Fitness Seller

"Bankgeheimen": legaal geplukt door uw grootbank (belgie)

Ik bedoel dus binnen, de meeste banken laten niet toe dat er vreemde kaarten binnenin hun bank gebruikt worden (wel buiten aan de muur).

Dat is een paar jaar geleden veranderd. Je moet wel een toeslag betalen als je binnen bij een andere bank geld afhaalt. Behalve als je klant bent bij bv. argenta of deutsche bank, die hebben geen eigen bankautomaten, maar je mag wel overal gratis geld afhalen, zelfs in het buitenland (ook buiten Europa).

Heb gelijk net een som voor 5 jaar aan de kant gezet bij Fortis. Obligatie met 4,03 % per jaar tot het 5de jaar.

Zal ook wel niet zoveel mee verkeerd gedaan hebben.

Met een spaarrekening bij Rabobank krijg je 4% per jaar. Bovendien kan je op elk moment zonder problemen aan je geld, terwijl het nu vast staat.

Veranderen van bank is een van de beste beslissingen die ik heb genomen. Vorig jaar was de inflatie ongeveer 3%. Met een Dexia spaarrekening krijg je 1,50% intrest. Je maakt dus 1,50% verlies op je spaargeld, en bovendien moet je nog eens betalen om je rekeningen te beheren. Leve de kleine banken: hogere intresten en gratis beheerskosten.

WTF ik zag net een reclameboodschap van Alex.nl (ofzoiets) dat Rabobank maar 2.8% geeft en zij 4% . Maar op de site van Rabobank staat toch echt 4% ???

[edit] geeft dexia maar 1.5% en dus de helft van inflatie? Wtf?

Ik erger me kapot aan die zelfvoldane grootbanken met hun gigantische glazen kantoorkolossen en dure leasewagens. In Nederland loopt al een tijdje een schandaal dat vele duizenden mensen die een spaarrekening begonnen na een aantal jaar minder bleken te hebben dan waar ze mee begonnen omdat ze de kleine lettertjes niet hadden gelezen. Het geld ging op aan 'kosten'. Lees: bonussen, nieuwe wagen, verbouwd kantoor, winstdeling, enz. Je kan je geld beter onder je matras bewaren dan dat je het aan die grootbanken toevertrouwt.

Ik zit ondertussen sinds begin dit jaar bij de AKBank. ([Link niet meer beschikbaar])

Ze zijn aangesloten bij de kredietverzekering waardoor je tot 20000 euro 100% van je geld terugkrijgt mochten ze failliet gaan. Boven 20000 is dat 90%.

Ik ontvang nu een rente van 4.6% en dat loopt lekker op! Het is een gewone internet spaarrekening.

Heb een hele tijd bij de postbank gezeten a 2.4% echt zonde eigenlijk!

WTF ik zag net een reclameboodschap van Alex.nl (ofzoiets) dat Rabobank maar 2.8% geeft en zij 4% . Maar op de site van Rabobank staat toch echt 4% ???

zeg me welke bank je gekozen hebt en waarom :p
ik zit ook bij dexia maar daar kan verdien je zo goed als nix van intrest en moest ik nog eens betalen ook omdat ik een red rekening heb ofzoiets terwijl ik daar niet eens achter gevraagd heb.. ik wil intrest!!!
keep me updated :D
i trust in you! (ken nix van banken, aandelen en beleggingsdingen maar heb wel onlangs een artikeltje uitgescheurd dat in de krant stond.) Zal het eens zoeken

2dmcftk.gif

• Topic Starter Topic Starter

de intrest die grootbanken geven is idd belachelijk, geloof daarin het artikel wel dat ze de intresten kunstmatig laaghouden om mensen aandelen te laten kopen

lang leve de kleine banken!

Dat is een paar jaar geleden veranderd. Je moet wel een toeslag betalen als je binnen bij een andere bank geld afhaalt. Behalve als je klant bent bij bv. argenta of deutsche bank, die hebben geen eigen bankautomaten, maar je mag wel overal gratis geld afhalen, zelfs in het buitenland (ook buiten Europa).
ik dacht zelf dat je alleen met een bankkaart van ing en recordbank een toeslag moest betalen als je ergens anders afhaalt
bij ing maar 5 cent maar bij record bank 70cent, en maar reclame maken voor hun gratis zichtrekening

vertel eens wat nieuws........ :P

ik heb alles bij de ABN Amro ondergebracht. Hypotheek loopt bij RBS en geen enkel probleem ondervonden, vaste spaarrekening geeft mij 3.8% vrij opneembaar. Is voor mij goed genoeg , leveren goede service etc... :)

Als je geld opzij staan hebt dat je niet onmiddelijk nodig hebt maar wel beschikbaar wil houden moet je ook eens kijken naar een termijnrekening. Ik zet mijn spaargeld vast voor 3 maand. Op het einde krijg je dan de interest - 15% RV (in B). Wil je het vroeger terug dan val je terug op de rente van aan spaarrekening. Over de rentevoet valt bovendien ook nog is te onderhandelen (hoe meer geld, hoe hoger de rentevoet je krijgt).

ik heb nu een zicht-en spaarrekening bij Rabobank.be, nog steeds mijn zicht-en spaarrrekening en een beleggersrekening bij Fortis en ook een beleggersrekening bij Binck.

Ik ben zeer tevreden van Rabobank.be, ze hebben een zeer goede service. Als ik kijk naar de belachelijke bedragen die Fortis aanrekent om aandelen te kopen dan ben ik zeer blij dat ik nu bij binckbank zit want die rekenen een fractie van de prijs die de Belgische grootbanken aanrekenen. Transacties worden trouwens veel sneller uitgevoerd dan bij Fortis, het leek wel alsof ze eerst zelf met je geld gingen beleggen alvorens ze het order uitvoerden en dat maakte me razend.

bwa rabo spreekt me niet echt aan omdat ze gaan bankkaarten hebben

Er zijn genoeg banken die gratis bankkaarten aanbieden.

Maar weet je wat het ook is? De mens is een gewoontedier en de grootbanken weten dat. Zelfs al is het zoveel beter in de kleine bankjes wat de rente betreft, als iemand eenmaal voor een bank heeft gekozen gaat die daar uit luiheid en gemak maar moeilijk weer weg. Merk het bij mezelf dat ik niet echt zin heb om bij verschillende banken te gaan, het blijft handig alles in 1 bank hebben he. Moet er toch eens over nadenken want de intresten schelen toch wel een pak , zeker voor hoge bedragen.

Typisch Belgisch, vasthouden aan gewoontes. Doorbreek die en laat je geld renderen zou ik zo zeggen.

Heb gelijk net een som voor 5 jaar aan de kant gezet bij Fortis. Obligatie met 4,03 % per jaar tot het 5de jaar.

Zal ook wel niet zoveel mee verkeerd gedaan hebben.

Hier lach ik dus mee he, je moet je geld al 5 jaar missen en krijgt slechts hetzelfde wat ze elders gewoon standaard geven.

Typisch Belgisch, vasthouden aan gewoontes. Doorbreek die en laat je geld renderen zou ik zo zeggen.
Dat heeft toch echt niets met Belgisch zijn te maken dacht ik. Dat de klant een gewoontebeestje is, dat geldt volgens mij eerder globaal.

heb ondertussen bijna alles al gekregen van keytrade en deutsche bank behalve mijn bankkaart
(had ineens een rekening geopent bij keytrade omdat het toch gratis is en ik door een tijdelijke actie er 20 euro op gestort krijg :))

Terug
Naar boven