MuscleMeat

Barbarian line

Dreadd

Cool Novice
Waardering
0
Ik Had laatst de sticky gelezen van een eigen homegym en het lijkt me eigenlijk wel ideaal. Zie meer voordelen dan nadelen.

Nu zag ik hier op de site een banner van fitness-seller.nl
Nu is mijn vraag naar hun eigen barbarian line of het iets is? Is het goed materiaal en is het prijswaardig?

Ik had in gedachte:

Barbarian Multi Squat Rack incl. Multi Bench en 140kg Halterset 749,-
Barbarian Chin Up – Wand 89,-
Barbarian Dip-Bar 59,-
Professionele korte halterstang 50mm - kogellagering 29,- (x2)
________+
955,-
Voor een nieuwe homegym.

Hier kan ik zowat alle oefeningen doen die nodig zijn op leg extensions na.

*50 mm schijven bij de set(?).

Nu zag ik ook(dit is wel van powertec):
Powertec Power Rack System incl. Utility Bench + 140kg 1079,-
Professionele korte halterstang 50mm - kogellagering 29,- (x2)
________+
1137,-

Wat kan ik het beste doen? En is de kwaliteit van Barbarian line of powertec dan goed?

Alvast bedankt;)

Ik denk dat je niet bang hoeft zijn voor slechte kwaliteit want heb nog nooit iemand horen klagen over zijn powertec of barbarian product :)

persoonlijk zou ik voor het powerrack gaan omdat je dan niet moet gaan boren in de muur.

Barbarian is zeker goed spul kan niet wachten tot ik deze spullen aan kan schaffen!!

succes!

Ik heb een powerrack van powertec en vind het heel goed.
Van Barbarian heb ik losse staanders en die zijn ook super.
Beide merken zijn prima voor thuis.

voordeel van powertec is dat je chin en dip attachments er standaard bij zitten, dus maw je hoeft geen extra aanvullingen te kopen

Met slechts 140kg aan gewichten kan je natuurlijk niet zoveel doen

Verder vind ik 50mm dumbbells niet zo handig omdat 50mm schijven gewoon te groot zijn voor zwaar dumbbell werk

Koop gewoon een goed powerrack en een degelijke barbell en je bent zoet voor de volgende 20kg massa

• Topic Starter Topic Starter
ok, Bedankt voor alle reacties.

Het is dus goed spul en het powerrack word toch eerder aangeraden.

50 mm wordt dan geen probleem(1,98cm) denk ik uit het antwoord van Chewie te halen.

50mm is voor mij geen probleem nee...je moet er wel 10kg schijven aan hangen anders word het wel ene probleem. Dus misschien bij die set van 140 nog 40kg aan 10kg schijven kopen?

Chin-rek en dip-bar komen als het goed is volgende week binnen van de barbarian line, ben benieuwd :)

Als je hier leest dat de dipping gordel ongeveer 150 kg aan moet kunnen en vervolgens klapt er bij 50 kg al een schakeltje baart het mij wel een beetje zorgen. Ik heb ook wat barbarian spullen besteld, ik hoop dat het de specificaties haalt en er geen overdrijving in zit vanuit fitness seller.

• Topic Starter Topic Starter
VInd het toch knap als je 150 kg kan dippe:O

VInd het toch knap als je 150 kg kan dippe:O

Lol, daar gaat het toch niet om? Het gaat om de kwaliteit van zo'n ding. Iets wat gebouwd is voor 400 kg moet bij 150 kg belasting toch ook geen problemen geven? Stel dat de barbarian bench in elkaar zakt bij 1/3 van de maximale belasting, zou ook niemand normaal vinden.

Om het bij de gordel te houden: dat ding zou bij 50kg naar mijn mening zelfs bij de meest rare capriolen geen krimp moeten geven als het gemaakt is met 150 kg in het achterhoofd.

Als je hier leest dat de dipping gordel ongeveer 150 kg aan moet kunnen en vervolgens klapt er bij 50 kg al een schakeltje baart het mij wel een beetje zorgen. Ik heb ook wat barbarian spullen besteld, ik hoop dat het de specificaties haalt en er geen overdrijving in zit vanuit fitness seller.
Een artikel beoordelen op één slechte ervaring is natuurlijk niet helemaal eerlijk :(

Vergeet niet je eigen reviews op onze website te plaatsen zodra je de spullen goed hebt kunnen gebruiken, ik ben benieuwd naar je mening! :thumbup:

Een artikel beoordelen op één slechte ervaring is natuurlijk niet helemaal eerlijk :(

Mag ik hieruit afleiden dat die gordels geen problemen moeten geven met 50kg? ;)

Vergeet niet je eigen reviews op onze website te plaatsen zodra je de spullen goed hebt kunnen gebruiken, ik ben benieuwd naar je mening! :thumbup:

Zal ik doen
icon14.gif

Ik heb er zonder problemen meermaals gewichten van 40-60kg aan gehangen en tot op heden geen vormen van slijtage kunnen ontdekken. Misschien dat iemand een keer pech heeft gehad, maar naar mijn ervaring kan dat ding kan best wat hebben. Volgens mij zijn hier nog wel wat dbb-ers die dit kunnen bevestigen:)

Ik heb er zonder problemen meermaals gewichten van 40-60kg aan gehangen en tot op heden geen vormen van slijtage kunnen ontdekken. Misschien dat iemand een keer pech heeft gehad, maar naar mijn ervaring kan dat ding kan best wat hebben. Volgens mij zijn hier nog wel wat dbb-ers die dit kunnen bevestigen:)

Uit dat ene topic leek het probleem ook niet met de hele riem te zijn, maar met een schakeltje die de ketting vastmaakt aan de riem zelf. Wellicht dat er een productiefout tussen geslopen is. Goed om te horen in ieder geval.

Terug
Naar boven