MuscleMeat

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.

''ik bloed dood aaah'' :roflol:
Lekker dood laten bloeden
Dat mensen het in hun hoofd halen om zo een idioot te helpen

Weet je wie er eigenlijk nog het meeste te lijden hebben onder de rellen? De kleine kinderen in die wijken, die groeien al niet op in de prettigste wijk en beste gezinsomstandigheden, zitten al weken thuis in kleine oude appartementjes online school te volgen en dan gaan je oudere broers, buurjongens enz. even lekker rellen wanneer jij eigenlijk wil slapen. De volgende dag als je weer je schoolwerk probeert te doen ruik je nog de lucht van autobrandjes en is er herrie in de straat van opruimwerkzaamheden. Dat ze veel van die relschoppers maar mogen oppakken om ze vervolgens hard te straffen, want waarom zou je als 8 jarige jochie dat over ene paar jaar ook niet gaan doen.
Twee maanden cel voor relschopper (19) voor gooien van steen naar politiebus: ‘Weet niet wat me bezielde’ | Onrust na avondklok in Den Haag | AD.nl
"Als die mensen luxe willen, dan moeten ze maar (harder) werken." /s

Weet je wie er eigenlijk nog het meeste te lijden hebben onder de rellen? De kleine kinderen in die wijken, die groeien al niet op in de prettigste wijk en beste gezinsomstandigheden, zitten al weken thuis in kleine oude appartementjes online school te volgen en dan gaan je oudere broers, buurjongens enz. even lekker rellen wanneer jij eigenlijk wil slapen. De volgende dag als je weer je schoolwerk probeert te doen ruik je nog de lucht van autobrandjes en is er herrie in de straat van opruimwerkzaamheden. Dat ze veel van die relschoppers maar mogen oppakken om ze vervolgens hard te straffen, want waarom zou je als 8 jarige jochie dat over ene paar jaar ook niet gaan doen.
Twee maanden cel voor relschopper (19) voor gooien van steen naar politiebus: ‘Weet niet wat me bezielde’ | Onrust na avondklok in Den Haag | AD.nl

Gij kunt zo aan de slag als officier van justitie :roflol:

Die rellen en plunderingen zijn duidelijk een kwestie van een soort maniakale groepsdruk en meeloopgedrag. Volgens mij is er ook niet eens zo heel veel gestolen maar ze zijn op een aantal plekken gewoon als dollemannen door die winkels heen gestormd. Met 30/40 man in een paar minuten tijd een hele winkel aan gort slaan en door naar de volgende.
Ik vind trouwens wel dat we niet moeten onderschatten welke rol de ik-cultuur van rutte cs hierbij gespeeld heeft. Zit ook weer in hetzelfde straatje als de toeslagenaffaire enzo. Er vallen te veel mensen buiten de boot van het doorgeslagen individualisme en de controlerende uitvoeringsinstanties, en er is een enorme laag die zo ver verwijderd is van alles wat jij en ik 'normaal' vinden, zowel qua leefomstandigheden als gedrag, normen en waarden, et cetera. Versterkt door factoren als de avondklok en genoemde groepsdynamiek levert dat potentieel ontzettend explosieve situaties op.
Waarmee ik op geen enkele wijze dit gedrag goed praat en ik vind het ook goed dat de politiek dat niet doet, het zijn en blijven idiote acties die flink gestraft moeten worden. En als er geen geld bij ze te halen valt, neem ze dan hun scooters en mooie jassen maar af. En laat de ouders ook maar in hun portemonnee voelen wat er gebeurt als je je kinderen niet volgens de in Nederland geldende normen en waarden opvoedt.

Zelf dan. Ik zeg "als alle geweldloze manieren niet hebben gewerkt dan pas moet men overgaan tot geweld". Dat idioten niet in staat zijn begrijpend te lezen is niet mijn verantwoordelijkheid. I am not my brother's keeper.
Als je de tijd hebt, leg mij en alle anderen nu dan eens rustig en duidelijk uit waarom onze huidige situatie vergelijkbaar zou zijn met die van (vlak voor?) de Franse revolutie, graag ook zonder vijf keer te herhalen dat ik of alle anderen die jou blijkbaar verkeerd begrijpen idioten zouden zijn. Dan kunnen anderen daar weer op reageren, mocht die behoefte er zijn. Ook ben ik benieuwd wat volgens jou dan precies het moment zou zijn waarop we dan wél naar geweld zouden moeten gaan grijpen.

Als je de tijd hebt, leg mij en alle anderen nu dan eens rustig en duidelijk uit waarom onze huidige situatie vergelijkbaar zou zijn met die van (vlak voor?) de Franse revolutie, graag ook zonder vijf keer te herhalen dat ik of alle anderen die jou blijkbaar verkeerd begrijpen idioten zouden zijn. Dan kunnen anderen daar weer op reageren, mocht die behoefte er zijn. Ook ben ik benieuwd wat volgens jou dan precies het moment zou zijn waarop we dan wél naar geweld zouden moeten gaan grijpen.
Zie je wel dat je het kan, als grote mensen, rustig praten. Flink.
Net voor de Franse Revolutie had het volk, die heel erg arm was, geen rechten. De heersende elite kon doen wat ze wilde omdat het volk geen mogelijkheid had om te reageren. Ze slaagden er niet in zich in hun miserie te verenigen. De elite kon dat wel en had het monopolie op staatsgeweld. De huidige regeringen hebben geleerd uit het verleden. We leven in pseudo-democratieën en het volk houdt men net dom en blij genoeg om gewelddadige revoluties te vermijden. De elite wordt steeds rijker, de gewone man in de straat steeds armer. De kloof wordt steeds groter. Ten tijde van de Franse en ook Industriële revolutie moesten ook steeds meer leden van het gezin gaan werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat is opnieuw aan het gebeuren. Steeds meer werklozen en de werkenden houden te wei ig over om te sparen. 40 jaar geleden kon men een huis kopen zelf als er maar 1 ouder werkte. Nu moeten beiden werken en moet 1 ouder zijn hele loon gebruiken om de hypotheek af te betalen. Hierdoor worden mensen slaven die hun mi d niet meer durven opendoen op het werk. Wie klaagt vliegt buiten en verliest dan ook zijn huis. De overheid dringt zich ook steeds meer en meer op en we hebben steeds minder privacy. Het recht op betogen wordt steeds verder uitgehold....
Er zijn natuurlijk ook verschillen. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.
Wanneer is geweld toegestaan... Als blijkt dat alle andere weerstandsmiddelen zijn uitgeput en als blijkt dat de overheid en justitiëel apparaat corrupt zijn, dan moet je als burger een stap verder gaan. Dat niet doen wil zeggen dat je je laat leiden naar de slachtbank.

Die rellen en plunderingen zijn duidelijk een kwestie van een soort maniakale groepsdruk en meeloopgedrag. Volgens mij is er ook niet eens zo heel veel gestolen maar ze zijn op een aantal plekken gewoon als dollemannen door die winkels heen gestormd. Met 30/40 man in een paar minuten tijd een hele winkel aan gort slaan en door naar de volgende.
Ik vind trouwens wel dat we niet moeten onderschatten welke rol de ik-cultuur van rutte cs hierbij gespeeld heeft. Zit ook weer in hetzelfde straatje als de toeslagenaffaire enzo. Er vallen te veel mensen buiten de boot van het doorgeslagen individualisme en de controlerende uitvoeringsinstanties, en er is een enorme laag die zo ver verwijderd is van alles wat jij en ik 'normaal' vinden, zowel qua leefomstandigheden als gedrag, normen en waarden, et cetera. Versterkt door factoren als de avondklok en genoemde groepsdynamiek levert dat potentieel ontzettend explosieve situaties op.
Waarmee ik op geen enkele wijze dit gedrag goed praat en ik vind het ook goed dat de politiek dat niet doet, het zijn en blijven idiote acties die flink gestraft moeten worden. En als er geen geld bij ze te halen valt, neem ze dan hun scooters en mooie jassen maar af. En laat de ouders ook maar in hun portemonnee voelen wat er gebeurt als je je kinderen niet volgens de in Nederland geldende normen en waarden opvoedt.
Hier kan ik het niet oneens mee zijn.

De elite wordt steeds rijker, de gewone man in de straat steeds armer. De kloof wordt steeds groter. De overheid dringt zich ook steeds meer en meer op en we hebben steeds minder privacy.
Je grootouders draaien zich om in hun graf als ze dit horen. Het is nog nooit zo goed geweest als nu, zeker in Europa.

Gij kunt zo aan de slag als officier van justitie :roflol:
Toevallig vertelde een collega van me dit verhaal zij woont niet heel ver van de rellen in Rotterdam en bij haar zoon zit dus een meisje in de klas die precies boven zo’n geplunderde winkel woont.

En het grijpt me zelf ook wel een beetje aan zowel ik als mij vrouw hebben daar redelijk dichtbij gewoond toen we heel klein waren. Onze ouders hebben gelukkig de mogelijkheid gehad om tijdig te verhuizen.

We leven in pseudo-democratieën en het volk houdt men net dom en blij genoeg om gewelddadige revoluties te vermijden. De elite wordt steeds rijker, de gewone man in de straat steeds armer.
Ik ken genoeg mensen die niet “net dom en blij genoeg zijn”, maar ook niet tot de elite behoren. In welke groep vallen die dan?

Beetje rellen en herres zetten hoort erbij.
Winkeliers zijn toch verzekerd, dus geen paniek.
Maar om nou te zeggen avondklok en corona maatregelen hebben er niks mee te maken gaat wel beetje ver mr.rutte.

Beetje rellen en herres zetten hoort erbij.
Winkeliers zijn toch verzekerd, dus geen paniek.
Maar om nou te zeggen avondklok en corona maatregelen hebben er niks mee te maken gaat wel beetje ver mr.rutte.
Screenshot_20210127-151303_WhatsApp.jpg

Je grootouders draaien zich om in hun graf als ze dit horen. Het is nog nooit zo goed geweest als nu, zeker in Europa.
Ik denk eerlijk gezegd dat het 20/30 jaar geleden een stuk beter was op bepaalde punten. Alleen al de ontplofte huizenmarkt van nu in Nederland waardoor er amper nog starters een betaalbaar een leuke woning kunnen vinden. Plus sociale media is denk 1 van de grote kankers van de hedendaagse samenleving. Daartegenover staan natuurlijk ook genoeg dingen die nu beter zijn dan toen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven