AndroidHealthClinic

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Hoe denk jij over de rellen?


  • Totaal stemmers
    67

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben als criminoloog geen fan van snelrecht omdat er vaak geen sprake is van recht of rechten van de verdediging;
Ik heb begrepen dat dit snelrecht vooral wordt toegepast op zaken waarbij bijvoorbeeld uit beeldmateriaal wel heel duidelijk en helder is wat er is gebeurd.
 
Dat is dan goed nieuws voor de premies.

Dus je auto mag in de fik worden gestoken, of je tanden mogen uit je mond worden geslagen, want de verzekering keert wel uit.
Ik had deze reactie al verwacht maar ik ben van mening dat de premies nooit meer zullen dalen dus ja helaas.
Auto mag idd in de fik worden gestoken, tanden mag je altijd proberen eruit te slaan.
Mocht het lukken ben ik ook daar voor verzekerd.
En hoezo hoort rellen erbij? Oke oke hoort er niet echt bij maargoed ga je op het Mali veld staan word je bij wijze van spreken uitgelachen door de politiek.
Soms helpt praten niet en moet je andere maatregelen treffen om een punt duidelijk te maken.
Ik sta niet achter de rellen, maar nu is het wel duidelijk dat een grote groep NIET achter de corona maatregelen/avondklok staat, en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg.
Zoals Peter R de vries goed wist te vertellen.

En maak je niet druk hoor heb zelf niks te klagen met het hele corona gebeuren vermaak me prima thuis.
Financieel ook prima zit nogsteeds een hoop doorbetaald thuis (loondienst) waardoor ik weer meer tijd heb om als ZZP er bij te verdienen.
Dus voor mij persoonlijk mogen deze maatregelen nog wel ff duren.
 
  • Like
Waarderingen: p.b.
maar nu is het wel duidelijk dat een grote groep NIET achter de corona maatregelen/avondklok staat, en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg.
En een nog grotere groep vind dat de rellen buitensporig zien, moeten die dan de relschoppers dat zelf maar even duidelijk maken? Blijkbaar mag dat als je vind dat de overheid zijn werk niet goed doet.
 
En een nog grotere groep vind dat de rellen buitensporig zien, moeten die dan de relschoppers dat zelf maar even duidelijk maken? Blijkbaar mag dat als je vind dat de overheid zijn werk niet goed doet.
Mocht toch? Niet gezien die hooligans die de polizei handje wilden helpen met het duidelijk maken ervan?
Mvv maastricht en den Bosch hooligans, wel apart dat die jongens niet op de bon werder verslingerd voor het niet houden van 1,5m afstand en negeren van de avondklok.
 
Dan zal ik wel op 80+ zitten want ik ben volgens BB_ te slim voor het forum.

Hallo valt het jullie niet op dat BB_ en Aline al zowat een week niets gepost hebben??? Wat zal het zijn......opgepakt na rellen? Hun eerste ruzie??
 
Zie je wel dat je het kan, als grote mensen, rustig praten. Flink.
Net voor de Franse Revolutie had het volk, die heel erg arm was, geen rechten. De heersende elite kon doen wat ze wilde omdat het volk geen mogelijkheid had om te reageren. Ze slaagden er niet in zich in hun miserie te verenigen. De elite kon dat wel en had het monopolie op staatsgeweld. De huidige regeringen hebben geleerd uit het verleden. We leven in pseudo-democratieën en het volk houdt men net dom en blij genoeg om gewelddadige revoluties te vermijden. De elite wordt steeds rijker, de gewone man in de straat steeds armer. De kloof wordt steeds groter. Ten tijde van de Franse en ook Industriële revolutie moesten ook steeds meer leden van het gezin gaan werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat is opnieuw aan het gebeuren. Steeds meer werklozen en de werkenden houden te wei ig over om te sparen. 40 jaar geleden kon men een huis kopen zelf als er maar 1 ouder werkte. Nu moeten beiden werken en moet 1 ouder zijn hele loon gebruiken om de hypotheek af te betalen. Hierdoor worden mensen slaven die hun mi d niet meer durven opendoen op het werk. Wie klaagt vliegt buiten en verliest dan ook zijn huis. De overheid dringt zich ook steeds meer en meer op en we hebben steeds minder privacy. Het recht op betogen wordt steeds verder uitgehold....
Er zijn natuurlijk ook verschillen. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.
Wanneer is geweld toegestaan... Als blijkt dat alle andere weerstandsmiddelen zijn uitgeput en als blijkt dat de overheid en justitiëel apparaat corrupt zijn, dan moet je als burger een stap verder gaan. Dat niet doen wil zeggen dat je je laat leiden naar de slachtbank.

Als je maar ver genoeg abstraheert, vind je inderdaad overeenkomsten. Maar verder dan dat de kloof tussen arm en rijk tegenwoordig toeneemt, kom je eigenlijk niet. En die situaties zijn niet te vergelijken. Toen stierven mensen van de honger, was er kinderarbeid, hadden ze geen stemrecht en was men overgeleverd aan de grillen van een absolute koning. Tegenwoordig hebben we een voedselbank, uitkeringen, stemrecht, een parlement en een grondwet. Nee, de situaties zijn verre van vergelijkbaar.
 
Als je maar ver genoeg abstraheert, vind je inderdaad overeenkomsten. Maar verder dan dat de kloof tussen arm en rijk tegenwoordig toeneemt, kom je eigenlijk niet. En die situaties zijn niet te vergelijken. Toen stierven mensen van de honger, was er kinderarbeid, hadden ze geen stemrecht en was men overgeleverd aan de grillen van een absolute koning. Tegenwoordig hebben we een voedselbank, uitkeringen, stemrecht, een parlement en een grondwet. Nee, de situaties zijn verre van vergelijkbaar.
Nu vind ik het noemen van een voedselbank eerder een argument tegen jouw stelling.

Ben niet bekend met zijn recente werk,aar er stonden ook stukken die uit de tijd van z'n eerste boeken waren.
 
Hallo valt het jullie niet op dat BB_ en Aline al zowat een week niets gepost hebben??? Wat zal het zijn......opgepakt na rellen? Hun eerste ruzie??
Opgepakt in Assen toen hij haar na 21:00 aan het 'uitlaten' was. Ze houdt van kinky...
 
Als je maar ver genoeg abstraheert, vind je inderdaad overeenkomsten. Maar verder dan dat de kloof tussen arm en rijk tegenwoordig toeneemt, kom je eigenlijk niet. En die situaties zijn niet te vergelijken. Toen stierven mensen van de honger, was er kinderarbeid, hadden ze geen stemrecht en was men overgeleverd aan de grillen van een absolute koning. Tegenwoordig hebben we een voedselbank, uitkeringen, stemrecht, een parlement en een grondwet. Nee, de situaties zijn verre van vergelijkbaar.
Wie denk je wel niet dat je bent om tegen yasmine in te gaan. Geschiedenisdocent ofzo?!
 
  • Haha
Waarderingen: Pren
Nu vind ik het noemen van een voedselbank eerder een argument tegen jouw stelling.

Ben niet bekend met zijn recente werk,aar er stonden ook stukken die uit de tijd van z'n eerste boeken waren.

Ik wilde hiermee vooral aantonen dat de samenleving je vroeger gewoon liet verhongeren. Nu heb je een voedselbank en uitkeringen. Dat is wellicht niet optimaal, maar toch in alle opzichten een enorme verbetering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven