XXL Nutrition

Barbell curl

je squat toch ook niet door jezelf gewoon ineen te laten zakken??

Als jij op een muurtje wilt springen ga je dan ook heel langzaam door je knieen om vervolgens explosief de springen????

jawel dus, alleen lijkt het bij de squat meestal niet zo omdat je vrij vroeg moet "remmen" aangezien je anders met je reet op de grond zit.

Als jij op een muurtje wilt springen ga je dan ook heel langzaam door je knieen om vervolgens explosief de springen????

jawel dus, alleen lijkt het bij de squat meestal niet zo omdat je vrij vroeg moet "remmen" aangezien je anders met je reet op de grond zit.

Niet helemaal correct. Het is afhankelijk voor welk doel je traint.

Train je voor kracht en dus zwaarder te tillen dan ga je rustig zakken en explosief uitstoten. Doe je bodybuilding voor spiermassa doe je ook rustig omhoog en niet explosief. Je gaat dan voor maximale contractie en niet voor explosiviteit wat niks meer is dan tijdelijke kracht.

Niet helemaal correct. Het is afhankelijk voor welk doel je traint.

Train je voor kracht en dus zwaarder te tillen dan ga je rustig zakken en explosief uitstoten. Doe je bodybuilding voor spiermassa doe je ook rustig omhoog en niet explosief. Je gaat dan voor maximale contractie en niet voor explosiviteit wat niks meer is dan tijdelijke kracht.

voor bodybuilding niet explosief liften?? weet niet in welke wereld jij leeft....of ben jij zo een slomo-training-dude

doe geen barbell curl

als ik een curl doe laat ik hem altijd rustig van me af zakken en explosief naar me toe.

• Topic Starter Topic Starter
Wat doe jij dan?

Ik doe eerst een dumbbell curl, daarna een curl op zon machine, en daarna barbell curl... Die barbell curl vind ik toch het beste van de drie.

voor bodybuilding niet explosief liften?? weet niet in welke wereld jij leeft....of ben jij zo een slomo-training-dude

Nee ik periodiseer mijn trainingen over een jaar. Ene keer doe ik kracht waarbij ik wel explosief doe, ander schema train ik voor spiermassa en ben ik "slo-mo" met 4sec op en neer + vasthouden.

Wat doe jij dan?

Ik doe eerst een dumbbell curl, daarna een curl op zon machine, en daarna barbell curl... Die barbell curl vind ik toch het beste van de drie.

laying cable curl, standing, hammer curl (standing) , concentration curl.

met barbell ga je imo (te) snel je rug gebruik wanneer je aan het einde van je set komt.

Nee ik periodiseer mijn trainingen over een jaar. Ene keer doe ik kracht waarbij ik wel explosief doe, ander schema train ik voor spiermassa en ben ik "slo-mo" met 4sec op en neer + vasthouden.

ik wil alleen aangeven. dat je voor BB'en oorspronkelijk ook explosief lift, je KAN trager liften, de slomo training...echter lees ik op elke site (bb.com t-nation + op het forum) van veel ervaren bb'ers dat ze nauwelijks gains maken zowal kwa kracht als massa met slomo. Dus heb ook geen zin om het een maand te proberen...voor zowel kracht als massa tijdverspilling imo.

Wat doe jij dan?

Hammer curl
cross-over lage pully curls allebei de armen losse greep
1 arm scottisch curl / 1arm preacher curl

ik wil alleen aangeven. dat je voor BB'en oorspronkelijk ook explosief lift, je KAN trager liften, de slomo training...echter lees ik op elke site (bb.com t-nation + op het forum) van veel ervaren bb'ers dat ze nauwelijks gains maken zowal kwa kracht als massa met slomo. Dus heb ook geen zin om het een maand te proberen...voor zowel kracht als massa tijdverspilling imo.

Ligt er aan welke filosofie je aan hangt. Ik experimenteer op het moment met de ideologie van Mike Mentzer en Heavy Duty. Daarin doe je iet wat tragere uitvoering en let je voornamelijk op spiersamentrekking, het opmaken van alle 3 de spierniveau's en maximaal qua gewicht trainen. En dusver bevalt het prima.

Ligt er aan welke filosofie je aan hangt. Ik experimenteer op het moment met de ideologie van Mike Mentzer en Heavy Duty. Daarin doe je iet wat tragere uitvoering en let je voornamelijk op spiersamentrekking, het opmaken van alle 3 de spierniveau's en maximaal qua gewicht trainen. En dusver bevalt het prima.

tja, experimenteren is fine by me, er loopt in mijn gym ook zo een gast rond , die trained al 3 jaar ofzo...en loopt tegen iederen in de gym te vertellen dat ze alles heel traag moeten doen (slomo).

tegen mij begon die ook een x, zegt ie zo, try it, you'll see the changes of your body in 1 month. (hij kan geen NL ofzo)....

ironische van alles is, dat hij na 3 jaar trainen nog minder massa heeft als de gemiddelde voetballer/meso/fitnesser. Dus vraag me ook echt welke changes hij bedoeld :roflol:

wilde trouwens nog wel even een note doen bij het, explosief liften is voor kracht - idee.
Als je echt voor kracht trained, dus een powerlifters workout bv. dan doe je meestal zo weinig reps dat je echt max load op de bar hebt...dan kan ik echt niet meer SNEL (explosief) liften hoor, dan ga je zo traag als een mofo

Zo,

Afgelopen vrijdag was ik bezig met een barbell curl, 40 kg ( Incl stang ) Aan gewicht, zon 12 a 15 herhalingen en echt een goeie pomp. Nu zei iemand tegen me die werkt in de gym, Dat ik veel te snel na beneden, hij zij je moet slomer naar beneden, nu pak je maar een klein stukje van je biceps inplaats van het grotere stuk. Vervolgens probeerde ik wat hij zij. Het was inderdaad wel een stuk zwaarder, maar ik kon nog steeds de 12 herhalingen halen. Hebben jullie hier nog meer meningen over? Hoe doen jullie het?

Ik doe het beheerst en langzaam, zo wordt het zwaarder. naar beneden laten zakken, nog net niet helemaal, hou de spanning in je bi's.

barbell curl is echt effectief, helaas bij ons in de gym is er altijd iemand die de barbell bebruikt.

Yama

dan maak je je eigen barbell

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat doe jij dan?

:whip: Je moet starten met de barbelcurl man! En dan dumbelcurl, en dan eventueel een machientje

rustig laten zakken en wat explosiever omhoor..

met een rechte stang doen en ter afwisseling eens met een EZ-stang (iets andere angle)

Terug
Naar boven