Fitness Seller

bedrijf starten

Belgen zijn lui inderdaad, zitten liever op café, restaurant of thuis voor de tv Familie of Thuis te volgen ...

Als je zoiets zou starten, zou ik richting de kust gaan.
In de winter is daar niets te beleven.

Hoe dichter bij de kust en hoe beter het klimaat, hoe meer mensen op hun beachbody letten. (Florida, Miami, ...)

Ik zou zelf wel zo'n warehouse gym als Elliot Hulse of Alan Thrall willen hebben ...
Maar voor een klein magazijn ben je al vlug 150k kwijt...

Een warehouse gym is het goede woord inderdaad. Met zo een concept biedt je net ff wat anders dan de grote spelers :).

Aan de kust zijn stukken minder expats en studenten. Dat lijkt mij niet geschikt.

Dan is eigenlijk enkel Brussel groot genoeg vrees ik...
Genoeg rijk "euro" volk en ambassadeurs etc

Maar of je daar dan wilt leven/wonen is weer een heel ander verhaal, ik mijd het als de pest.

Dan is eigenlijk enkel Brussel groot genoeg vrees ik...
Genoeg rijk "euro" volk en ambassadeurs etc

Maar of je daar dan wilt leven/wonen is weer een heel ander verhaal, ik mijd het als de pest.

Eigenlijk wel. Antwerpen is toch weer heel anders qua bevolking. Mijn vriendin heeft daar afgelopen maanden gewoond.

Ik woon nu een half jaar in Brussel, maar ik denk niet dat ik mij er ooit echt thuis ga voelen. Het is danwel een Europese stad, maar in Taipei, Taiwan, voelde ik mij na twee weken al volledig thuis, waar ik hier in Brussel maar niet kan wennen aan de enorme smeltkroes van verschillende culturen en de enorme hoeveelheid dak- en thuislozen :P. Daarnaast is de stad behoorlijk vies op bepaalde plekken.

Waarom mijd jij Brussel als ik vragen mag?

Dezelfde redenen... Als je zo de trein neemt vanuit Limburg richting de kust, dan begin je met groene weides, heb je in de helft zo een vuil zwart ghetto en eindig je terug met groene weides. Dat vuil zwart ghetto is blijkbaar Brussel.

Zelf heb ik ook als consultant in Schaarbeek gewerkt en moest soms 15 min wandelen van mijn parkeerplaats tot aan het bedrijf, leuk was anders.
In Schaarbeek ging je ook niet even zomaar een kebab eten zonder risico op voedselvergiftiging.
Heb ook 3 maanden bij een bedrijf recht tegenover Brussel Centraal gewerkt en nam liever voor de veiligheid de auto dan het openbaar vervoer.

In NL lijken de allochtonen beter "opgevoed" en praten ze tenminste Nederlands, maar in BE enkel Frans ...

Concurreren tegen Basic Fit is niet moeilijk imo. Als je een gym start die daadwerkelijk een deftige begeleiding geeft sta je zo op nr 1 hier, je zou het alleen wat tijd moeten geven.
Zowat 70% van het personeel in Basic Fit/ Jims is niet bekwaam genoeg om meer te doen dan jou een abonnement aan te smeren.

Zelf woon ik vandaag ook precies een half jaar in Belgie. Zoals jij hierboven al aangeeft is de Basic-Fit inderdaad razend populair. De vestigingen schieten als paddestoelen uit de grond en het is (bij het merendeel van de vestigingen) altijd druk. Het valt mij echter wel op dat er maar weinig echte Belgen trainen! Het gaat vooral om expats en internationale studenten etc. Volgens mijn collega's en bekenden hier geven Belgen over het algemeen dan ook weinig om hun uiterlijk en gaan ze liever een stukje fietsen, om vervolgens gezellig een pint te pakken! Het blijven bourgondiers natuurlijk :).

Bodybuilding, is maw niet echt weggelegd voor de Belgen in mijn ogen. Echter, verbaast het mij dat er hier nog zo weinig te doen is op het gebied van strongman en crossfit! Waar deze sporten in de rest van West-Europa snel populairder worden, lijkt het in Belgie niet echt van de grond te komen. Allicht dat er in deze hoek nog kansen liggen.. Wat dacht je van een ruim opgezette gym aan de rand van Antwerpen/Brussel met louter losse gewichten, en strongman attributen met daarnaast .. een kleine eetgelegenheid! Het idee is dan om een plek te creeeren waar je niet gewoon even gaat sporten, maar waar men in het weekend en op doordeweekse avonden SAMEN komt om te trainen in groepsverband en een goede, vers bereide, maaltijd te eten.

De afgelopen tijd heb ik een beetje over een concept als dit lopen dromen zeg maar.. :rolleyes:

Klopt voor geen moer wat je zegt man. Maar dat kan ook niet anders als je je baseert op een basic fit en de mening van je vriendjes. In mijn gym (niet basic shit), lopen er best veel aardige fysieken rond en daarnaast ook veel mensen met kennis van alles omtrent 'bodybuilding'.

Eigenlijk wel. Antwerpen is toch weer heel anders qua bevolking. Mijn vriendin heeft daar afgelopen maanden gewoond.

Ik woon nu een half jaar in Brussel, maar ik denk niet dat ik mij er ooit echt thuis ga voelen. Het is danwel een Europese stad, maar in Taipei, Taiwan, voelde ik mij na twee weken al volledig thuis, waar ik hier in Brussel maar niet kan wennen aan de enorme smeltkroes van verschillende culturen en de enorme hoeveelheid dak- en thuislozen :P. Daarnaast is de stad behoorlijk vies op bepaalde plekken.

Waarom mijd jij Brussel als ik vragen mag?

Brussel is een mooi voorbeeld van hoe zwaar de regeringen hier in België het verneukt hebben.

Zoek uit waar je goed in bent. Gezien je achtergrond is dat het analyseren van cijfers, boekhouden etc.
Ik heb het idee dat je de kantoorbaan gewoon zat bent, daar zijn ook andere oplossingen voor dan echt helemaal voor jezelf te beginnen.
Dan zou ik richting consultancy gaan voor bedrijven/startups. Wellicht investeren en/of helpen opstarten van bedrijven en daarbij de verantwoordelijkheid nemen voor het financiële deel.
Kijk vooral rond naar mogelijkheden en probeer mensen te ontmoeten, wellicht kan je samen iets beginnen.

Een bedrijf vanaf niks beginnen is enorm tijdrovend en vergt jaren hard werk, je zal jezelf moeten onderscheiden, zeker in een verzadigde markt.
Een sportschool beginnen is dan ook vrij tricky. Je zal echt toegevoegde waarde moeten leveren om te concurreren met de basic fits en fits for free. Dan nog is het niet de meest
lucratieve optie naar mijn mening. Een passie hebben alleen voor iets is niet genoeg. Er zijn genoeg passies die je beter als hobby kan houden, daarvan is fitness er een.

Concurreren tegen Basic Fit is niet moeilijk imo. Als je een gym start die daadwerkelijk een deftige begeleiding geeft sta je zo op nr 1 hier, je zou het alleen wat tijd moeten geven.
Zowat 70% van het personeel in Basic Fit/ Jims is niet bekwaam genoeg om meer te doen dan jou een abonnement aan te smeren.

Waarom ben je al niet lang geopend als het concurreren met een marktleider een koud kunstje is voor jou?

Omdat ik andere toekomstplannen heb.

Als ondernemer stoor ik mij vaak aan de mensen langs de zijlijn die het wel beter weten. Vaak zonder enig verstand van zaken en de markt te kennen wel even kunnen vertellen hoe je makkelijk binnen loopt als je het volgens hen doet.

Het boeit de leden van basic fit niks of de begeleiding van niveau is. Wat ze willen is nieuwe apparatuur, een grote schone ruimte en vooral heel weinig betalen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor al de reacties.

Het is inderdaad niet makkelijk om iets met fitness te beginnen want als je even snel uit rekent wat je moet vragen per maand om je toestellen, gebouw, elektriciteit, water en noem maar op dan kan je gewoon niet veel doen tegen basic fit waar je maar 15.99 euro moet betalen voor een abonnement. Dat haal je er gewoon niet uit. Zelf ga ik in een centrum waar het 67 euro per maand is, maar dit is dan ook een volledig fitness centrum met wellness, spinning, kinderopvang, groepslessen, sauna, zwembad enz.

Strongman of crossfit is er inderdaad nog niet veel, maar ken helemaal niks van beide, dus dat wordt niks.

Denk ook niet dat ik iets met fitness zou doen, daarom dat ik wou weten wat jullie doen of zouden doen als je als zelfstandige zou beginnen, om wat ideeën op te doen wat ik misschien wel interessant kan vinden.

Ik vind persoonlijk niet dat iets je passie moet zijn om daar in verder te gaan. Genoeg mensen die gewoon een bestaand concept na doen en een beetje anders doen zoals bijvoorbeeld fedex, ups, tnt, postnl. Allemaal koerierbedrijven die toch serieus wat verdienen. Mij gaat het niet om het geld, maar om een bedrijf op te starten en proberen iets van te maken, proberen uit te breiden, te verbeteren. Vind ik veel interessanter.

Je moet er wel gepassioneerd door zijn... anders hou je het niet vol.

Ik ben goed in boekhouden en fiscaliteit maar daar heb ik het even mee gehad. Een bedrijf opstarten is op zich niets nieuws voor me, heb in die 8 jaar tijd dat ik nu werk al 100-tal mensen geholpen met starten van bedrijven, geven van advies enz.

De reden waarom ik aan jullie vraag wat jullie zouden doen als jullie een bedrijf zouden starten is dat ik misschien interessante dingen over het hoofd zie die wel leuk zijn om een bedrijf in te beginnen, maar ik begrijp je redenering volledig.
Een goed online software pakket voor ontwikkelen?

Ik ben software engineer en probeer zelfstandig/vrij/remote freelancen voor elkaar te krijgen (klanten te vinden). Als ik zelf een goed idee voor zo'n soort online product zou hebben zou ik dat zeker ook proberen op te zetten. Lekker vanuit waar dan ook op de laptop knutselen, af en toe met klanten/andere profs afspreken voor meetings, prima als het maar veel vrijheid geeft. Of een product/site bedenken en voor tonnen verkopen :P

Ik heb ook wel gedacht aan de fitness wereld natuurlijk, maar liever heb ik daarin niks met de typische klanten te maken. :) Wil best een soort garage gym openen, maar dan bekostig ik het zelf wel en hou ik de meeste mensen buiten omdat die toch maar lastig gaan zijn hehe. Personal trainer lijkt me ook niks, ik ga geen mensen motiveren zeker niet in de algemene fitness richting en geen habbekrats schematjes verzinnen gebaseerd op niks. Supp sites/leveranciers zijn ook een en al oplichting, dus nee niet mijn ding. Hou het wel bij babbelen met medehobbyisten.

Terug
Naar boven