MuscleMeat

Auto total loss toedoen ander

Rob22

Advanced Bodybuilder
Waardering
40
Lengte
1m80
Massa
40kg
Gister reed ik met de auto van me vader naar het strand aldaar op de parkeerplaats reed er een KIA Sportage voor mij, de KIA stopte met waardoor ik erachter ook stopte en toen reed Mevrouw ineens voluit achteruit zo voorop me Pa zijn Opel Astra, schade formulier e.d. allemaal ingevult en dat het Mevrouw haar schuld is omdat zij zonder te kijken achteruit reed.
Nu is me Vader vandaag naar de garage geweest alleen was er geen schade expert aanwezig, er is wel even vluchtig gekeken en de schade wordt hoger als de dagwaarde van de auto geschat, nu krijgt me Pa waarschijnlijk de dagwaarde van zijn auto terug ookal is de schade meer, klopt dit wel of kan je hier nog wat mee doen?

Wachten op de expert. Tijdje terug was mijn auto ook in de prak gereden en per totaal verklaard. Toen kreeg ik een bedrag te zien waar me broek van af zakte en kon ik aangeven dat mijn wagen toch wel iets meer waard was. Vervolgens het een en ander opgezocht en doorgegeven en het uit te keren bedrag ging omhoog.

Ik heb dus precies hetzelfde gehad, enfin: ander verhaal maar schuld en eindresultaat waren hetzelfde.

Kreeg een aardig bedrag terug voor mijn auto maar om nou over naar huis te schrijven? Nah.. nee.
Daar kan je echt niet veel meer aan doen hoor ;)
Bij mij heeft de schade expert (ik ken hem) het eerste bod van de verzekering afgeslagen en aangegeven dat er auto's op een bepaalde site stonden, die vergelijkbaar waren met die van mij voor het ongeluk: en meer waard waren.

Toen is er een 2de bod gekomen et voila..
Maar verwacht nooit dat je er een topprijs voor krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Ja morgen komt sowieso de expert ernaar kijken, wel zuur dit allemaal moet me Pa straks waarschijnlijk een nieuwe auto gaan kopen door toedoen van een ander(terwijl de zijne zeker nog een paar jaar mee gegaan was), dagwaarde van een Opel Astra is nou niet zo hoog dat je daar een nieuwe voor hebt, het zal mij ook wel centen gaan kosten denk ik.

Het is zeker zuur.. Ze kijken naar de economische waarde..niet naar de waarde die het ding voor jou heeft.

Ik ben alleenstaande moeder en ben onwijs auto afhankelijk..Maar daar kijken ze niet naar ;)

heb ik weleens gehad, maar omdat mijn wagen zo goed onderhouden was en er zo goed uitzag, beetje uitgebouwd etc. kon ik hem laten repareren

• Topic Starter Topic Starter
Klopt helemaal ze kijken naar de dagwaarde ookal is de auto voor me Pa meer waard, me Pa zijn auto is ook altijd goed onderhouden e.d. ik merk morgen wel hoe het verder gaat.

Achteruit rijden op een parkeerplaats zonder achter je te kijken... Sommige mensen moet je echt gewoon meteen hun rijbewijs afpakken.

Terug
Naar boven