MuscleMeat

BB code voor stickies

Bezoekers in dit topic

Ano_92

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.900
Waardering
156
Lengte
1m72
Massa
63kg
Misschien is het handig om een bb code te maken om de stickies te posten?
Omdat er (zeker nu de zomer eraankomt) nogal veel topics zijn waarin mensen vragen welke oefeningen goed zijn etc.

Voorbeeld:

Code:
[stickies]voeding[/stickies]
Zou dan bv. dit weergeven:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/eenvoudig-energiebehoefte-berekenen-34649/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/

En hetzelfde voor oefeningen, schema's, etc...
Zou ook een hoop troll antwoorden besparen denk ik, en het gebeurt vaak genoeg dat beginners de trolls als serieuze antwoorden zien.

:dunno:
 
Say wut


Begrijp het concept precies niet zeuw goed? :P
 
Wel, dat je met een 'shortcut' de stickies kan weergeven.
 
Beste idee tot nu toe IMO!
 
je kan ook gewoon een link geven, als je ze wil helpen
 
Thnx, dacht al dat dit topic dood was.



Er zijn heel wat stickies, en weinig mensen gaan echt de moeite nemen om al die links te posten.
ook weinig mensen die de beachboys willen helpen ;)


mar hey, het is ook handig voor de seriously beginners voor de rest van het jaar.
 
misschien ook handig om de zoekmachine wat aan te passen?
volgens mij zoekt deze echt letterlijk wat je intypt!! Tis niet echt een meedenkende zoekmachine>> spel of spatiefout > korte woorden worden niet meegezocht!

Blarocks idee is sowieso goed;)
 
misschien ook handig om de zoekmachine wat aan te passen?
volgens mij zoekt deze echt letterlijk wat je intypt!! Tis niet echt een meedenkende zoekmachine>> spel of spatiefout > korte woorden worden niet meegezocht!

Buiten Google ga je dat op weinig sites vinden. Dat is geen simpele code die je even schrijft ;)

Idee is verder wel ok, maar je kan net zo goed zeggen 'lees de stickies/FAQ' natuurlijk.
 
Idee is verder wel ok, maar je kan net zo goed zeggen 'lees de stickies/FAQ' natuurlijk.

Klopt maar niet iedereen heeft ervaring met fora's, en dan krijg je weer vragen zoals 'wat zijn stickies' of ze lezen er één en denken dat dat alles is oid.
Nadien vinden ze het misschien ook niet meer terug.

Maar het kan idd wel veel werk zijn voor wat het zou opleveren.
 
zal idd btw wel hoop moeite (en geld kosten) maar dit is toch wel erg makkelijk!
http://www.tvopjepc.nl/

verder... TOP SITE :D(Y)
 
Goed idee, jammer dat het niet invoerbaar is :( Ik vind sowieso dat de stickies een beetje chaotisch zijn opgesteld, ik zou als beginner niet weten waar ik als echte beginner moet beginnen als ik zoveel subfora en stickies zie. Er zou eens 1 grote post moeten zijn met alle basisbasis informatie met daarin stap voor stap welke stickies en posts je moet lezen om goede kennis te krijgen. Nu lijkt het meer op een groot leerboek met alle hoofdstukken en paragrafen door elkaar heen.

Ik heb er ooit aangedacht om dit te schrijven, omdat ik het altijd wel leuk vind om mensen afentoe te helpen, maar ik denk toch nog sommige kleine kneepjes van bodybuilding niet weet.
 
Stickies staan erg chaotisch opgesteld inderdaad..
 
Chaotisch?

Voeding > Voeding sticky
Supplementen > Supplementen sticky

IMO is dat ordelijk. Zie niet in waarom je het wiel zou heruitvinden. Dat zou pas chaotisch zijn voor nieuwkomers. ;)
 
Beetje raar idee, lijkt me niet echt nodig. Maar misschien wel handig om één centraal topic te hebben met een overzicht en links naar alle stickies op het hele forum. Gewoon een soort sticky index.
 
Beetje raar idee, lijkt me niet echt nodig. Maar misschien wel handig om één centraal topic te hebben met een overzicht en links naar alle stickies op het hele forum. Gewoon een soort sticky index.

imo word dat een sticky waardig topic:thumbs:
 
Als T. het ook een goed idee vindt maak ik met alle liefde zo'n topic. :D
 
Sticky's komen en gaan, titels of url's veranderen... Zo'n topic raakt achterhaald en bevat dan zelfs foute info / dode links. Ik zie echt het nut er niet van in. Zelfs als je zo'n topic zou onderhouden, waar ga je het plaatsen? En waarom zou dat topic makkelijker te vinden zijn dan de sticky's? Waar is de logica?

En de BBCode zal volgens mij juist luiheid en nutteloze topics creëren. Waarom nog een vraag beantwoorden als je gewoon een tag kunt neerzetten? Waarom nog discussie als je gewoon kan verwijzen naar een sticky?

Sticky's zijn ook niet heilig, het is een topic met bruikbare info, maar niet meer dan dat.
 
Misschien is een DBB ebook dan handig?
Alle stickies ordelijk samengevat.
Geen dode links en alles kan nagekeken worden op foute/verouderde info.
En er dan bij nieuwe leden een melding van maken oid?

Wat betreft de BBCode, op veel topics van nieuwe leden is het beste antwoord toch gewoon de stickies?
Discussies vinden sowieso meer plaats in topics waarin specifieke vragen worden gesteld, en niet in 'hoe beginnen met trainen?'-topics.
 
Back
Naar boven