XXL Nutrition

Nieuwe fitness

Goed om te weten dat basic fit in Veurne iets opent maar daar zitten we 55 km vandaan aangezien we tussen brugge en kortrijk zitten.
Van Ieper zitten we zelfs 70 km verwijderd.
Days workout ziet er wel knap uit.
Kan het zijn dat ze nog maar net zijn begonnen? Want heb de jaarcijfers eens bekeken en kon maar 1 jaarrekening vinden.
Ze hebben wel een enorme lening aangegaan om het pand aan te kopen heb ik gezien.
Ze bestaan al lang hoor maar hebben sinds een goed jaar een nieuw pand op een andere locatie . Van de financiële kant weet ik niets maar ook hij zei tegen me dat het moeilijk is om te concureren tegen de basic fit ( is daar ook maar 30 euro per maand als je een jaarabb neemt ) .
Maar zijn voordeel is zijn uitgebreid aanbod aan toestellen die je niet overal vind en al zeker niet bij basic fit .

• Topic Starter Topic Starter
Ze bestaan al lang hoor maar hebben sinds een goed jaar een nieuw pand op een andere locatie . Van de financiële kant weet ik niets maar ook hij zei tegen me dat het moeilijk is om te concureren tegen de basic fit ( is daar ook maar 30 euro per maand als je een jaarabb neemt ) .
Maar zijn voordeel is zijn uitgebreid aanbod aan toestellen die je niet overal vind en al zeker niet bij basic fit .
Als ze al een tijdje bestaan, dan zal het allemaal wel goed lopen als je het risico durft nemen om een pand van meer dan 1 miljoen euro te kopen.
Het voordeel heeft hij dat het enorm groot is en hij ook groepslessen aanbiedt, wat basic fit niet doet.
Zijn openingsuren zijn ook heel goed en ik veronderstel dat je al wel eens bij basic fit hebt getraind en dan weet je dat als je helemaal niets van fitness kent, dat je daar dan een beetje verloren loopt want je krijgt er niets begeleiding en in vele basic fits zijn ze redelijk onvriendelijk, niet behulpzaam, airco die dikwijls niet werkt en heel veel kussentjes van toestellen die stuk zijn alsook toestellen die maandenlang niet gemaakt worden.
De hardcore lifters op dit forum weten wat ze moeten doen en geven iets minder om deze dingen maar de gemiddelde persoon die een beetje gezond wil blijven, hecht wel belang aan persoonlijke begeleiding, al is het maar in de vorm van een schema opstellen en maandelijks opvolgen.

Dit zijn veel punten waarvoor mensen zeker en vast naar een andere fitness willen gaan.

Als ze al een tijdje bestaan, dan zal het allemaal wel goed lopen als je het risico durft nemen om een pand van meer dan 1 miljoen euro te kopen.
Het voordeel heeft hij dat het enorm groot is en hij ook groepslessen aanbiedt, wat basic fit niet doet.
Zijn openingsuren zijn ook heel goed en ik veronderstel dat je al wel eens bij basic fit hebt getraind en dan weet je dat als je helemaal niets van fitness kent, dat je daar dan een beetje verloren loopt want je krijgt er niets begeleiding en in vele basic fits zijn ze redelijk onvriendelijk, niet behulpzaam, airco die dikwijls niet werkt en heel veel kussentjes van toestellen die stuk zijn alsook toestellen die maandenlang niet gemaakt worden.
De hardcore lifters op dit forum weten wat ze moeten doen en geven iets minder om deze dingen maar de gemiddelde persoon die een beetje gezond wil blijven, hecht wel belang aan persoonlijke begeleiding, al is het maar in de vorm van een schema opstellen en maandelijks opvolgen.

Dit zijn veel punten waarvoor mensen zeker en vast naar een andere fitness willen gaan.
Is idd zeer groot , en is ook een hele vriendelijke mens . Maar groepslessen kunnen idd wel heel erg in je voordeel uitkomen . En ikzelf heb een abb bij de basic fit maar ga daar enkel voor mijn cardio te doen ( 2 km van bij mij thuis) anders ga ik gaan trainen in een gym (15km van bij mij ) waar je op je gemak kan trainen en geen hoop pubers hebt die meer op hun gsm bezig zijn dan te trainen zoals je veel in de basic fit ziet .
In mijn ogen zal een hardcore lifter ook voorkeur geven aan een prive gym dan aan een basic fit .
Dus mijn persoonlijke tip als je wilt concureren tegen de basic fit , is zeker gebruik maken van groepslessen , zumba , spinning , bootcamp ,…. En daarnaast ook een ruim aanbod van gewichten / toestellen hebt die de hardcore mensen aanspreekt

Welk publiek wel je trekken? Jan en alleman of de serieuze krachtsporter?
Ik zou in dat laatste geval zeker eens gaan kijken bij Strength House Bredene. Die weten wel hoe je een gym runt.

Hallo,

Ik train nu al 12 jaar en aangezien mijn oude fitness zijn prijzen bleef verhogen ben ik overgestapt naar basic fit.
Mijn vorige fitness vroeg uiteindelijk 89 euro per maand, dit was dan wel inclusief groepslessen maar die doe ik dus niet.
Na de overstap naar basic fit merk ik dus dat dit niet zo'n goed idee was. 's morgens valt het mee, maar in de namiddag of 's avonds is er echt veel te veel volk.

Ik ben al een aantal jaar aan het denken om zelf een fitness te openen en na de overstap naar basic-fit dacht ik dat ik die stap maar gewoon moet wagen.
Heb alle offertes voor de toestellen en verbouwingen binnen en heb ook een pand dat gebruikt mag worden voor een fitness.
In het pand is er gemakkelijk plaats voor 100 man en we willen onze prijzen natuurlijk zo laag mogelijk willen houden om toch een beetje te concurreren met de lage prijzen van basic-fit.
De fitness die ik ga starten is in België trouwens, aangezien ik van België ben.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe belangrijk vinden jullie douches in een fitness/sportschool?

Bedankt voor de antwoorden alvast.
Persoonlijk douche ik ook niet in de gym, maarja dat ben ik dan

Terug
Naar boven