MuscleMeat

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk eerlijk gezegd dat het 20/30 jaar geleden een stuk beter was op bepaalde punten. Alleen al de ontplofte huizenmarkt van nu in Nederland waardoor er amper nog starters een betaalbaar een leuke woning kunnen vinden. Plus sociale media is denk 1 van de grote kankers van de hedendaagse samenleving. Daartegenover staan natuurlijk ook genoeg dingen die nu beter zijn dan toen.
Denk ook wel dat die generatie net een piekpunt heeft meegemaakt kwa welvaart (naar onze ervaring). Maar @yasmine doet net alsof we terug naar middeleeuwse of vooroorlogse toestanden gekatapulteerd worden. Dat vind ik dan weer doemdenken.
Eens dat sociale media vergif is en ontzettend polariserend werkt.

Beetje rellen en herres zetten hoort erbij.
Winkeliers zijn toch verzekerd, dus geen paniek.
Maar om nou te zeggen avondklok en corona maatregelen hebben er niks mee te maken gaat wel beetje ver mr.rutte.
Tegen vandalisme ben je vaak niet verzekerd, maar ik dacht dat de verzekeraars coulant zouden zijn na deze rellen. Schade aan allerlei zaken van de gemeente zijn zeer waarschijnlijk niet te verhalen.

Is je auto trouwens verzekerd, of je misschien je gebit?

Tegen vandalisme ben je vaak niet verzekerd, maar ik dacht dat de verzekeraars coulant zouden zijn na deze rellen. Schade aan allerlei zaken van de gemeente zijn zeer waarschijnlijk niet te verhalen.

Verzekeraars coulant. Die moet ik nog meemaken.

Je grootouders draaien zich om in hun graf als ze dit horen. Het is nog nooit zo goed geweest als nu, zeker in Europa.
Dat denk je maar. Tot de jaren 90 was het zeer goed... maar de afgelopen 20 jaar is Europa bergaf aan het gaan en worden de burgerrechten steeds verder uitgehold. Het is nog steeds een geweldige tijd waar we in leven en ik zou die voor geen ander willen ruilen maar als we niet opletten kan het heel snel bergaf gaan en kunnen we snel in een neerwaartse spiraal belanden.

Dat denk je maar. Tot de jaren 90 was het zeer goed... maar de afgelopen 20 jaar is Europa bergaf aan het gaan en worden de burgerrechten steeds verder uitgehold. Het is nog steeds een geweldige tijd waar we in leven en ik zou die voor geen ander willen ruilen maar als we niet opletten kan het heel snel bergaf gaan en kunnen we snel in een neerwaartse spiraal belanden.
Hier ben ik het mee eens.

Toch wel mooi, dat supersnelrecht. Ik denk dat dit soort berichten de zin bij die reltokkies om vanavond weer lekker los te gaan wel een beetje dempt: https://nos.nl/artikel/2366207-eerste-relschoppers-veroordeeld-tot-celstraffen.html
Ik ben als criminoloog geen fan van snelrecht omdat er vaak geen sprake is van recht of rechten van de verdediging; Dit gezegd zijnde, .... krapuul die een wagen in de straat in brand steekt haat ik uit de grond van mijn hart. Je valt de kleine man niet aan, je richt je op de multinationals...

Denk ook wel dat die generatie net een piekpunt heeft meegemaakt kwa welvaart (naar onze ervaring). Maar @yasmine doet net alsof we terug naar middeleeuwse of vooroorlogse toestanden gekatapulteerd worden. Dat vind ik dan weer doemdenken.
Eens dat sociale media vergif is en ontzettend polariserend werkt.
Ik denk dat je mijn teksten eens moet herlezen. Ik ben veel genuanceerder dan dat.

Schade die winkeliers opliepen door rellen wordt volledig opgevangen https://www.nu.nl/economie/6112820/...en-door-rellen-wordt-volledig-opgevangen.html (via @NUnl)

Alles is verzekerd bij mij maak je niet druk.
Voorderest ben ik het eens met wat peter r de vries zei.
Als ook jij denkt dat deze rellen 0,0 te.maken hebben/hadden met corona en alle beperkingen dan houd het voor mij al snel op.

Als ook jij denkt dat deze rellen 0,0 te.maken hebben/hadden met corona en alle beperkingen dan houd het voor mij al snel op.
Men ziet de avondklok niet als iets wat de lont heeft aangestoken? Die groep is al jaren ongelukkig en zeer gefrustreerd en dat is door de gevolgen van de epidemie én alle maatregelen alleen maar gegroeid. Dat deze groep ook de straat was opgegaan om te rellen bij elk ander excuus is zeker waar, maar zeggen dat het er niets mee te maken heeft klopt gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Jij ziet de avondklok niet als iets wat de lont heeft aangestoken? Die groep is al jaren ongelukkig en zeer gefrustreerd en dat is door de gevolgen van de epidemie én alle maatregelen alleen maar gegroeid. Dat deze groep ook de straat was opgegaan om te rellen bij elk ander excuus is zeker waar, maar zeggen dat het er niets mee te maken heeft klopt gewoon niet.
Ja, begrijpt lezen enzovoorts.

Jij ziet de avondklok niet als iets wat de lont heeft aangestoken? Die groep is al jaren ongelukkig en zeer gefrustreerd en dat is door de gevolgen van de epidemie én alle maatregelen alleen maar gegroeid. Dat deze groep ook de straat was opgegaan om te rellen bij elk ander excuus is zeker waar, maar zeggen dat het er niets mee te maken heeft klopt gewoon niet.
Zeg ik toch?

Beetje rellen en herres zetten hoort erbij.
Winkeliers zijn toch verzekerd, dus geen paniek.
Maar om nou te zeggen avondklok en corona maatregelen hebben er niks mee te maken gaat wel beetje ver mr.rutte.
Hoezo hoort dat erbij?

Dat was ook het commentaar bij BLM dat die grote bedrijven toch verzekerd zijn, maar:
1. Uiteindelijk betaalt de klant dat;
2. Als bv Jumbo zegt, dank voor de verzekeringspenningen, gaan we elders misschien een winkel mee beginnen dan heb je geen supermarkt meer en minder werkgelegenheid in je wijk. Dit laatste was in de VS nog erger;
3. Verzekeraars vergoeden zelden alles, ook al zouden ze nu coulant zijn.

Dat is dan goed nieuws voor de premies.
Alles is verzekerd bij mij maak je niet druk.
Dus je auto mag in de fik worden gestoken, of je tanden mogen uit je mond worden geslagen, want de verzekering keert wel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven