Fitness Seller

Basketball springen

Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Hallo!

Ik basketball nu 1,5 jaar en probeer nu ook wat hoger te springen. Ik ben 1,85 dus met enige training zou ik de ring dus wel moeten kunnen raken.

Mijn probleem is echter, dat als ik spring, ik net het backboard kan raken. Het maakt niet uit of ik een aanloop neem of niet. Ik spring steeds even hoog (of laag).

Kan dit aan mijn techniek liggen? Hoe moet ik het doen?

Bedankt!

5871white-men-can-t-jump-posters.jpg

http://www.google.be/search?hl=nl&source=hp&q=jumping+program+basketball&meta=&aq=f&oq=

Of je kan je ergens in een gym inschrijven en je benen beginnen te trainen.

Explosieve kracht trainen maat. Liefst zo specifiek mogelijk. Dus squaten tot ongeveer 45 graden, dan explosief afzetten.

Full squats, sterker worden.
Ben 179 en 86kg, en raak de ring vlotjes.
Vroeger op 65kg raakte ik de ring niet.

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad, soms denk ik: Was ik maar zwart, dan kon ik sowieso al dunken, ongeacht mijn lengte:P

Dan zal ik moeten gaan trainen hè. Ik dacht dat er misschien ook iets niet goed was in mijn techniek ofzo.

springen en squatten is niet dezelfde beweging

squatten is wel de optimale manier voor de spieren die je gebruikt bij springen sterk te maken

Waarom zou je fullsquats doen koef?
Als je springt tijdens basketbal, dan kom je ook niet van 90 graden of minder.

nee maar het werkt wel beter ik heb zelf ook vet lang zitten basketballen bij BVA en wat ik kan zeggen sqauten is the way... en vooral je kuiten trainen

nee maar het werkt wel beter ik heb zelf ook vet lang zitten basketballen bij BVA en wat ik kan zeggen sqauten is the way... en vooral je kuiten trainen

Kan je zeggen uit eigen ervaringen, basketball en calves raises = no.
Verzuring die je krijgt -1. Je kuiten lopen zo snel vol.

Squats
Olympic lifts ( Cleanen, hangcleans etc. )
Plyo ( spring oefeningen )
en natuurlijk veel basketballen

Toen ik 1,70 was raakte ik zelfs de ring. (ja gewoon op 3,05). Nu paar jaar niet meer geprobeerd dus zal het nu misschien niet meer kunnen. Al las ik laatst wel een artikel dat zwaar squaten voor sprinters en springers veel nut heeft.

- Zwáár squatten
- Olympische lifts (Cleans, snatches)
- Plyometrie

Wat Ronniejjjjjjj zegt dus :P

helpen deze dingen niet ???
michael-jordan-xx3.jpg

Hoe durf je michael een leugenaar te noemen, ban!

Sprongenvormen doen:

kikkersprongen,
squatsprongen,
lunges
wisselsprongen
kastsprongen
depth jumps
kaatsen
etc etc

Terug
Naar boven