XXL Nutrition

back in business na 3 jaar!

Big S.

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
20%
Morgen allemaal,

Na 3 jaar niets te hebben gedaan vanwege omstandigheden wil ik mijn krachttraining weer op gaan pakken. Graag ontvang ik wat adviezen over hoe het beste te werk te gaan. Mijn doel is om in ieder geval terug te komen op mijn vroegere niveau. Wat was mijn vroegere niveau:
Ben begonnen met trainen op 21 jarige leeftijd en heb tot mijn 29e eigenlijk non-stop en zeer consequent 4-6 dagen per week getraind met bijbehorend voedingsschema (weekend zondigen). Heb nooit de intentie gehad wedstrijden te gaan doen en altijd 100% naturel geweest maar wel heeeel veel geld uitgegeven aan eiwitshakes etc. Op mijn top woog ik zo n 95 kg en zag er echt wel ok uit als ik het zelf zeg (nooit vet% berekend maar denk zo n 10%). Banken zat rond de 120kg en was ontzettend sterk in rug en schouders (kan aantal kgs wat ik pakte niet meer herinneren).

Helaas ben ik door persoonlijke omstandigheden van de ene op de andere dag moeten stoppen en heb 3 jaar lang niks gedaan (ook niet fietsen of hardlopen of wat dan ook). Heb nu een lekkere vetlaag met name mijn buik. Aan de bovenkant van mijn lichaam is echt nog wel te zien dat ik getraind heb maar bij langer na natuurlijk niet meer hoe het voorheen was.

Kan iemand me tips geven hoe het beste weer op te bouwen en is de kans aanwezig dat ik binnen een jaar (zonder gebruik van ster.) weer terug ben op mijn oude niveau? Waarschijnlijk is meer dan 4 dagen trainen niet mogelijk voor me.

---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 09:49 ----------

shit, topic moet verplaats worden aangezien ik 32 ben :o. Hoe doe ik dat?

Zou gewoon een schema pakken als Rippetoe starting strenght oid en na elke training 20 min cardio doen. Gecombineerd met een goed voeidingsschema heb je zo weer een basis om op door te pakken.

Ik weet natuurlijk niet hoe "lekker" die vetlaag is, maar ik zou me voorlopig richten op rusitg omlaag brengen van je VP en het opbouwen van je kracht. Zodra beide weer op een acceptabel nivo zijn een flinke cleanbulk er tegenaan gooien!

• Topic Starter Topic Starter
Zou gewoon een schema pakken als Rippetoe starting strenght oid en na elke training 20 min cardio doen. Gecombineerd met een goed voeidingsschema heb je zo weer een basis om op door te pakken.

Ik weet natuurlijk niet hoe "lekker" die vetlaag is, maar ik zou me voorlopig richten op rusitg omlaag brengen van je VP en het opbouwen van je kracht. Zodra beide weer op een acceptabel nivo zijn een flinke cleanbulk er tegenaan gooien!

thxz voor je snelle reactie.

KRACHT:
Kun je wat specifieker ingaan op het Rippetoe starting strenght schema en mij vertellen hoe ik dit zou moeten uitvoeren? Ik geef de voorkeur aan max. 1 uur trainen en kan 3-4 dgn per week aan de bak.

VP:
Hoe krijg ik mijn vetpercetage binnen een jaar op een redelijk niveau met hardlopen (buiten)? Stel dat ik 3x per week ga hardlopen a 30min, schiet dat op?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat vinden jullie van bijgaand schema om gezien mijn situatie mee te starten?

(check met name ook even verdeling van gewichten of dat in orde is)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven