XXL Nutrition

Barbell curl

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Zo,

Afgelopen vrijdag was ik bezig met een barbell curl, 40 kg ( Incl stang ) Aan gewicht, zon 12 a 15 herhalingen en echt een goeie pomp. Nu zei iemand tegen me die werkt in de gym, Dat ik veel te snel na beneden, hij zij je moet slomer naar beneden, nu pak je maar een klein stukje van je biceps inplaats van het grotere stuk. Vervolgens probeerde ik wat hij zij. Het was inderdaad wel een stuk zwaarder, maar ik kon nog steeds de 12 herhalingen halen. Hebben jullie hier nog meer meningen over? Hoe doen jullie het?

Gecontroleerd laten zakken....

Barbell curl is voor superdudes :D

je moet doen wat lekker voelt maar wel zorgen dat je het goed uitvoert

dus niet al ronddraaiend en zwiepend omhoog en omlaag

• Topic Starter Topic Starter
Barbell curl is voor superdudes :D

Bedankt.

Uitvoering is wel goed, alleen de laatste paar reps gaan er wat moeilijker uit, maar dat is altijd zo toch met het wat zwaardere gewicht.
Het gaat mij dan ook meer om het slomer teruggaan met de barbell, want ik voelde wel een groot verschil!

Ja barbell vrij langzaam maar vooral gecontroleerd laten zakken, niet dat je uhm naar beneden laat fl*kkeren waardoor het een stuk lichter is:)

je squat toch ook niet door jezelf gewoon ineen te laten zakken??

excentrisch dus..

Heerlijk, langzaam laten zakken en explosief omhoog!

Goeie vergeleiking, als je dat zou doen zou je niet eens meer omhoog kunnen komen....

Sommige mensen geloven dat een lager gewicht met meer herhalingen meer uithaalt, de andere gelooft dat een hoger gewicht met minder herhalingen beter is.. Het is maar net wat je zelf fijn vind. Overigens hebben we het hier over een Barbell Curl, niet over een Squat, het heeft er toch ook niks mee te maken of wel?

En ik laat de barbell niet in een keer vallen, gewoon snel naar beneden, wel met tegen gewicht, maar niet zo veel.

Tog is het te vergelijken met squat..maar je moet gewoon voelen wat jij het lekkerst vind..varieer ook daarin in je schema's...dus de ene keer wat snellere reps als de andere keer..

Eigenlijk geld voor zo een beetje iedere oefening zoals FrederX als zegt gecontroleerd(hoeft niet eens heel langzaam als het maar gecontroleerd is) naar beneden explosief omhoog.

Biceps reageren over het algemeen beter op low reps.

gewoon je eigen tempo aanhouden daan waar je zelf lekke bij voelt

Mja het hangt er ook vanaf hoe groot je beweging is. Zie vaak genoeg mensen met 150 kg+ squaten en dan bewegen ze niet eens meer dan 5 graden, kortom superkorte beweging. Hetzelfde geldt bij veel andere oefeningen, dus ook biceps. Mensen doen vaak met stang maar een hoek van 20 graden ofzo terwijl je wel helemaal moet laten zakken.

Voorbeeld :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel mensen laten hem maar zakken tot het middelste plaatje, terwijl het toch echt helemaal naar beneden moet. Maar dan kan zowat elke idioot 100 kg aan de stang hangen :) (overdreven ofc)

door bovenste deel van de herhaling te doen kun je net bepaald gedeelte meer stimuleren dus om het als afwisseling te doen is helemaal niet per definitie slecht.

Alles Full Rom doen.

door bovenste deel van de herhaling te doen kun je net bepaald gedeelte meer stimuleren dus om het als afwisseling te doen is helemaal niet per definitie slecht.

Ja ofc, maar je ziet veel van die gasten die nog nooit in de sportschool heb gezien, rammen met vet zware gewichten, en dan kijk je naar hoe ze de oefening doen. Dan denk je toch echt van mja volgens mij train je maar 10% biceps bijvoorbeeld, en zo gaat het met veel oefeningen, zo ook optrekken, dan doen ze het niet "full rom" :) maar mss 20% van de hele beweging. En dan lopen alsof je echt hard getrained heb :) in je gaashempie

Man,

Er loopt zon gozer bij ons in de sportschool rond, met zon 10 jaar ervaring, hij doet nu aan bodybuilding enzo... Hij vertelde me, Ik denk niet na over de gewichten, gewoon doen in zo weinig mogelijk herhalingen, met zulk zwaar gewicht kun je sommige oefeningen ook moeilijker uitvoeren.

En hoezo gasten die nog nooit een sportschool hebben gezien, daar gaat het toch helemaal niet over...

Vind het toch wel grappig hoe je dat difineerd, Kom je in een sportschool en zie je iemand een barbell curl doen, vertel je hem, Hey jij doet het maar voor 10 procent!, huppa, je borst omhoog en je hebt 10 procent erbij....

Zoals ik al eerder aangaf, de laatste paar reps kan het lichaam een beetje tegenwerken!

Man,

Er loopt zon gozer bij ons in de sportschool rond, met zon 10 jaar ervaring, hij doet nu aan bodybuilding enzo... Hij vertelde me, Ik denk niet na over de gewichten, gewoon doen in zo weinig mogelijk herhalingen, met zulk zwaar gewicht kun je sommige oefeningen ook moeilijker uitvoeren.

En hoezo gasten die nog nooit een sportschool hebben gezien, daar gaat het toch helemaal niet over...

Vind het toch wel grappig hoe je dat difineerd, Kom je in een sportschool en zie je iemand een barbell curl doen, vertel je hem, Hey jij doet het maar voor 10 procent!, huppa, je borst omhoog en je hebt 10 procent erbij....

Zoals ik al eerder aangaf, de laatste paar reps kan het lichaam een beetje tegenwerken!

HAHA :)

Mja denk dat je wel snapt wat voor soort mensen ik het over heb, en ik weet dat de laatste setjes het niet altijd goed gaan, dat heb ik zelf ook! En tuurlijk voor een BB kan hij dat heus wel doen, maar als iemand een ectootje van 60 kg van 1.90m binnen loopt en dan zo gaat doen, dan gaan je wenkbrauwen toch wel fronsen :) dat bedoelde ik meer.

Ik doe full rom. 4 seconden zakken, 2 vasthouden, 4 naar boven, 2 vasthouden. Na een paar reps met redelijk zwaar gewicht begin je de borstspieren ook enorm te voelen als je gecontroleerd naar beneden gaat.

Ik ben van mening dat je de spieren al het werk moet laten doen en gecontroleerde uitvoeringen. Alleen de laatste 3-4 reps moet je door de pijn heen bijten en maximaal gaan. Alles daar voor is niet maximaal, maar een opbouwing er naar toe. Daarna laat ik iemand helpen met de opwaartse beweging en laat ik hemzelf gecontroleerd zakken. Dit omdat de positieve contractie sneller op is dan de negatieve. En ik maak heel me spier op.

Terug
Naar boven