijk hoor, de enige die ik ken met zulke auto’s op jonge leeftijd hebben dat van papa/mama gekregen.

Meeste hebben het geld er pas voor wat leuks te kopen als de kinderen het huis uit gaan..

Mijn vrouw en ik hebben van thuis 0 euro meegekregen. Alles zelf verdiend / gespaard. Ik klaag niet, we zijn trots op wat we hebben maar soms moesten we prioriteiten stellen.

Dan komt nu de fase dat we binnen 2-3 jaar stilaan een mooie wagen kunnen kopen en dan is het idee dat anderen dat een midlifecrisis vinden idd vervelend.
 
Wat anderen ervan vinden boeit niks toch?

Neem er wel ook meteen een jonge vriendin bij om het plaatje compleet te maken :D
 
Mijn vrouw en ik hebben van thuis 0 euro meegekregen. Alles zelf verdiend / gepaard.

Dan komt nu de fase dat we binnen 2-3 jaar stilaan een mooie wagen kunnen kopen en dan is het idee dat anderen dat een midlifecrisis vinden idd nogal frustrerend.

Achja, je moet jezelf er niet druk om maken :p

Auto is sowieso overrated, kan beter kleine dikke auto kopen is vele malen goedkoper dan een grote auto.
 
Achja, je moet jezelf er niet druk om maken :p

Auto is sowieso overrated, kan beter kleine dikke auto kopen is vele malen goedkoper dan een grote auto.

Ik hoef je toch niet te vertellen dat het ook een verlengstuk is?
 
Achja, je moet jezelf er niet druk om maken :p

Auto is sowieso overrated, kan beter kleine dikke auto kopen is vele malen goedkoper dan een grote auto.

Wanneer ik mijn reacties opnieuw lees lijkt het alsof ik enorm wakker lig hiervan. Dat is niet zo, ik wou maar effe meegeven dat men nogal snel iets een midlifecrisis noemt terwijl dat vaak zo niet is. :P
 
Midlife wordt het denk ik vaak ook genoemd uit jaloezie of afgunst.
 
Back
Naar boven