XXL Nutrition

bb maar squat powerlift?

nofear train!

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
ik train gewoon normaal om massa te winnen dus 6-8 reps.
hier wil ik ook mee door gaan.
maar daarnaast squaten alla powerlift styl

zoals aangegeven in een ander topic heb ik na 2 maanden gister mijn squat gemaxt, toen ik daar mee bezig was kreeg ik hulp van een wat oudere man, hij vertelde me wat over zijn 300kilo squat in zn jonge jaren blabla.
al met al een interessant verhaal en het zette me aan het denken

ik ga ervan uit dat mijn benen toch wel een klein beetje blijven groeien dus dat ze niet achter gaan lopen op de rest.

nu is mijn eerste en belangrijkste vraag, is het mogelijk om te gaan squaten op de powerlift manier en daarnaast gewoon bb te blijven doen voor de rest van mijn lichaam?

ja waarom niet?

• Topic Starter Topic Starter
nou ik bedoel: gaat het niet ten koste van massa op andere groepen, lijkt me niet eigenlijk.
maar het belangrijkste aangezien ik dan alleen benen op die manier wil trainen vroeg ik me af of (vanuit gaande dat ik in squat relatief gezien dan sneller omhoog dan bij andere oefeningen voor andere groepen) mijn rug het bv wel aankan die gewichten, want die wil ik dus op bb manier blijven trainen maar krijgt dan wel 1 a 2 keer per week flink wat te verduren bij squat

nofear train! zei:
ik ga ervan uit dat mijn benen toch wel een klein beetje blijven groeien dus dat ze niet achter gaan lopen op de rest.

Bro heb je de benen van powerlifters al eens goed bekeken?! Die zijn alles behalve klein!

Welke squat en oefeningen deed je daarvoor voor je benen?

waarom wil je eigenlijk powerliftingsquat doen. Is niet zo efficiënt voor massa zelfs met hoge reps.

ik train sinds 8 weken benen en doe dan voor bovenbenen (normale) squat en leg extensions.

ik snap dat het voor massa niet de beste methode is maar ik krijg steeds meer interesse voor powerliften en aangezien ik denk dat mijn benen redelijk sterk zijn en kunnen worden wil ik mij daar op richten, en daarnaast dus gewoon doorgaan met bb voor rest van lichaam

Ik raad je toch aan ook leg curl te doen want ik zie zie dat je geen enkele oefening doet voor de hamstrings.

Leg press is mss ook geen slecht idee.

ik doe nu 4 sets squat(exl. 2 opwarmsets) en 3 sets leg extension
toevoegen: 3sets legpress en 3 sets lying leg curl een goed idee?
kuiten doe ik op een andere dag.

dus 13 sets (exl. opwarmsets), zijn dit te veel sets of is dit een prima schema?

wissel af met hoge en lage aantal reps
bv 4 maanden pl en de rest bb

Terug
Naar boven