XXL Nutrition

beetje in paniek

sporty

Cool Novice
Waardering
0
Heb twee weken geleden tweede kuurtje van 6 weken beëindigd (winstrol tabs en sustanon).
Bloedanalyse laten uitvoeren. Resultaat toch wel erg verontrustend voor dat klein kuurtje dat ik achter de rug heb.
Leverwaarden de hoogte in, nierwaarden de hoogte in, te weinig goeie cholesterol en vooral: eigen testosteronproductie ONRUSTWEKKEND LAAG. (wil gerust resultaten doorgeven per message of e-mail aan diegenen die geïnteresseerd zijn).
Libido is inderdaad op dit ogenblik allles behalve goed (en voor de kenners: volgende week 'la démence' in brussel... triestige vooruitzichten).... Voel me bovendien bijzonder lusteloos: geen goesting meer om te trainen, grieperig, hevige spierspijn, pffffffffff.....
Kortom, was er mij niet bewust van de de 'gevolgen' zo erg konden zijn. Neen hoor, voor mij hoeft het niet meer.
Tussen haakjes, ik heb niet nagekuurd en mijn dokter heeft dit ook ten stelligste afgeraden. Nakuren met nolvadex of chlomid heeft enkel als resultaat dat je oestrogeen naar beneden gaat maar het laat de eigen testeron productie zeker niet stijgen, aldus de dokter. Heeft me gewoon aangeraden mijn lichaam terug de kans te geven het natuurlijk hormonaal evenwicht terug te vinden.... Oh ja, last but not least wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat mijn schildklier het op dit ogenblik volledig plat ligt.
Voila, dat was het dan.... alarmerend ? Ja, voor mij wel. Bezin dus eer ge begint. Dat is althans mijn ervaring

Good luck everybody

sporty zei:
Tussen haakjes, ik heb niet nagekuurd en mijn dokter heeft dit ook ten stelligste afgeraden. Nakuren met nolvadex of chlomid heeft enkel als resultaat dat je oestrogeen naar beneden gaat maar het laat de eigen testeron productie zeker niet stijgen, aldus de dokter. Heeft me gewoon aangeraden mijn lichaam terug de kans te geven het natuurlijk hormonaal evenwicht terug te vinden....

Good luck everybody
OMG!!!! Idiote dokter!!! 0.0 verstand van endocrinologie & bodybuilding. (zoals de meesten)

Hier heb je dus de fout te zoeken. Zonder nakuur moet je lichaam alles zelf doen en word de aanmaak van test niet bevorderd. Je belandt in een dip en die kan een hele tijd aanhouden...

Ik raad alsnog een nakuur aan, liefst met nolvadex! (het is 2 weken geleden dus NU is DE ideale moment om ermee te beginnen.)

• Topic Starter Topic Starter
admin zei:
OMG!!!! Idiote dokter!!! 0.0 verstand van endocrinologie & bodybuilding. (zoals de meesten)

Hier heb je dus de fout te zoeken. Zonder nakuur moet je lichaam alles zelf doen en word de aanmaak van test niet bevorderd. Je belandt in een dip en die kan een hele tijd aanhouden...

Ik raad alsnog een nakuur aan, liefst met nolvadex! (het is 2 weken geleden dus NU is DE ideale moment om ermee te beginnen.)

bedankt voor de tip admin.
wil je best wel geloven hoor .... maar die dokter is toch ook niet stom... voor zijn theorie voel ik wel wat. die is als volgt: nolvadex laat oestrogeen dalen zodat de relatieve gap tussen oestro en testo inderdaad terug groter wordt, wat de bedoeling is. Dit zal je libido wel terug versterken MAAR je stest is nog niet op niveau. Resultaat: je krijgt wel goesting in coïtus maar wil het heertje er nog niets van weten. Dus FRUSTRATIE.

heeft dat geen invl. op die lever/nierwaarden en cholestrol spiegel?

oh ja, was dit nog vergeten..... één (magere) troost.... de spullen die mij geleverd werden waren tenminste echt :grinny:

Waarom zou je niet nakuren? Je test productie is nu toch ****ed up. Admin is weet meer dan jou doctervan AAS omdat hij er constant mee bezig is. Waarom zou je naar je dokter luisteren? omdat ie medicijnen gestudeerd heeft???, lijkt mij gewoon een domme lul.

sporty zei:
bedankt voor de tip admin.
wil je best wel geloven hoor .... maar die dokter is toch ook niet stom... voor zijn theorie voel ik wel wat. die is als volgt: nolvadex laat oestrogeen dalen zodat de relatieve gap tussen oestro en testo inderdaad terug groter wordt, wat de bedoeling is. Dit zal je libido wel terug versterken MAAR je stest is nog niet op niveau. Resultaat: je krijgt wel goesting in coïtus maar wil het heertje er nog niets van weten. Dus FRUSTRATIE.
Nolvadex is een zwak oestrogeen, het blokkeert de receptors waardoor vrije oestrogenen daar niet meer kunnen binden. Hierdoor krijgen je hersenen (hypothalamus) het signaal om meer hormonen te produceren. Hierbij zal bij de man vooral een hoger % testosteron worden aangemaakt om het hormonaal evenwicht te herstellen. De truc is dus om het lichaam te laten denken dat het hormonen tekort komt. Je libido wordt versterkt, maar OOK je productie. Een verbeterd libido komt voort uit de conversie van testosteron naar DHT. (sterk androgeen hormoon) Dus als je de testosteron- en zaadproductie stimuleerd, dan stimuleer je ook het libido en omgekeerd.

Als je libido versterkt wordt dan heb je ALTIJD zin in coïtus. Dus de theorie slaat nergens op. Als je impotentie problemen hebt (j ekrijgt hem niet meer recht) dan heeft dat meer te maken met ofwel een:

Verminderd libido (geen zin/deca d*ck ed)
Niet hormonale problemen (dus bloedsomloop naar de zwellichaampjes bijv.)

Hopelijk nu wat geloofwaardiger ;)

Als je liever het woord van een dokter vertrouwd waarom vraag je dan geen 'second opinion'.

bedankt admin, bijzonder nuttige info
maar......... wat is het gevolg van nolvadex voor je lever ? nieren ? cholesterol ? Misschien worden die door die nolvadex nog slechter.... en dat wil ik niet hoor.... want als je bijvoorbeeld ziet hoe een gebrek aan goeie cholesterol je kans op hartklachten veroorzaakt.... tjonge tjonge... daar stond ik wel wat van te kijken.... en dat was niet de bewering van die dokter maar wel resultaat zwart op wit van de labo-analyse.... heb er een copie van en stond er gewoon VERSTELD van

Lijnzaad olie heeft ook een gunstig effect op je cholesterol huishouding. Zorg ook dat je genoeg zink binnen krijgt, want dit is essentieel om zelf test te kunnen aanmaken. Het overwegen van
ZMA supplement is dus ook aan te raden.

Succes verder

sporty zei:
bedankt admin, bijzonder nuttige info
maar......... wat is het gevolg van nolvadex voor je lever ? nieren ? cholesterol ? Misschien worden die door die nolvadex nog slechter.... en dat wil ik niet hoor.... want als je bijvoorbeeld ziet hoe een gebrek aan goeie cholesterol je kans op hartklachten veroorzaakt.... tjonge tjonge... daar stond ik wel wat van te kijken.... en dat was niet de bewering van die dokter maar wel resultaat zwart op wit van de labo-analyse.... heb er een copie van en stond er gewoon VERSTELD van
Je cholesterol is sterk beïnvloed door de winstrol (ook wel sustanon maar veel minder)

Over de Nolvadex kan ik kort zijn, het heeft een POSITIEVE invloed op de lever en het cholesterol (1)
De Hepatoxiteit ervan is veel minder dan bij clomid en het zorgt ook niet voor de depressies en acné die je vaak bij clomid ziet.
Kortom, Nolvadex doet je lichaam alleen maar goed na een kuur, dus het zou niet slim zijn om het niet te gebruiken.

1. Bruning PF, Bronfer JMG, Hart AAM, Jong-Bakker M, tamoxifen, serum lipoproteins and cardiovascular risk, Br. J. Cancer 1988 Oct, 58 (4) 497-9

PS: Informeer eens naar Silybum marianum (Mariadistel) in de plaatselijke apotheek, dit is een zeer goed middel om je lever sneller te doen herstellen na een kuur.

guido_ zei:
Als je liever het woord van een dokter vertrouwd waarom vraag je dan geen 'second opinion'.

Hoezo het woord van een dokter ???????
Second opinion ????
Ik zie hier de resultaten van mijn bloedonderzoek ZWART op WIT. En die liegen er niet om..... onderzoek is onderzoek.... second opinion zal daar niets aan veranderen. Wat ik me trouwens nu wel afvraag: hoeveel hebben er de moed om na een kuur eens een bloedonderzoek te laten doen ? Ik denk dat velen versteld zouden staan. Of misschien heb ik het verkeerd voor en heeft mijn lichaam bijzonder hevig gereageerd op die as.... misschien geldt die niet voor iederen.... wie zal het zeggen ?

Het is heel normaal om na een kuur abnormale resultaten te hebben van zo een onderzoek. Het is ook logisch als je weet dat AAS altijd een aanslag zijn op je gezondheid...

Je moet de cijfers echter in hun juiste proporties zien, anders dan normale waarden is logisch na een kuur, maar het mag niet te extreem zijn.

Ik heb voor en na mijn winstrol kuur mijn bloed laten checken. Mijn lever was er zelfs op vooruit gegaan. Het was maar een 6 weekse kuur met 1 week opbouwen en 1 week afbouwen, maar toch.
En bij een winstrol of andere 17 a.a kuur altijd nakuren met maria distel.

En dat van die dokter ze doelen niet op het resultaat van je test maar op zijn gebrekige kennis op het gebied van a.s.en nakuren.

bedankt admin.... hier heb ik iets aan.... is een opkikkertje.....
sorry als ik hier wat te negatief overkom maar ik zat vandaag behoorlijk in de put door die resultaten.... wil nu ook niet onnodig paniek in de tent zaaien :eyes:
wat nolvadex betreft: is één tab à 20mg per dag voldoende ? en hoelang ?

sporty zei:
bedankt admin.... hier heb ik iets aan.... is een opkikkertje.....
sorry als ik hier wat te negatief overkom maar ik zat vandaag behoorlijk in de put door die resultaten.... wil nu ook niet onnodig paniek in de tent zaaien :eyes:
wat nolvadex betreft: is één tab à 20mg per dag voldoende ? en hoelang ?
Graag gedaan. :) Als nakuur raad ik je aan (deze kuur in het achterhoofd houdend) 1 week 40 mg nolva per dag, gevolgd door 2 weken 20 mg nolva per dag. Dat zou voldoende moeten zijn. :)

PS: En goed blijven eten en trainen!

sporty zei:
Hoezo het woord van een dokter ???????
Second opinion ????
Ik zie hier de resultaten van mijn bloedonderzoek ZWART op WIT. En die liegen er niet om..... onderzoek is onderzoek.... second opinion zal daar niets aan veranderen. Wat ik me trouwens nu wel afvraag: hoeveel hebben er de moed om na een kuur eens een bloedonderzoek te laten doen ? Ik denk dat velen versteld zouden staan. Of misschien heb ik het verkeerd voor en heeft mijn lichaam bijzonder hevig gereageerd op die as.... misschien geldt die niet voor iederen.... wie zal het zeggen ?

Ik had het niet over de resultaten die te voorschijn zijn gekomen door de kuur maar of het wel of niet beter is om na te kuren.

Omdat je dokter je heeft aangeraden om je 'lichaam terug de kans te geven het natuurlijk hormonaal evenwicht terug te vinden'
Je zei dat het geen dommerik is en dus hem beter vertrouwde om dat ie een papiertje heeft. Vraag het dan eens een andere dokter wat ie er van zegt.

admin zei:
Graag gedaan. :) Als nakuur raad ik je aan (deze kuur in het achterhoofd houdend) 1 week 40 mg nolva per dag, gevolgd door 2 weken 20 mg nolva per dag. Dat zou voldoende moeten zijn. :)

PS: En goed blijven eten en trainen!

Verder kan het geen kwaad om voorlopig een middel als maria distel of liv.52 te gebruiken om je lever te ondersteunen. Je nieren doe je een groot plezier door te zorgen dat je de komende tijd 5 liter water (wat lichtere dranken als thee mag ook, maar geen koffie) per dag te drinken. Last but not least wil ik je aanraden om een stevig vitamine B supplement te nemen. Niet zozeer vanwege zijn directe werking op lever of nieren, maar veel eer om dat het een opbeurende werking heeft op je psyche (en na dit alles kan je dunkt me dat wel gebruiken).

iederéén bedankt voor de goeie raad....

Terug
Naar boven